Trónok harca visszaszámlálás

Trónok harca visszaszámlálás

2015. április 25. | Akos Moldvan

A Trónok harca kétség kívül napjaink egyik legnépszerűbb sorozata. Az ötödik évad indulását sok millió rajongó várta remegő lábakkal, még egy "Dumb ways to die" átirat is készült az új szezon első epizódjának promózására.

Skandináviában még tovább ment az HBO és egészen komoly visszaszámlálást készített az utolsó öt napra. Outdoor és közösségi média felületeken is megjelentek a sorozat különböző szereplői által megformált kezek, melyek a hátralévő napok számát mutatták az éppen arra tévedőknek.

got_hands.jpg

got_hands2.jpg

got_hands3.jpg

got_hands4.jpg

got_hands5.jpg

got_hands6.jpg

got-07.png

tovább komment komment
Lepisilte az Android robot az Apple logót a Google Maps-en

Lepisilte az Android robot az Apple logót a Google Maps-en

2015. április 24. | Akos Moldvan

Nem mindennapi látvány tárul azok elé, akik épp Pakisztán észak-keleti részén, Ravalpindi városánál böngészik a Google Maps-et. A tech óriástól már megszokhattuk, hogy különböző mókás funkciókat rejt el a szolgáltatásaiban, de ez a mostani kép talán kicsit extrémebb az átlagosnál.

Tippre persze logikusnak tűnik, hogy egy vicceskedő belső fejlesztő rejtette el a város határában az Apple logót lepisilő Android robotot, de a Mashable megkeresésére a Google szóvivője elmondta, hogy valószínűleg egy térkép szerkesztési joggal rendelkező felhasználó gondolta úgy, hogy dob egy fricskát az almás tábornak, ez a kis mókázás pedig átcsúszott a Google Maps-et ellenőrző csapat kezei alatt (talán nem is véletlenül).

Mindenesetre a Google már dolgozik azon, hogy a "művészeti alkotás" lekerüljön a térképről, de addig is bárki megtekintheti a robot terület megjelölését a lenti képre kattintva. ("Satellit" nézetben sajnos nem működik, de ez semmit nem vesz el a készítő leleményességi faktorából).

maps-easter-egg.png

UPDATE: Ha a környéken kicsit még körbenézünk, azért láthatjuk, hogy valószínűleg tényleg a Google Maps változtatásait ellenőrző csapat lehet a hunyó! :)

maps-easter-egg2.png

tovább komment komment
Te melyik állat vagy?

Te melyik állat vagy?

2015. április 22. | Akos Moldvan

A Google jó szokásához híven megint kitalált valami vicceskedést, ezúttal a Föld napja alkalmából. A Google Doodle lekattintása után egy 5 kérdéses kvíz vár minket, melyből megtudhatjuk milyen állatok is vagyunk valójában.

A kérdések nem túl nehezek, így bátran belevághat bárki, hogy kiderüljön mely különleges állat tulajdonságaival szimpatizál. Jómagam komodói sárkány lettem, melynek "rendkívüli az életkedve – és ha kedve úgy tartja, elnyel egy egész kecskét is". (Hogy ezt pontosan hogyan is kell értelmeznem, azt még nem tudom, de információnak mindenesetre hasznos)

Kattints Te is a képre és mehet a móka!

google-apr-22.png

tovább komment komment
Elképesztő 3D-s animáció a One World Trade Center liftjében

Elképesztő 3D-s animáció a One World Trade Center liftjében

2015. április 21. | Akos Moldvan

Idén május 29-én nyitja meg kapuit a látogatók előtt a One World Trade Center kilátója - One World Observatory - az épület legfelső szintjén. A felhőkarcoló tetejébe öt lift szállítja majd az érdeklődőket, a tervezők pedig úgy gondolták, hogy az amúgy nem túlságosan hosszú (47 másodperc), viszont nem is túlságosan izgalmas lift utat feldobják egy kicsit.

3D-s time-lapse animáció segítségével mutatják be New York városának - azon belül is Manhatten városrészének - a fejlődését az 1500-as évektől egészen napjainkig a toronyba való "utazás" alatt. Minden fontosabb esemény és a hozzá kapcsolódó ikonikus épület megjelenik a képernyőn, így egészen 2001-ig a World Trade Center is felvillan a látogatók szeme előtt.

A One World Trade Center kilátóteraszára a felnőtt látogatók 32 dollárért, a nyugdíjasok 30 dollárért, a gyermekek pedig 26 dollárért mehetnek majd fel. A kilátás pedig garantáltan lélegzetelállító lesz.

tovább komment komment
A Hyundai segítségével üzent apukájának az űrbe

A Hyundai segítségével üzent apukájának az űrbe

2015. április 19. | Akos Moldvan

Stephanie - egy 13 éves amerikai kislány - nagyon szerette volna meglepni édesapját, aki jelenleg a Nemzetközi Űrállomáson tölti napjait, távol a családtól. A Hyundai úgy gondolta, hogy besegít neki, hiszen a reklámnak sem utolsó kreatív ötlet - miszerint olyan üzenetet küldenek az apukának, ami még az űrből is látszik - egyben új Guiness-rekord is lehet, így két legyet ütnének le egy csapásra.

Ahhoz azonban, hogy az űrből valamit tényleg látni lehessen viszonylag nagyban kell gondolkodni. Ezért egy kisebb város méreteit vették alapul a kiszáradt nevadai sóstó medrében és 11 db Hyundai Genesis segítségével, kilenc négyzetkilométeres területen rajzolták fel Stephanie eredeti levelének pontos, nagyított mását.

tovább komment komment
Szívszorító és sokkolóan őszinte rövidfilm a felelős állattartásról

Szívszorító és sokkolóan őszinte rövidfilm a felelős állattartásról

2015. április 15. | Akos Moldvan

A házi kedvencek is családtagok! Így lehetne egy mondatban összefoglalni a magyar DeadLens Pictures új alkotását, melyben elég drasztikus - de pont ettől nagyon is működő - módszerrel mutatják be és magyarázzák el a nézőknek a felelős állattartás alapvető szabályait. Sajnos egyre gyakoribb eset, hogy a megunt kiskedvenceket néhányan egyszerűen csak otthagyják egy kihalt út szélén, megoldva ezzel minden "problémát". Én elképzelni sem tudom, valaki hogy tud ilyet művelni, egyáltalán hogy tud a lelkiismeretével elszámolni, de az alábbi videó megtekintése után a "hiszen az csak egy kutya" szellemiségben működő emberek is talán átértékelik majd a dolgokat.

gift.png

A Gift, vagyis Ajándék című alkotás 4 és fél perc hosszú, de minden egyes másodperce arany. Tökéletesen mutatja be a folyamatot egy örökbefogadott (vagy vásárolt) kiskedvenc érkezésétől egészen addig a pontig, amikor már csak megtűrt háziállatként gondolnak rá az addig lelkes és odaadó gazdik is. Drasztikus párhuzamot vonni egy kutya és egy kislány között, de talán így tényleg mindenki megérti, hogy amit egy házikedvenccel teszünk, az ugyanolyan drasztikus és súlyos, mintha csak egy kisgyermekkel tennénk meg. Az állatok is érző lények, a kutyák ráadásul a végletekig bíznak bennünk és követnek el mindent azért, hogy szeretetet és megértést kapjanak tőlünk, ne éljünk hát vissza ezzel és tekintsünk rájuk mindig igazi társként, igazi családtagként.

tovább komment komment
Trónok harca "Dumb ways to die" stílusban

Trónok harca "Dumb ways to die" stílusban

2015. április 11. | Akos Moldvan

Április 12-én érkezik az USA-ba a Trónok harca (Game of Thrones) 5. évadának első epizódja, melyet rajongók milliói várnak már remegő lábakkal a hosszú kihagyás után. Kis hazánkban pontosan ugyanekkor - az időeltolódás miatt április 13-i dátummal, hajnali 3 órakor - fog az HBO előfizetőknek a negyedik (Varjak lakomája) és az ötödik (Sárkányok tánca) regény adaptációja képernyőre kerülni.

Amíg várunk a statra, addig megtekithetjük minden idők egyik legsikeresebb reklám slágerének, a "Dumb ways to die"-nak Trónok harcára írt változatát. Az eredeti videó a lehető legabszurdabb "hülye halálokat" mutatta be, amiből valljuk be Westeros népe sem szűkölködik, így tökéletes választásnak mondható az átírásra. Szerepet kapott benne minden fontosabb - még élő vagy már eltávozott - szereplő, így a rajongóknak biztosan mókás perceket okoz majd a videó megtekintése.

Az eredeti animációs videóMelbourne-i Metro Trains közlekedési vállalat balesetegelőzési reklámja volt 2012-ben és már több mint 100 millió megtekintés felett jár a Youtube-on. Azóta készült Valentin-napi verzió, plüssfigura, de még április elsejei tréfa is belőle.

tovább komment komment
Örökmozgó reklám a Hondától

Örökmozgó reklám a Hondától

2015. április 09. | Akos Moldvan

A Hondának igencsak jó számokat produkált a legutóbbi, Youtube-on külön dedikált oldalt kapott kampánya, a "The Other Side". Az interakítv videóban két történetszál futott párhuzamosan, azt viszont mi magunk dönthettük el, hogy épp melyik "oldalt" kívánjuk nyomon követni. (Aki lecsúszott erről a tényleg kreatív videóról, ide kattintva pótolhatja.)

hond-endless-road.png

Hasonlóan a fentiekhez, a legújabb "Endless road" névre hallgató kampányuknál is a Youtube-csatornájukat hívták segítségül, hogy egy kis interaktivitást csempésszenek a dologba. Bár kétségtelen, hogy bravúros már az is, ahogy a reklám felépül, hiszen olyan kameramozgást sikerült eszközölni a videóban, amitől egy végtelenségig loopolt történetbe kerülünk (amit ha sokáig néz az ember, kicsit be is golyózhat tőle. Várom már mikor töltik fel az első 10 órás verziót belőle, mint oly sok más videó esetén).

A plusz csavar amúgy ott van a történetben, hogy a videó végén megjelenő linkre kattintva a Honda Youtube-csatornájára jutunk, ahol automatikusan detektálja a helyzetünket és ennek megfelelő napszakot és időjárási viszonyokat kapunk. Viszont ugyanezzel a lendülettel csekkolhatjuk New York, Párizs, de akár Répáshuta aktuális időjárását is.

tovább komment komment
Áprilisi tréfából valóság, ingyen BMW-t kapott egy lány Új-Zélandon

Áprilisi tréfából valóság, ingyen BMW-t kapott egy lány Új-Zélandon

2015. április 02. | Akos Moldvan

Erősre sikerült Új-Zélandon az áprilisi tréfálkozás egy auckland-i BMW szalon jóvoltából. A bajor márka képviselete ugyanis egy komolynak semmiképp sem vehető újsághirdetést jelenített meg egy helyi lapban április 1-jén. Eszerint, aki elsőként sétál be az újságban megtalálható kuponnal az autószalonba és keresi Tom-ot, annak lecserélik a régi autóját egy vadi új 1-es BMW-re.

Valószínűleg elég sokan jót derültek a felhíváson és kreatív április 1-jei tréfának gondolva tovább lapoztak. Nem így tett azonban Tiaana Marsh, aki csak azért is kipróbálta mi fog történni, ha beugrik a kuponnal a szalonba, legrosszabb esetben kap némi merchandise cuccot meg vállveregetést gondolta.

Ezek után el lehet képzelni milyen sokkoló lehetett, amikor ténylegesen egy slusszkulcsot nyomtak a kezébe és megtudta, hogy a tréfa igazából az, hogy nem tréfa.

tovább komment komment
Áprilisi tréfa a Google-től: Pac-Man a Maps-ben

Áprilisi tréfa a Google-től: Pac-Man a Maps-ben

2015. március 31. | Akos Moldvan

Mókás meglepetéssel készült a Google (idén is) április elseje alkalmából. Egy óriási Pac-Man arénát varázsoltak a Google Maps-ből a bolondok napjára, így mindenki kényére-kedvére nosztalgiázhat kedvenc retro videojátékával, ráadásul mindezt megteheti New Yorkban, Párizsban, de akár Budapesten az Oktogonon is. Járjunk akárhol a Google Mapsen csak kattintsunk a bal alsó sarokban lévő Pac-Man ikonra és már kezdhetünk is menekülni a szellemek elől.

Katt a képre és GO!

pacman-maps.png

tovább komment komment
Minden biciklist láthatóvá tesz a Volvo új találmánya

Minden biciklist láthatóvá tesz a Volvo új találmánya

2015. március 31. | Akos Moldvan

Ha azt mondom "biztonságos autózás", a legtöbb embernek valószínűleg a Volvo jutna eszébe első számú opcióként. Nem véletlenül, hiszen a svéd autógyár filozófiája mindig is a balesetmentes közlekedésre való törekvés volt.

Ha kevesebb a baleset, kevesebb a sérülés is

Rengeteget dolgoznak azon, hogy autóik a legkomolyabb törésteszteken is maximális pontszámot érjenek el és folyamatosan láthatunk tőlük a közlekedés egyéb résztvevőit megóvó biztonsági újításokat is. Ilyen például a gyalogosokat védő légzsák vagy a napokban nagy visszhangot kapó fluoreszkáló spray, a Lifepaint is.

Az elsősorban kerékpárosoknak készült Lifepaint nappali fényben teljesen átlátszó, éjszaka viszont rikító,  fényvisszaverő felületet képez textilre vagy fémfelületre fújva, amivel nagyban megnöveli a láthatóságot, észlelhetőséget. Az impregnáló spay-hez hasonló elven működő Lifepaint nagyjából 1-2 hétig marad fent a bringán és a ruházaton, de természetesen le is lehet mosni. Egyelőre három londoni üzletben árulja a Volvo tesztjelleggel, de reméljük hamarosan szélesebb körben is elterjed.

tovább komment komment
Reklám, amiben az ég világon semmi nem történik

Reklám, amiben az ég világon semmi nem történik

2015. március 28. | Akos Moldvan

Ricky Gervais, a szókimondó angol színész-humorista nem hazudtolta meg magát az ausztrál Optus telekommunikációs vállalat legújabb reklámfilmjében. Az elmúlt időszak egyik legviccesebb videóját sikerült összehoznia úgy, hogy konkrétan semmit nem csinál a reklámban. Csak elmondja a nézőnek, hogy nagyon nem volt kedve ehhez az egészhez ráadásul a céget sem ismeri, de sok pénzért vállalta, hogy beszél róluk egy kicsit. De ennyi, semmi több. Egyszerűen zseniális. :) 

Megkeresett az Optus és megkértek hogy csináljak nekik egy reklámot, amiben elmondom, hogy hamarosan Ausztráliában is megjelenik a Netflix. Azt mondtam nekik, hogy ehhez egy halom pénzt fogok kérni, de tényleg.. elképesztő összeget. Azt mondták, rendben. Mondtam azt is, hogy nem akarok nagyon dolgozni vele, ülve csinálnám... Erre azt kérdezték, hogy legalább a termékről hajlandó lennék-e beszélni egy kicsit? Mondtam, hogy nem igazán. Nem is nagyon hallottam erről az Optusról még. Erre ők, hogy ettől annyira nincsenek elragadtatva. Erre én, hogy már kifizettetek, elköltöttem, használjátok fel ezt ha akarjátok. És használják is.. használják.

A kampány többi darabja elérhető itt: 2, 3, 4, 5

tovább komment komment
Éhezők viadala a Taco Bell-től

Éhezők viadala a Taco Bell-től

2015. március 28. | Akos Moldvan

Rendhagyó és egyben zseniális reklámfilmmel rukkolt elő a mexikói Taco Bell gyorsétterem lánc, melyben bújtatva ugyan de a McDonald's is kap némi fricskát. A rövidfilm képi világa egészen komolyra sikerült, az ember egy pillanatra akár az 1984 c. filmben vagy az Éhezők viadalának egy újabb részében is érezhetné magát annyira magába húzza a történet.

A "Routine Republic" c. alkotásban Ronald McDonaldot idéző bohócok hada tartja elnyomásban a közösségeket, a plakátok és a hangosbemondó pedig egyértelműsíti mindenki számára, hogy kitől és milyen kajákat szabad fogyasztani. Minden nap, minden egyes percében ugyanazok az étkek várják a "Meki Diktatúrában" élőket. #HappinessIsTheSameBreakfast

taco-bell.png

Két fiatal azonban megelégeli az unalmas, ismétlődő szürkeséget és szökéssel próbálkozik. A McDonald's-ok tőszomszédságában alap kiegészítőnek számító csúszdákon erednek utánuk a magasból figyelő katonák, hogy megakadályozzák a tömeges lázadást. Hogy a fiatalok hol és hogyan találják meg a szabadságot, kiderül a videóból.

Érdekesség, hogy a Taco Bell rövidfilmjét Magyarországon a Közvágóhídon, a kelenföldi erőműben és Székesfehérváron forgatták. A reklám magyarországi produkciós cége a Film Positive volt, szerepel benne Hőrich Nóra Lili is, zenéjét pedig Tommy Ramone (is) szerezte.

tovább komment komment
Animált giffel válaszolt a Google egy újságírónak

Animált giffel válaszolt a Google egy újságírónak

2015. március 26. | Akos Moldvan

Vicces emberek dolgoznak a Google sajtóosztályán, annyi már biztos. Történt ugyanis, hogy a Daily Dot egyik újságírója, Richard Lewis néhány kérdést intézett a tech óriáshoz a Youtube jövőbeni terveivel kapcsolatban. Konkrétan arra volt kíváncsi, hogy valóban terveznek-e eSport néven élő streamet indítani, ahol profi videójátékosok meccseit közvetítenék majd.

A "pletykákat nem kommentálunk" típusú sablon email helyett azonban kicsit mókásabb választ kapott az úriember. Konkrétan ennyit:

google-gif.gif

A Google azóta meg is erősítette, hogy bizony ez a hivatalos válaszuk a témával kapcsolatban. Hát mit lehet erre mondani?

t8zvc.gif

innen

tovább komment komment