Nincs jobb reklám az elégedett ügyfélnél

Nincs jobb reklám az elégedett ügyfélnél

2012. február 18. | Akos Moldvan

 

Ahogy a cím is mutatja, az elégedett ügyfél egy cégnek a lehető legjobb reklám, ráadásul hatványozottan igaz ez akkor, ha egy olyan történet van az ügyfélszolgálat és a vevő diskurzusa mögött, mint amilyen a brit Sainsbury's szupermarket-lánc és a három és fél éves Lily Robinson között zajlott.

A sztori egy felettébb érdekes felvetéssel indult a kis Lily részéről: "Miért tigriskenyér a tigriskenyér? Inkább zsiráfkenyér kéne, hogy legyen."

02-tiger_bread.jpg

A Sainsbury's kenyerét megnézve pedig teljes mértékben igazat kell adjunk Lily-nek, hiszen a kenyér kinézete valóban jobban hasonlít a zsiráfokon lévő mintára, mint tigriscsíkokra. Valószínűleg a szülők is egyetértettek a gyerkőccel, így hát segítettek neki a levél megszerkesztésében, amit aztán a postára adás előtt még Lily személyesen is alá írt, hogy biztosan komolyan vegyék őt.

01-lily.jpeg

Első körben azt hihetnénk, hogy ez nem történt meg, hiszen az ügyfélszolgálat egyik munkatársa csak egy hivatalos szövegezésű sablonlevelet küldött vissza, melyben megköszöni az észrevételt és biztosítja Lily-t arról, hogy megvizsgálják a felvetését. Ez általában annyit szokott jelenteni, hogy elteszik a levelet a többi porosodó darab közé egy fiók aljára.

03-janice.jpg

De nem így történt, hiszen a Sainsbury's ügyfélszolgálatán dolgozó Chris King komolyan veszi a munkáját és valóban elgondolkozott a Lily által felvetett problémán. A hivatalos fogalmazást félredobva pedig egy valóban a kislánynak szóló válasszal és egy 3 fonttal feltöltött Sainsbury's vásárlókártyával lepte meg a családot. Chris érthetően elmagyarázta Lily-nek, hogy bizony neki van igaza és buták voltak akik elnevezték tigriskenyérnek a terméket.

04-chris.jpg

A mai világban egy ilyen típusú ügyfélkezelés pedig már pont annyira különleges, hogy a Twitteren vagy a Facebookon pár nap alatt bejárja a világot. Így is történt, a Sainsbury's pedig igazán büszke lehet arra, hogy ilyen munkatársak dolgoznak az ügyfélszolgálatán, akik törődnek a vásárlóikkal.

Van azonban még egy lépés, amit meglépett a Sainsbury's és így igazi tündérmesévé válhatott a történet. A hirtelen jött hype-ot meglovagolva megváltoztatták a kenyér nevét zsiráfkenyérre, ami egy olyan profi húzás, hogy a kitalálóját azonnali béremeléssel kéne jutalmazni.

05-giraffe_bread.jpg

Mindenki tudja, hogy ez már egy tudatos, átgondolt marketing fogás, de valahogy mégsem zavar senkit. A Sainsbury's féle zsiráfkenyér története annyira emberi és aranyos, hogy az ember még szívesebben veszi meg azt ezek után. Persze a Sainsbury's mindenkit megnyugtatott a boltokban, hogy a recept nem változott, de azt hiszem ezzel a kis névcserével sikerült a brand tetszésindexét még feljebb tornászniuk a korábbinál.

06-store.jpg

 

tovább komment

A bejegyzés trackback címe:

https://creativeads.blog.hu/api/trackback/id/tr504129459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása