Balul elsült szülinap a GAS Jeans-től

Balul elsült szülinap a GAS Jeans-től

2014. április 30. | Akos Moldvan

A sokak által kedvelt divatmárka, a GAS Jeans idén lett 30 éves. Eme jeles dátumot egy ügyesen beharangozott és kitalált nyereményjátékkal igyekezték megünnepelni... viszonylag kevés sikerrel.

A nyereményjáték lényege az adatbázisépítés volt az volt, hogy 2014.04.30-án, 15:30-kor az előzetesen regisztráltak kerek 30 másodpercig mászkálhatnak a webshopban, ezalatt pedig ha találnak nekik tetsző ruhát és azt beteszik a kosárba, majd a vásárlás befejezésére nyomnak, akkor - a cég szülinapja alkalmából - a GAS megjutalmazza őket az adott darabbal.

Hogy mindenki felkészülten indulhasson a "rablásra", előzetesen "Gyakorlás" címszó alatt körül lehetett nézni, hogy mégis milyen ruhadarabok, milyen méretben és milyen felületen lesznek elérhetőek a játék ideje alatt. A furcsaságok sora akkor kezdődött, amikor a gyakorlás során egyik-másik ruhadarabból néha volt méret, néha nem... Épp amilyen hangulata volt a weboldalnak. ["Ahogyan a leírásban is szerepelt, a méretek a gyakorlásnál random szerűen változtak, nem feltétlenül a játék során elérhető méretek jelentek meg. - GAS Jeans]

gasjeans2.png

De csak ezután jött a fekete leves. Pontban 15:30 perckor ugyanis az összes játékosnak lefagyott az oldal. A ruhát páran még ki tudták választani, de a vásárlás befejezése gomb már senkinek nem működött. Egy jó10 percre teljesen elérhetetlen lett a weboldal.

Ennél rosszabb nem lehet - gondolhatnánk -, de a GAS a 30 másodperc leteltével nagylelkűen, azonnal kiküldött minden regisztrálónak egy 30%-os kupont, melyet az új kollekció vásárlásakor bárki felhasználhat.

Mit lát ebből a kívülálló?

Volt egy kreatív, tényleg jónak ígérkező promóció, melyre úgy tűnik sikerült is elég embert ráizzítani. A nyereményjáték kommunikációjára fordított marketing költség és social media jelenlét tehát nem volt hiába való. A kivitelezés ellenben pocsékul sikeredett, hiszen pont a legfontosabb pillanatban nem működött semmi. A szerverek kevésnek bizonyultak, a weboldal mindenkinél szétfagyott.

Ezek után villámgyorsan kiküldtek mindenkinek egy 30%-os kupont (valószínleg egy időzített automata rendszer). Az ember persze joggal érezheti azt, hogy ennyivel elintézték a dolgot, ne adj Isten ez volt a cél, hogy begyűjtsék a rengeteg játékos email címét és a nyereményeső helyett kiszúrják a szemüket egy kuponnal. (Azt, hogy valójában vannak-e nyertesek valószínűleg sosem tudjuk meg). 

A Facebook oldaluk mindenesetre most izzik a több száz szidkozódó bejegyzéstől, így még ha el is hisszük a promóció készítőinek, hogy nem átverés történt, hanem szimpla műszaki hiba, annyi biztos, hogy a márka hírnevének ez a balul elsült főpróba (több országban lesz ilyen nyereményjáték, Magyarország volt az első a sorban) egyáltalán nem tett jót.

Kíváncsian várjuk mit reagál a GAS a történtekre, úgy tűnik egyelőre, hogy kidolgozott B terv nem volt a tarsolyban.

[UPDATE 1: A GAS Jeans a nekünk küldött levélben a türelmét kérte mindenkinek. Idézem: "amint van pontos információnk a hibák okáról és a játék tényleges kimeneteléről természetesen mindenkit tájékoztatunk."]

[UPDATE 2: A GAS ma minden regisztrált játékosnak kiküldte az alábbi emailt: "Tisztelt Résztvevők! Nagyon sokan próbáltak játszani és a szerver nem bírta a túlterhelést. Ez volt az első ilyen esemény és a vártnál nagyobb volt a látogatottság. Mindezek ellenére sok nyertes volt. Szeretnénk bizonyítani, hogy fontosak számunkra a játékban résztvevők, ezért az eseményt újra megrendezzük, hogy esélyt adjunk mindenkinek. Hamarosan jelentkezünk az új időponttal. GAS Csapat"]

tovább komment

A bejegyzés trackback címe:

https://creativeads.blog.hu/api/trackback/id/tr76099956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása