Bedurvult az OLX és a Jófogás háborúja
Manapság képtelenség úgy eltölteni egy napot a digitális világban, hogy ne ütközzünk bele bármilyen formában egy OLX vagy egy Jófogás reklámba. Óriási méretűre hízott bannerek, internetes videók előtti interaktív hirdetések és TV reklámok hada várja az embereket szinte az összes napszakban és reklámszünetben.
Az elmúlt évben a gyógyszer és FMCG termékek hegemóniáját két apróhirdetésekkel foglalkozó weboldal vette át. Az ember ha álmából felkel, lassan akkor is tudja, hogy a "kezdetben apró, illetve apród" oldala OLX-re változott, az "eladom a szemüveget - megveszem a szemüveget" dallamocskát pedig lassan többen dúdolják fejben, mint az aktuális rádiós toplista bármelyik gyöngyszemét.
Az Apród OLX-re való átállásával azonban mintha az eddigi öldöklő csata még keményebb fokozatba kapcsolt volna. Irdatlan pénzek mennek el arra, hogy a Hegylakó c. film magyarországi remake-je végre elkészüljön és ténylegesen „végül csak egy maradjon”. Sok milliárdról van szó, melyet egyébként kihívás és vidám dolog lehet elkölteni, de a kérdés már nagyon sokszor, nagyon sok emberben felmerült: Hol lesz ennek a vége? És ha vége, akkor hogyan jön ez a sok pénz vissza? (Ezekre a választ és a saját álláspontomat most nem fejteném ki, nagyjából mindenki ugyanazokon a lehetőségeken mozog szakmán belül és kívül egyaránt.)
Nézzük inkább a valós történéseket. Perpillanat ugye ott tartunk, hogy a Jófogás egy földrajzi nehézségeket áthidaló bomba megoldással állt elő, hogy lépéselőnyhöz jusson, az OLX pedig az átnevezéssel kapcsolatos kampányának ér a végéhez lassacskán és húz valami újat a varázscilinderből.
A Kreatív.hu oldalán láttak napvilágot a minap a két oldal média stratégiájának következő nehézbombázói. Készüljön hát fel mindenki, hogy mostantól lépten-nyomon minden csatornából négy rövidfilmet fog látni és hallani. (A kedvencem közülük az OLX laptopos reklámja, ahogy a nerd srác kijavítja a gigabit-et gigabyte-ra, az priceless. Úgy látszik ők is követik Zsozsóékat és elindulnak egy kicsit viccesebb, poénosabb irányba.)
Nézzétek meg az új videókat itt a blogon, aztán holnaptól úgyis beleütköztök minden órában, minden percben, minden felületen. Következtetésképp meg maradjunk annyiban, hogy a piaci versengés jó dolog, de a nagy marketinghadjárat mellett remélhetőleg egyikük sem felejt el foglalkozni az „UI” és „UX” nevű fogalmakkal, azaz hogy minél könnyebben és egyszerűbben használható, jól struktúrált, átlátható, kellemes felületet varázsoljanak a látogatók elé, amit így sokkal többen tudnak/fognak majd használni. Ez pedig szintén döntő momentum lehet.
CreativeAds Blog a Facebookon
Egy kattintás, hogy ne maradj le a friss posztokról.