Az Activia virágba borította Budapestet

Az Activia virágba borította Budapestet

2015. május 26. | Akos Moldvan

A Danone Activia a múlt hétvégén egy 1000 négyzetméteres virágszőnyeggel köszöntötte a hölgyeket a Máricus 15. téren, Budapesten, elismerve ezzel mindennapi, rendkívüli helytállásukat. A virágszőnyeg különlegességét a célja, mérete, komplexitása mellett az is jelentette, hogy a nap folyamán az összes virágot ajándékként osztotta szét az Activia az arra járók között, hogy mindenki kifejezhesse elismerését az életében rendkívüli szerepet betöltő hölgyek iránt. Az Activia fontosnak tartja a nők mindennapi helytállásának elismerését, ez a jelenlegi kampányuk központi gondolata is.

viragszonyeg_total.jpg

A hatalmas virágzó kép elkészítéséhez Gulyás Tamás - a Debreceni Virágkarnevál ismert virágszobrásza - vezetésével 50 ember közreműködése, több mint 40.000 vágott és cserepes növény, 4 kamion és a 12 óra munka szükségeltetett. Különböző növényekből - petúniából, begóniából, bársonyvirágból, paprikavirágból, mézvirágból, szalmarózsából, sóvirágból, krizantémból, rózsából, liliomból, kálából, gerberából, és zöld díszítés gyanánt Normann-fenyőből, arália- és robellini-pálmalevelekből - állt össze az alkotás annak érdekében, hogy a virágzó kép motívumai és színei is a női szerepek sokféleségére hívják fel a figyelmet.

influencerek.jpg

felulnezet.jpg

A Core Digital feladata volt az aktivitás koncepciójának kidolgozása, a NeoNoir pedig a pr-tevékenységért felel.

tovább komment
Temzén úszkáló házba költöztet néhány szerencsést az Airbnb

Temzén úszkáló házba költöztet néhány szerencsést az Airbnb

2015. május 19. | Akos Moldvan

Nem ez az első alkalom, amikor az Airbnb szállásközvetítő oldal egy extrém helyszínt berendezve indít nyereményjátékot, hogy szolgáltatásait reklámozza. Legutóbb 3000 méter magasan, az Alpok havas lejtői felett tölthetett el pár szerencsés (bár bizonyára van, akinek ez inkább átok lett volna) egy felejthetetlen estét egy ízlésesen berendezett síkabinban. Most pedig egy - a Temze folyón úszó - házat (kis kerttel, kutyaházzal meg minden) vehetnek birtokba majd négyen egy egész hétvégére, ráadásul mindezt a Londoni Tower híd tőszomszédságában.

A túra London "másik végéből" a Putney mólótól indul, innen hajózhatnak majd fel a nyertesek a híres függőhídig. A rendhagyó kikapcsolódás miatt néhány szabály megalkotása persze elengedhetetlen volt, ilyen például, hogy nem szabad kalózkodni és fürdeni a Temzében, illetve a házibuli rendezést is el kell felejtenünk ez időre. Cserébe az ételt Michelin-csillagos mesterszakács segítségével pattintják elénk, a délutáni szieszta alatt pedig egy masszőr is a rendelkezésünkre áll.

001.PNG

002.PNG

003.PNG

004.PNG

005.PNG

006.PNG

007.PNG

008.PNG

009.PNG

010.PNG

011.PNG

012.PNG

tovább komment
A krokodilok Nyíregyházára költöztek

A krokodilok Nyíregyházára költöztek

2015. május 14. | Akos Moldvan

Sőt... A jegesmedvék és az oroszlánok is!

Nyíregyházi Állatpark korábbi kreatívjai olyan szintű népszerűségre tettek szert, hogy a munkákat készítő Alfabrand továbbgondolta a humoros vonalat és eljátszottak a gondolattal, hogy milyen lenne a zsákmányállatoknak egy ragadozók nélküli, nyugodt élet. A Mara folyónál bombát ugró gnú, a függőágyban koktélt szürcsölgető zebra és az öregurasan sakkozó borjúfókák mindannyian jól érzik magukat, hisz a tápláléklánc csúcsát alkotó állatok Nyíregyházára költöztek.

A Nyíregyházi Állatpark tavaly év végén nyitotta meg a Viktória-házat és már épül az Andok világa is. Érdemes meglátogatni őket mindenképp.

sosto_gnu_billboard.jpg

sosto_seal_billboard.jpg

sosto_zebra_billboard.jpg

tovább komment
Frappáns válasz egy (nem is) felháborító óriásplakátra

Frappáns válasz egy (nem is) felháborító óriásplakátra

2015. május 11. | Akos Moldvan

beachbody12.png

A londoni metróban jelentek meg pár hete a Protein World óriásplakátjai, melyeken egy igen szemrevaló hölgy, Renee Somerfield pózol egy

"Are you beach body ready?"

("Strand szezonra kész a tested?") felirat mellett. Néhányan bizonyára épp kedvenc sajtburgerüket fogyasztották a metróra várva, amikor eszükbe jutott, hogy ez a plakát felháborító! (Mintha amúgy nem próbálnánk meg tényleg minden évben kicsit kikupálni magunkat a nyárra.. na mindegy).

Lényeg a lényeg, hogy mindenféle petíciókat és egyéb fenyegetéseket eszközöltek az emberek (jó kis hype-ot csinálva ezzel a Protein World-nek), hogy eltűnjenek a plakátok minél előbb London utcáiról. A vizsgálat folyamatban van, hogy akkor ezt most tulajdonképpen szabad-e vagy sem, de ebbe nem is mennék bele túlságosan, nézzük inkább a Carlsberg marketingeseinek kreatív elméjét, akik azonnal lecsaptak a Protein World plakátja melletti helyre egy-egy saját kreatívval. A sárga bikinit viselő hölgy mellé egy sárga bikinit viselő sörösüveg került az alábbi szöveggel:

„Are you beer body ready?”

("Sör formára készen állsz?"). Ennyi. Kész. Ezzel a mondattal sértegetni bárkit is azt hiszem nehéz lesz. :)

beachbody2.png

beachbody3.png

tovább komment
Rákos fiúnak okozott életre szóló élményt az FC Barcelona sztárja

Rákos fiúnak okozott életre szóló élményt az FC Barcelona sztárja

2015. május 06. | Akos Moldvan

Szegény Luis Suárezt a 2014-es labdarúgó-világbajnokság óta legtöbben csak az emlékezetes, Olaszország - Uruguay meccsen történt harapással tudják összekötni, pedig igencsak komoly múlttal és futball tudással rendelkező játékosról van szó, nem hiába igazolta le magához az FC Barcelona csapata sem 2014 nyarán.

A napokban a katalánok kilencese bizonyított a pályán kívül is. Egészen emlékezetes élménnyel gazdagított egy rákos fiút Uruguayban. Suárez Skype-on jelentkezett be Spanyolországból honfitársához Mateóhoz, aki egészen a videókép megjelenéséig úgy tudta, hogy egy specialistával fog beszélni, aki a gyógyulásban segíti majd. 

Mateót - amint kiderült a turpisság- szinte sokkolta, hogy szemtől szemben ülhet az egyik legnagyobb bálványával. Suárez ráadásul megígérte neki, hogy ha betartja az orvosok utasításait és továbbra is ilyen bátran és keményen küzd a rák ellen, akkor eljuttat neki egy hamisítatlan Luis Suárez mezt. Na de nem ám egy simát, amit a boltban bárki megkaphat, hanem egy olyat, amiben végigjátszott egy fontos meccset.

Tekintve, hogy a Barcelona pont ma este játszik a Bayern Münchennel a Bajnokok Ligájában, azt hiszem Mateó joggal izgulhat, hogy egy nagyon fontos - nyertes - meccsről érkezzen majd hozzá a relikvia. Az életre szóló élményt a Dr. Perez Scremini Alapítvány hozta össze Mateónak, akik a rák ellen küzdő gyerekek életét szeretnék megkönnyíteni és jobbá tenni.

tovább komment
Még a mosdóban sem tudsz elbújni a világ elől

Még a mosdóban sem tudsz elbújni a világ elől

2015. április 29. | Akos Moldvan

Meglepő helyszínt választott a Geometry Global aktivációs ügynökség az Edward Snowden új filmjét népszerűsítő reklámkampányához. Az egyik budapesti áruház mosdójában kialakított installáció pontosan visszaadja azt, amiről a hamarosan a mozikba érkező film szól, vagyis azt, hogy hiába szeretnénk, sehol sem tudunk elbújni a világban, még a mosdóban sem.

A most csütörtöktől a mozikban látható Edward Snowden film, a Citizenfour főhőse arról vált ismertté, hogy olyan szigorúan titkos dokumentumokat hozott nyilvánosságra, melyekből kiderült, hogy az amerikai titkosszolgálatok figyelik az emberek mobiltelefon-hívásait és internetes tevékenységét az Egyesült Államokban és világszerte. Az Arena Pláza mosdójában elhelyezett reklám tökéletesen jeleníti meg a film mondanivalóját:

senki nem tud elbújni a világon. 

snowden_726.png

tovább komment
Vennél olcsó pólót, ha tudnád hogy készül?

Vennél olcsó pólót, ha tudnád hogy készül?

2015. április 28. | Akos Moldvan

A nagy "plázázás" és shoppingolás közben sokszor elfelejti az ember, hogy egy-egy ruhadarabnak mennyi is a valódi értéke illetve, hogy kik és vajon milyen körülmények között készíthették azt. A ruhagyárak ugyanis nagyon sok esetben a világ elmaradottabb részein fillérekért varratják a legújabb, legmenőbb pólókat, gatyákat, ruhákat, hogy aztán sokszoros haszonnal továbbadjanak rajtuk a fejlett országok piacain.

Április 24-én, a Divatforradalom napján egy pólóautomatát raktak ki a berlini Alexanderplatzra, melyből össz-vissz 2 euróért lehetett pólót pörgetni az arra járóknak. A póló kiadása előtt azonban egy rövid történetet vetítettek le a kijelzőn, melyből megtudhatták az emberek, hogy milyen munkakörülmények között varrják a ruhákat fiatal munkások napi 16 órában, 13 centes órabérért.

Ezek után mindenki eldönthette, hogy valóban megveszi-e a pólót, vagy inkább adakozásra használja fel a bedobott összeget emékezve ezzel arra az 1129 munkásra is, akik 2013-ban haltak meg, amikor rájuk omlott a Rana Plaza ruhagyár Bangladesben.

innen

tovább komment
Trónok harca visszaszámlálás

Trónok harca visszaszámlálás

2015. április 25. | Akos Moldvan

A Trónok harca kétség kívül napjaink egyik legnépszerűbb sorozata. Az ötödik évad indulását sok millió rajongó várta remegő lábakkal, még egy "Dumb ways to die" átirat is készült az új szezon első epizódjának promózására.

Skandináviában még tovább ment az HBO és egészen komoly visszaszámlálást készített az utolsó öt napra. Outdoor és közösségi média felületeken is megjelentek a sorozat különböző szereplői által megformált kezek, melyek a hátralévő napok számát mutatták az éppen arra tévedőknek.

got_hands.jpg

got_hands2.jpg

got_hands3.jpg

got_hands4.jpg

got_hands5.jpg

got_hands6.jpg

got-07.png

tovább komment
Lepisilte az Android robot az Apple logót a Google Maps-en

Lepisilte az Android robot az Apple logót a Google Maps-en

2015. április 24. | Akos Moldvan

Nem mindennapi látvány tárul azok elé, akik épp Pakisztán észak-keleti részén, Ravalpindi városánál böngészik a Google Maps-et. A tech óriástól már megszokhattuk, hogy különböző mókás funkciókat rejt el a szolgáltatásaiban, de ez a mostani kép talán kicsit extrémebb az átlagosnál.

Tippre persze logikusnak tűnik, hogy egy vicceskedő belső fejlesztő rejtette el a város határában az Apple logót lepisilő Android robotot, de a Mashable megkeresésére a Google szóvivője elmondta, hogy valószínűleg egy térkép szerkesztési joggal rendelkező felhasználó gondolta úgy, hogy dob egy fricskát az almás tábornak, ez a kis mókázás pedig átcsúszott a Google Maps-et ellenőrző csapat kezei alatt (talán nem is véletlenül).

Mindenesetre a Google már dolgozik azon, hogy a "művészeti alkotás" lekerüljön a térképről, de addig is bárki megtekintheti a robot terület megjelölését a lenti képre kattintva. ("Satellit" nézetben sajnos nem működik, de ez semmit nem vesz el a készítő leleményességi faktorából).

maps-easter-egg.png

UPDATE: Ha a környéken kicsit még körbenézünk, azért láthatjuk, hogy valószínűleg tényleg a Google Maps változtatásait ellenőrző csapat lehet a hunyó! :)

maps-easter-egg2.png

tovább komment
Te melyik állat vagy?

Te melyik állat vagy?

2015. április 22. | Akos Moldvan

A Google jó szokásához híven megint kitalált valami vicceskedést, ezúttal a Föld napja alkalmából. A Google Doodle lekattintása után egy 5 kérdéses kvíz vár minket, melyből megtudhatjuk milyen állatok is vagyunk valójában.

A kérdések nem túl nehezek, így bátran belevághat bárki, hogy kiderüljön mely különleges állat tulajdonságaival szimpatizál. Jómagam komodói sárkány lettem, melynek "rendkívüli az életkedve – és ha kedve úgy tartja, elnyel egy egész kecskét is". (Hogy ezt pontosan hogyan is kell értelmeznem, azt még nem tudom, de információnak mindenesetre hasznos)

Kattints Te is a képre és mehet a móka!

google-apr-22.png

tovább komment
Elképesztő 3D-s animáció a One World Trade Center liftjében

Elképesztő 3D-s animáció a One World Trade Center liftjében

2015. április 21. | Akos Moldvan

Idén május 29-én nyitja meg kapuit a látogatók előtt a One World Trade Center kilátója - One World Observatory - az épület legfelső szintjén. A felhőkarcoló tetejébe öt lift szállítja majd az érdeklődőket, a tervezők pedig úgy gondolták, hogy az amúgy nem túlságosan hosszú (47 másodperc), viszont nem is túlságosan izgalmas lift utat feldobják egy kicsit.

3D-s time-lapse animáció segítségével mutatják be New York városának - azon belül is Manhatten városrészének - a fejlődését az 1500-as évektől egészen napjainkig a toronyba való "utazás" alatt. Minden fontosabb esemény és a hozzá kapcsolódó ikonikus épület megjelenik a képernyőn, így egészen 2001-ig a World Trade Center is felvillan a látogatók szeme előtt.

A One World Trade Center kilátóteraszára a felnőtt látogatók 32 dollárért, a nyugdíjasok 30 dollárért, a gyermekek pedig 26 dollárért mehetnek majd fel. A kilátás pedig garantáltan lélegzetelállító lesz.

tovább komment
A Hyundai segítségével üzent apukájának az űrbe

A Hyundai segítségével üzent apukájának az űrbe

2015. április 19. | Akos Moldvan

Stephanie - egy 13 éves amerikai kislány - nagyon szerette volna meglepni édesapját, aki jelenleg a Nemzetközi Űrállomáson tölti napjait, távol a családtól. A Hyundai úgy gondolta, hogy besegít neki, hiszen a reklámnak sem utolsó kreatív ötlet - miszerint olyan üzenetet küldenek az apukának, ami még az űrből is látszik - egyben új Guiness-rekord is lehet, így két legyet ütnének le egy csapásra.

Ahhoz azonban, hogy az űrből valamit tényleg látni lehessen viszonylag nagyban kell gondolkodni. Ezért egy kisebb város méreteit vették alapul a kiszáradt nevadai sóstó medrében és 11 db Hyundai Genesis segítségével, kilenc négyzetkilométeres területen rajzolták fel Stephanie eredeti levelének pontos, nagyított mását.

tovább komment