Utazz Japánba egy szempillantás alatt!
Az információáramlás mértéke és sebessége napjainkra olyan méreteket öltött, hogy az embernek igazi kihívás nyomon követnie a különböző történéseket. Jelen vagyunk a Facebookon vagy a Twitteren, mobil eszközünkről fényképeket töltünk fel az Instagramra vagy épp becsekkolunk a Foursquare-en, gyakorlatilag 0-24-ben online-ok lettünk, az okostelefonok és a tabletek pedig folyamatosan fejlődnek, hogy mozgás közben is kapcsolatot tarthassunk a barátainkkal és a nagyvilággal.
Az internetszolgáltatók sem maradhatnak le, hiszen ők azok akik biztosítják számunkra az állandó kapcsolatot, legyen az egy nagyvárosban, vidéken vagy épp a kettő között egy vonaton. Az adatátvitel sebessége - akár az otthoni kábelnetet, akár a mobilinternetet nézzük - szinte ugyanolyan sebességgel fejlődik, ahogy a különböző kütyük. Hazánkban is elérhető már bizonyos esetekben a villámgyors 4G/LTE, ami persze jó pár év múlva valószínűleg csigalassú, régi vágású mobilnetként fog a fejekben élni majd.
A verseny tehát óriási mind a gyártók, mind a szolgáltatók között a vásárlókért, előfizetőkért, amit a szolgáltatás minősége mellett kreatív és ügyes marketinggel lehet leginkább hatékonnyá tenni. Olaszországban igen rendhagyó megoldást választott a FastWeb nevű szolgáltató a nagysebességű internet szolgáltatásának promótálására. Láthattunk már dupla sebességen pörgő mozgó járdát a reptereken vagy az árnyékánál is gyorsabban mozgó western hősöket, de azt, hogy valaki Milánóból Japánba percek alatt megérkezzen ezidáig erős túlzásnak tűnhetett még ötlet szinten is.
A fent leírtakat pedig igencsak komolyan gondolták az M&C Saatchi-nál, így a milánói Moscova állomást egyetlen éjszaka alatt alakították át a tokiói Shibuya negyed metróállomásának tökéletes mására. A kínaiakat megszégyenítő hadművelet célja pedig nem volt más, minthogy az utasok reakcióit lencsevégre kapják, amikor szeretett városuk metróhálózatán egyszer csak egy teljesen más világ tárul a szemük elé. Hogy biztos legyen a sokk, 150 japán statisztát is hadrendbe állítottak.
A terv működött! A Shibuya negyedbe Foursquare-en több mint 3500-an jelentkeztek be és Facebookon és Instagrammon is nagyjából 2000 fotót osztottak meg a felhasználók. Ki tudja, talán egyszer nem csak az internet, de az utazás is ilyen könnyen és gyorsan fog működni kicsiny világunkban.
CreativeAds Blog a Facebookon
Egy kattintás, hogy ne maradj le a friss posztokról.