A legjobb érv a dohányzás ellen

A legjobb érv a dohányzás ellen

2012. június 25. | Akos Moldvan

smoking-ad.png

"A dohányzás rossz, abba kell hagynod", "Hamarabb meghalsz, ha dohányzol. Nem akarsz élni és játszani?", "Öregnek fogsz kinézni, ha dohányzol", "Tudod, hogy ez rossz dolog ugye? A dohányzás rákot okozhat". Ezekkel a kérdésekkel és érvekkel próbálták meg a ThaiHealth egészségfejlesztési non-profit szervezet egyik kampányfilmjében meggyőzni az utca emberei a két beépített kisgyereket a dohányzás káros hatásairól, amikor azok tüzet kértek tőlük.

Az Ogilvy reklámügynökség által készített reklámfilm célja  - mint már oly sokszor - az volt, hogy ráébresszék a dohányzó embereket szenvedélybetegségük veszélyeire. Persze nyilvánvalóan tisztában vannak vele, de láthattunk már rengeteg kreatív print hirdetést és reklámfilmet, ami úgy állítja középpontba a dohányzást és annak negatív hatásait, hogy leginkább maga a főszereplő, azaz a dohányos ember gondolkodik el a mondanivalóján. A rejtett kamerás felvételeken pedig igencsak úgy tűnik, hogy amikor a kisgyerekek visszakérdeznek, hogy akkor ők miért dohányoznak, majd átnyújtják a papírcetlit, amin a következő mondat áll:  "Ha miattam aggódsz, akkor magad miatt miért nem?", páran igencsak elgondokoznak káros szenvedélyük megreformálásán.

A reklámfilm bemutatása után állítólag 40%-kal növekedett meg a dohányzásról való leszokást segítő forródrótra érkező hívások száma, ami ha valóban így van, akkor nem csak kreatív, de hatásos is az Ogilvy Asia és a ThaiHealth közös produkciója.

 

tovább komment

A bejegyzés trackback címe:

https://creativeads.blog.hu/api/trackback/id/tr774609390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása