Budapest új turisztikai arculata
Megjött. Itt van. Nem is olyan rég bemutatták Budapest új turisztikai arculatát, mely a budapestinfo.hu-t is működtető, nagyon hangzatos Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft. (még valamit beletehettek volna) megbízásából készült.
Az arculat megalkotása így első ránézésre nem kapott annyi figyelmet, mint az azt megrendelő szervezet nevének kitalálása, így a kreativitás is ott merült ki végleg, hogy az alapanyagként vett kék szalagot (Duna) összetákolták egy B betű és egy szív elegyévé, mely valljuk be nem épp újkeletű dolog ha logóról van szó.
Mondjuk Budapest városa zászlóban sem volt túl erős az elmúlt 138 évben... Ki ne emlékezne a Román nemzeti lobogó színeiből összerakott csodára, amit minden 4-6-os villamoson zötykölődő ember értetlenkedve bámult a Margit-hídon, amikor épp munkába, iskolába vagy épp hazafelé tartott.
A logó, melyen idézem "a Duna, mint kék szalag jelenik meg, amely a „rajta áthaladó hidak” mentén hajtva egy könnyed, friss megjelenésű jellé alakul. A jelben indirekt módon megjelenő asszociációk fedezhetőek fel, mint például a szerethető városra utaló szív, vagy a „B” betű."
Egyébként ha már a szalagnál és a szívnél tartunk... Gondolom sokan emlékeznek, hogy kishazánkban is el lett már lőve ez a motívum, de a Magyar Turizmus Zrt. trikolor szívecskéje valahogy jobban sikerült anno, talán mert nem volt ennyire túlmagyarázva.
A Budapesti Turisztikai Hivatal utódjaként 2010 szeptemberében létrehozott szervezet tehát ezt a logót szülte meg a tavaly év elején zárt, meghívásos pályázat kiírása után, szerintünk Budapest ennél pörgősebb, színesebb, kifejezőbb város, melyhez a most megszavazott logó azon kívül, hogy a Dunát (is) jelképezi nem sokat tesz hozzá.
Ti mit gondoltok?
CreativeAds Blog a Facebookon
Egy kattintás, hogy ne maradj le a friss posztokról.