Hollywood kifogyott az ötletekből
Hollywood kétségtelenül a filmgyártás fellegvára, kialakulásának helye azonban egyáltalán nem véletlen. Táji háttere, épített környezete a világ minden álmának, kitalált történetének megfelelő helyszínt ad. Volt és van itt minden: svájci Alpokra hasonlító hegyek, szaharai sivatag, angliai rét, trópusi dzsungel. Hatalmas díszletvárosában pedig felépítették az amerikai kisvárost, az angliai kiskocsmát, a bajorországi teret, a párizsi bisztrót, az olasz pizzériát. A millió dolláros büdzsé és a díszlet azonban csak egy dolog, kellenek még a jó forgatókönyvek, az izgalmas, unalomtól és kliséktől mentes történetek.
A mennyiség pedig néha bizony bóvlit, másolatot, lerágott csontot eredményez. Ebből születnek az úgynevezett "ZS-kategóriás filmek" vagy azok a jelenetek a hollywoodi szuperprodukciókban melyeknél a nézők 50%-a a fejét fogja, a másik 50% pedig előre kommentálja a történet kifutását.
Személyes kedvenceim a repülőtéri jelenetek, ahol - természetesen mindig - az utolsó lehetőség van a beszállásra, amikor a főhős utoléri szíve választottját. Ilyenkor már mindannyian tudjuk, hogy szétnyíló tömeggel, csókkal és vastapssal kerül fel az i-re a pont a fináléban.
Ezeket a "klasszikus" jeleneteket (amik rengeteg filmben megjelennek) szedte egy csokorba a lisszaboni Leo Burnett reklámügynökség is, hogy felhívja a figyelmet Portugália legjelentősebb nemzetközi függetlenfilmes fesztiváljára az IndieLisboa-ra, ahol a Hollywood-ban kifogyott ötletek helyett valami újat ígérnek.
A reklámok és a figyelemfelkeltés hatásos, remélhetőleg az április 18. és 28. között megrendezésre kerülő filmfesztivál is hasonlóan sikeres lesz.
CreativeAds Blog a Facebookon
Egy kattintás, hogy ne maradj le a friss posztokról.