Cannes Lions - A 2015-ös nyertesek 2. rész

Cannes Lions - A 2015-ös nyertesek 2. rész

2015. június 27. | Akos Moldvan
A cikk frissül

Szerdán tovább folytatódott a legrangosabb és legnagyobb nemzetközi reklámfesztivál, a Cannes Lions győzteseinek kihirdetése. Magáról a versenyről és az első 9 kategória nyerteseiről ebben a cikkben olvashattok.

Szerdán Design, Product Design, Radio és Cyber kategóriákban, szombaton pedig Film, Film Craft, Branded Content & Entertainment és Titanium & Integrated kategóriákban osztották szét a szobrocskákat a legjobbaknak.

Design

A Grey London által a Volvonak készített biztonsági spray, mely nappal láthatatlan éjjel pedig foszforeszkál, már nyert egy Gran Prix-t az első napon Promo & Activations kategóriában. Most behúzott egy újabbat a Design kategória eredményhirdetésén. Bővebben a kampányról ebben a cikkben írtunk.

Product Design

Geometry Global készítette "The Lucky Iron Fish Project" célja egyfajta edukáció, melyet a kambodzsában élő kanadaiak találtak ki a helyiek számára, akiknek legtöbbször az étrendjében nincs meg kellő mennyiségben a vas. Ez nagyon sok egészségügyi problémához vezet, cserébe nagyon egyszerűen orvosolható. Vas halacskákat készítettek a családok számára, melyet főzés közben a vízbe kell rakniuk. Ezzel a kis trükkel viszonylag rövid idő alatt 50 százalékkal tudták csökkenteni a vashiányosok számát az országban.

Radio

A Berlini fal ledöntésének 25. évfordulójára készült "The Berlin Wall of Sound" projekt érdemelte ki a Gran Prix-t idén Radio kategóriában. A Grey Germany és a Soundcloud közös munkája egy 7 és fél perces, igazán nyomasztó audio "élményben" materializálódott, amiben lövések, menekülő emberek és kelet-német politikusok beszédei és egyéb visszaemlékezések utalnak az akkori borzalmakra és a nyugatra menekülni próbáló emberek életének tragikus végkifejletére.

Cyber

A Gran Prix-t a Droga5 által az Under Armournak készített "I Will What I Want" kampánya nyerte. A kampányba több női hírességet is bevontak, a főszerepben Gisele Bündchennel, de szerepet kapott pl. Misty Copeland balerina is. A kampány hatására az Under Armour női üzletágának eladásai 28 százalékkal emelkedtek, ezzel átpozicionálva kicsit magát a brandet is.

Film

Két Gran Prix is gazdára talált Film kategóriában. Az egyik a The Martin Agency által a Geiconak készített Youtube preroll videó, mely a viszonylag rossz konverziót eredményező reklámmegoldásra lépett egy frappáns csavarral. Bővebben ebben a cikkben lehet olvasni a miértről és a hogyanról. A másik nagydíj a Leica Gallery c. alkotásért járt, melyet a sao paoloi Saatchi & Saatchi készített.

Film Craft

A kategória nagydíját az a John Lewis nyerte, aki karácsonyi reklámfilmjeivel évek óta sikert sikerre halmoz. A Monthy nevű pingvinnel készített tavaly karácsonyi rövidfilmről itt írtunk bővebben, de érdemes megnézni az előző alkotásaikat is, melyet itt értek el: 2011 - A legszebb ajándék! ||| 2012 - Az utazás |||  2013 - A medve és a nyúl

Branded Content & Entertainment

Az egyetlen kategória idén, ahol Gran Prix nem talált gazdára. Arany oroszlánt nyert többek között az "Ice bucket challenge", a "3 másodperces bundázott garnéla" és a fentebb említett John Lewis karácsonyi reklám is.

Titanium & Integrated

Hamarosan...

 

tovább komment

A bejegyzés trackback címe:

https://creativeads.blog.hu/api/trackback/id/tr147574086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.