Az év egyik legszívmelengetőbb kampánya Kanadából

Az év egyik legszívmelengetőbb kampánya Kanadából

2014. július 31. | Akos Moldvan

Bank reklámok nélkül manapság nehéz kibekkelni egy esti műsorsávot a kereskedelmi tv-k reklámszüneteiben. Az idehaza nem túl közkedvelt intézmények, egymásra licitálnak a „jobbnál-jobb” ajánlatokkal, hogy újabb és újabb ügyfeleket hódítsanak maguknak a piacról vagy a konkurenciától. Muszáj is belemenniük a versengésbe, hiszen az emberek nagy százaléka bizony csakis a számok alapján dönt egyik vagy másik mellett. Klasszikus értelemben vett márkahűség, szimpátia, elköteleződés nincsen. (Ha csak a lustaságot nem tekintjük annak, ami a bankváltás miatti hercehurca miatt lesz úrrá az emberen).

A bankok mellett egyébként sok más szolgáltató is sokszor csak arra koncentrál, hogy új ügyfeleket csábítson magához. A meglévő ügyfelek megtartásáért és lojalitásáért már kevesebben versengenek. Nem igaz azonban ez az állítás a kanadai TD Canada Trust bankra, melynek legújabb kampányában néhány szerencsés, valóban felejthetetlen élményekkel gazdagodott.

td-canada.png

Különleges ATM automaták tesztelésére invitáltak pár lelkes ügyfelet Torontoban, Montrealban, Calgaryban és Vancouverben. 20 ügyfelet a bank dolgozói választottak ki erre a nemes feladatra, 40 másik pedig épp jókor volt jó helyen. A „beszélő ATM automata” nemcsak az ügyfelek nevével, családi állapotával és a közelmúltban történtekkel volt tisztában, de tudta azt is, hogy melyik delikvensnek milyen extra meglepetésekkel teheti szebbé a napját, néhány esetben az életét.

Volt aki virágot, volt aki a Toronto Blue Jays baseballcsapat mezét és baseball sapkáját kapta ajándékba a banktól. (Ráadás utóbbit megfejelték még annyival, hogy a csapat egyik meccsén ő végezhette el a kezdődobást is.) Volt olyan anyuka, akinek gyerekei iskoláztatását segítették, emellett pedig egy ajándékutat is kapott a gyerekekkel Disneylandbe. A legmeghatóbb mind közül azonban egy Dorothy nevű hölgy, aki repülőjegyet kapott Trinidadba, hogy beteg lányát meglátogassa.

A Youtube-on a videó megtekintése lassan 3,5 milliónál jár, tehát a bank mindenképpen hatékony marketing módszert választott, de sokkal fontosabb, hogy az ügyfeleik olyan „plusz csomagot” kaptak tőlük, amit soha nem felejtenek el.

tovább komment

A bejegyzés trackback címe:

https://creativeads.blog.hu/api/trackback/id/tr536562549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.