Influencerek és celebek a Telekom új, fiataloknak szóló kampányában

Influencerek és celebek a Telekom új, fiataloknak szóló kampányában

2017. szeptember 05. | Akos Moldvan

Rendhagyó beszámolóval érkezem ismét, hiszen az alábbi kampány megszületését ügynökségi oldalról a Mito, Telekom oldalról viszont jómagam koordináltam, így félig meddig saját gyermekről írok. Ismerjétek meg az őszi kampányunkat, mely kifejezetten a millennial célcsoportra fókuszál.

A kampány aprópóját az adta, hogy a Magenta 1 csomagot mostantól lehet vezetékes telefon nélkül is kérni (ha épp valakinek úgy tetszik, akkor akár korlátlan mobilinternettel is). Az ajánlat főleg a 35 év alattiaknak szól, akiknek nem feltétlenül van már szükségük a vonalas telefonra, cserébe viszont "el tudnának viselni még több netet". A célcsoporttal kapcsolatban extra kihívást jelentett, hogy hogyan fogjuk őket a leghatékonyabban elérni, mert a klasszikus felületek (pl.: televíziós reklám) nem biztos, hogy működnek náluk. Mindenképpen olyan filmeket szerettünk volna készíteni, amik képesek a digitális térben, az online csatornákon is elérni a fiatalokat.

ca_telekom_q3_v2.jpg

A kampány gondolatisága az "otthon" körül mozog. Valóban mást jelent az otthon fogalma egy millennialnak mint mondjuk az anyukájának? Készítettünk egy 60 másodperces filmet, amiben egy elég vegyes összetételű, fiktív lakóközösség segítségével vezetjük be ezt a gondolatot. A reklámban feltűnnek átlagemberek, youtube-sztárok, sportolók, énekesek és kiskutyák is, mindez megfűszerezve némi humorral is.

A kampányon dolgozó ügynökség egyik kreatívigazgatóját, Marosi Gergőt is megkérdeztem arról, hogy alkotói oldalról milyennek tartják az elkészült filmeket:

Hogy értékeled a kampányt, milyen volt az elmúlt időszak?

Kemény két hónap van mögöttünk, ugyanis kb. ennyi időt dolgoztunk a kampányon. Vicces mert sokszor még a saját barátaim is azt hiszik, hogy csak flesselgetünk egy babzsákon, amit aztán hétvégén leforgatunk és kész is egy reklám, pedig iszonyatos mennyiségű meló van egy ilyen léptékű kampányban. Az első lépés egy nagyon alapos stratégia, amit a kollégáimnak le kellett tenni az asztalra, ami ugye megfelel mind a ti igényeiteknek kommunikációs szempontból, mind az üzleti igényeknek, és mellette még van is annyira inspiráló, hogy a kreatív csapat is el tudjon indulni több úton.

Mennyi tartalom is esett ki a mostani kampányból?

Rengeteg. 8 különálló film. TV reklám, online reklám, prerollok, készülékajánlat filmek. Elképesztően sok online és offlline anyag, bumperek, bannerek, citylight plakátok, printhirdetések, bolti megjelenések. Nem számoltam össze, de sztem csak tőlünk több mint 20-an dolgoztak a projekten és ezt mind egy pár fős account csapat koordinálta, szal nekünk nem kellett semmi mással foglalkozni, csak azzal, hogy minden jól sikerüljön.

Na, de nem válaszoltál az első kérdésre. Hogy értékeled a kampányt?

Az egyik legtehetségesebb magyar szakmabeli mondta azt egyszer nekem, hogy minél kisebb egy kampány, annál könnyebb jobbat csinálni. És ebben sok igazság van, de mégis azt érzem, hogy ahhoz képest, hogy magyar mércével ez egy kifejezetten nagy kampány mégis tudtunk belerakni érdekes dolgokat. Én bírom, hogy van egy csomó hírességünk mégis alig használjuk őket. Csak cameóznak a filmben, épphogy feltűnnek egy poénra, mint mondjuk egy Törtetők epizódban. Sztem sokan úgy lettek volna, hogy ha már kifizettük őket, akkor rakjuk rá minden kampányanyagra az arcukat, de mi ebben a kampányban máshogy használtuk őket. Bírom a 60-as filmet is, mióta először láttam a Nagymenőket azóta rajongok az ilyen vágás nélküli kameramozgásokért, de legjobban a legfontosabbat kedvelem, ami a kampány alapgondolata.

Mert?

Mert szerintem ez egy nagyon izgi terület, hogy nekünk millennialoknak már tök mást jelent az otthon. Anyukám nemsokára 60 és egész életében 3 helyen élt. Én nemrég múltam 30 és már 7 helyen laktam. Én tuti nem költöznék be addig sehova, amíg ott nincs net, viszont az nem zavarna, ha hetekig még nincs kanapém. Sokkal mobilabbak vagyunk, jövünk-megyünk akár itthon, akár a világban. Van, hogy otthonról dolgozunk, és van, hogy a munkahelyünkön fifázunk. Ez egy jó téma, ezt dolgozzuk fel a kampányban.

És hogy mindez hogyan készült? Íme:

Ahogy Gergő is mondja, az influencereket és a celebjeinket elég rendhagyó módon használtuk a kampányban, de nem akartunk egy sokadik celebkampányt. Inkább arra kértük őket, hogy segítsenek abban, hogy minél többekhez eljusson a film, és, hogy mindenki a saját stílusában a saját területén dolgozza fel a kampány témáját és mutassák meg, hogy nekik mit jelent az otthon fogalma 2017-ben. Ezek az anyagok folyamatosan fognak majd megjelenni a következő hetekben a különböző social felületeken. Remélem Ti is találkoztok velük!

Persze az online túlsúly ellenére azért egyelőre a TV még kihagyhatatlan, amikor egy nagy kampányt tervezünk, de tudatosan nem ezen a felületen akartuk elmesélni az egész sztorit, itt csak a lehető leglátványosabban el akartuk mondani, hogy megérkezett a még inkább személyre szabható Magenta 1.

Igen, a srácok tényleg 40 méter magasan ültek egy kanapén a budapesti panorámát kémlelve, de azért hozzá voltak kötve a padlóhoz.

......................................................

További Telekom kampányok ITT.

tovább komment

A bejegyzés trackback címe:

https://creativeads.blog.hu/api/trackback/id/tr3812802574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.