Vasárnapi klasszikus: Szerintem
Mivel idén ünnepli huszadik születésnapját a Kreatív Magazin, s mivel lap elmúlt 20 éve közel egybeesett a rendszerváltás utáni reklámtörténettel, ezért a magazin első 2012-es számában összegyűjtik majd a 20 legjobb hazai reklámot ebből a korszakból. Adva van tehát egy lista, ahol nem csak szavazni lehet, de szemezgetni is, így egy-két magyar klasszikust és reklámügynökséget megemlíthetünk itt a blogon is, akik abban az időben, a magyar piacon azért valami maradandót alkottak.
A szubjektív szempontok mellett igyekeztek figyelembe venni a tárgyalt időszak legnagyobb hatású, leginkább díjazott, vagy szakma által legelismertebb kampányait is, ebből a már szűkített listából szemezgetünk januárban a CreativeAds Blogon.
Elsőként érkezzen a 2004 májusában az RTL Klub és az Akció-NXS Reklámügynökség közös ötletelése nyomán elindított "Szerintem" kampány. Frissítő és humoros rövidfilmek voltak ezek abban a korszakban, ráadásul nem csak a TV-ben, de a mozifilmek előtt is kaphattunk néha egy kis adag "ajánlót".
A mozispotot az RMB Hungary, a Cannes-i Reklámfesztivál magyarországi képviselője első helyezéssel jutalmazta anno, és így térítésmentesen benevezte a Cannes-i Reklámfesztiválra. Ezt pedig újabb díjak követték, és 2005 májusában a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége által szervezett Arany Penge kreatív fesztiválon a csirkés reklámkampány számos további díjban részesült.
A mozispot debütálása a Trója című film előtt, 2004 májusában volt majd pár hónapra rá kezdte el a kereskedelmi csatorna a TV-ben is nyomni a kampányt. A televíziós megjelenést követő néhány hétben pedig elindult a csirkeinvázió a neten is. A kampány hosszú ideig futott és mindig tudott újat mutatni, alacsony költségvetésből tényleg valami frisset, vicceset és szerethetőt sikerült összerakniuk a kreatívoknak, szerintem csillagos ötös. Szerintem.
CreativeAds Blog a Facebookon
Egy kattintás, hogy ne maradj le a friss posztokról.