A legjobb érv a dohányzás ellen
"A dohányzás rossz, abba kell hagynod", "Hamarabb meghalsz, ha dohányzol. Nem akarsz élni és játszani?", "Öregnek fogsz kinézni, ha dohányzol", "Tudod, hogy ez rossz dolog ugye? A dohányzás rákot okozhat". Ezekkel a kérdésekkel és érvekkel próbálták meg a ThaiHealth egészségfejlesztési non-profit szervezet egyik kampányfilmjében meggyőzni az utca emberei a két beépített kisgyereket a dohányzás káros hatásairól, amikor azok tüzet kértek tőlük.
Az Ogilvy reklámügynökség által készített reklámfilm célja - mint már oly sokszor - az volt, hogy ráébresszék a dohányzó embereket szenvedélybetegségük veszélyeire. Persze nyilvánvalóan tisztában vannak vele, de láthattunk már rengeteg kreatív print hirdetést és reklámfilmet, ami úgy állítja középpontba a dohányzást és annak negatív hatásait, hogy leginkább maga a főszereplő, azaz a dohányos ember gondolkodik el a mondanivalóján. A rejtett kamerás felvételeken pedig igencsak úgy tűnik, hogy amikor a kisgyerekek visszakérdeznek, hogy akkor ők miért dohányoznak, majd átnyújtják a papírcetlit, amin a következő mondat áll: "Ha miattam aggódsz, akkor magad miatt miért nem?", páran igencsak elgondokoznak káros szenvedélyük megreformálásán.
A reklámfilm bemutatása után állítólag 40%-kal növekedett meg a dohányzásról való leszokást segítő forródrótra érkező hívások száma, ami ha valóban így van, akkor nem csak kreatív, de hatásos is az Ogilvy Asia és a ThaiHealth közös produkciója.
CreativeAds Blog a Facebookon
Egy kattintás, hogy ne maradj le a friss posztokról.