Lelki terror a Youtube-on?

Lelki terror a Youtube-on?

2014. július 30. | Akos Moldvan

Nem szép dolog fenyegetőzéssel nézettséget növelni a weben (főleg ha egy ártatlan kölyök kutyus a szenvedő fél), de ha a Nail reklámügynökség által készített akció mögé nézünk egy picit, látni fogjuk a logikát a dologban.

A pre-roll hirdetések már mindenkinek ismerősek lehetnek a Youtube-on, gyakorlatilag nem telik el úgy nap, hogy ne botlana az ember egy-egy videó előtt reklámfilmbe. (Adblock! Kiáltanak fel biztos most páran, de reklámblog íróként azt hiszem nem kell különösebben kifejtenem, hogy miért nem használok ilyen eszközöket)

pre-roll.png

A pre-roll hirdetések amúgy alapból nem mutatnak túl fényes statiszikát. Átlagosan a felhasználók mintegy 6 százaléka tekinti meg őket anélkül, hogy továbbnyomna a videóra, amit valóban nézni szeretne.

Három módszer azonban minden kétséget kizáróan működőképes az ilyen típusú hirdetéseknél:

  1. Az egyik az 5 másodperces reklám. 5 másodpercig ugyanis nem lehet sehogy sem átugrani a hirdetést, így ha ennyi időbe is bele tudjuk sűríteni a mondandónkat, akkor biztosak lehetünk benne, hogy mindenkihez el is jut az üzenet. (Láttunk már rá példát, de viszonylag kevesen operálnak ilyen típusú hirdetéssel.)
  2. A második a baromi jó és ütős reklám, ami 5 másodperc alatt annyira magába húzza a nézőt, hogy biztosan nem fog elnavigálni. (Ez alapból csodálatos lenne, csak a számuk jelenleg eléggé elenyésző a rengeteg videóhirdetés között.)
  3. A harmadik a (legális és elfogadható?) lelki terror. (Láttunk már olyat a neten régebben, hogy egy nyuszit mutattak egy webkamerán keresztül, akinek az élete azon múlott, hogy a tulajdonosnak az állatbarát és jóhiszemű emberek összedobnak-e annyi pénzt, amivel a nyulacska megúszhatja a pörköltben való kiteljesedést.) 

Szerencsére a lenti videóban ilyesmiről szó sincs. Egyszerűen csak hatásos (talán még picit viccesnek is nevezhető) csomagolásba szerettek volna rejteni egy komoly problémát. A reklám ugyanis egy társadalmi célú hirdetés, mely egy nonprofit állatvédő szervezetnek, az RISPCA-nak (Rhode Island Society for the Prevention of Cruelty to Animals) készült. A főszereplő pedig még idejekorán elhelyezi a "Hirdetés átugrása" gombon azokat a csipeszeket, amivel szegény kutyusnak fogunk ártani, ha nem hallgatjuk végig a mondandóját.

A videó végén derül csak ki persze, hogy azzal, hogy végignéztük a reklámot 50 centet húztunk ki a Nail zsebéből, amivel persze semmi probléma, ugyanis a Youtube által kiszámlázott végösszeg mellett ugyanennyi pénzt fognak átutalni az állatvédő szervezet számára is. Így gyakorlatilag minden néző tehet valamit a kutyákért annyival, hogy végignézi a hirdetést.

Ez a pre-roll módszer elsőre keménynek tűnhet, de tény, hogy hatékony. A fent említett 6 százalékos nézettséget 26 százalékra sikerült növelniük, ami nagyon nagy szó! Mindemellett abban azért reménykedem, hogy mosópor, lábgomba és tisztasági betét reklámozásához senkinek nem jut majd eszébe ilyen eszközökhöz nyúlni.

tovább komment

A bejegyzés trackback címe:

https://creativeads.blog.hu/api/trackback/id/tr186559401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.