Cannes Lions - A 2015-ös nyertesek 1. rész

Cannes Lions - A 2015-ös nyertesek 1. rész

2015. június 23. | Akos Moldvan

Javában zajlik a franciaországi Cannes városában a legrangosabb és legnagyobb nemzetközi reklámfesztivál, a Cannes Lions. Idén a világ 90 országából közel negyvenezer alkotást neveztek a versenyre, ebből kishazánk 136 pályázattal képviselte magát.

Az idei 17 kategóriából eddig 9 kategóriában találtak gazdára az arany oroszlánok. Tegnap este Mobile, Press, Promo & Activations és Direct kategóriákban, a mai napon pedig Media, PR, Outdoor, Glass és Creative Effectiveness kategóriákban jelentették be a nyerteseket.

Mobile

A Gran Prix mellett két bomba hír is melengeti a magyar szíveket, az AR Works által fejlesztett okostelefon applikáció (mellyel látássérült emberek mindennapjait igyekeznek megkönnyíteni) és az Arany Pengén is hatalmas sikereket elérő Possible Adventures of Poco Eco névre hallgató mobilalkalmazása is bronzot nyert. 

A Gran Prix-t egyébként a Google Cardboard projektje nyerte, mely a virutális valóság élményét kínálja egy egészen egyszerű kis eszközzel.

Press

Sajtó kategóriában a Buenos Aires közbringarendszerét népszerűsítő kreatívok nyertek, melyeket az argentin La Comunidad ügynökség készített.

Promo & Acivations

A Gran Prix a Grey London zsebébe vándorolt a Volvonak készített Lifepaint projektért, melyről korábban már volt egy cikk a blogon. Eggyel érdekesebb hír számunkra azonban, hogy bronz oroszlánnal tér majd haza a Y&R, akik a "Házhoz megy a mozija!" ötletükkel érték el ezt a fantasztikus eredményt. A rendhagyó mozi a "Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan" című film számára készült.

Direct

Direkt kategóriában szintén a Volvo diadalmaskodott, "Interception" című kreatívjukat a Grey New York készítette.

Media

20 nevezéssel indult kishazánk a kategóriában, sajnos szobor egyikből sem lett végül, de sebaj. A Gran Prix-t a Y&R Team Red Istanbul vihette el a Vodafone-nak készített Red Light applikációval, mely a családon belüli erőszak súlyos problémájára hívja fel a figyelmet és ajánl egyfajta menekülőutat hozzá.

PR

A Leo Burnett Toronto által a Procter & Gamble-nek készített "Always #Likeagirl" munkája kapta a Gran Pix-t, mely felhívja a figyelmet arra, hogy a nemi sztereotípiákat az idősebbek kényszerítik rá a gyermekekre, akik mire felnőtté válnak tökéletesen idomulnak azokhoz.

Outdoor

Magyar szemszögből nézve ez volt e legnépszerűbb kategória, a beküldött 21 nevezéssel. A Gran Prix-t végül a Tbwa\media Arts Lab és az Apple közös kampánya a "World Gallery" nyerte, ahol az iPhone 6 kamerájának a minőségét egy egészen egyedi és közösséget bevonó módon bizonyították. A felhasználók telefonja által készített képekből készültek el ugyanis a világ különböző pontjain az Apple aktuális kampányának kreatívjai.

Glass

BBDO India és a Procter & Gamble közös kampányában az indiai nők szerepelnek, akik a menstruáció idején rengeteg megalázó, tabunak számító dologgal szembesülnek. Az egyik ilyen tabu témát lovagolta kicsit meg a P&G Whisper kéztörlő márkája, mely Gran Prix-t ért a 2015-ös Cannes Lions-on.

 

Creative Effectiveness

A Gran Prix-t talán nem is annyira meglepő módon a Forsman & Bodenfors ügynökség Volvo kampánya nyerte, melynek legismertebb eleme egyértelműen a Jean-Claude Van Damme-al leforgatott "Epic split" volt. A kampányról bővebben itt olvashatsz.

tovább komment

A bejegyzés trackback címe:

https://creativeads.blog.hu/api/trackback/id/tr677568202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása