Thierry Henry a Premiere League összes góljánál jelen volt?

Thierry Henry a Premiere League összes góljánál jelen volt?

2015. augusztus 07. | Akos Moldvan

Holnap megkezdődik az angol labdarúgó bajnokság, a Premier League 2015-16-os szezonja. A mérkőzéseket 23 éve a Sky Sport szállítja a nézőknek és ez idén sem lesz másképp. Ebből az alkalomból készítették el "Greatest moments" című reklámfilmjüket az angol Brothers and Sisters ügynökséggel karöltve. Ahogy a cím is mutatja, a bajnokság legemlékezetesebb pillanatait elevenítik fel az új szezon előtt a nézőknek, bár egy apró módoísítás mintha lenne mindegyik gólnál. Az Arsenal egykori legendás játékosa Thierry Henry mutatja be ugyanis a jeleneteket, de nem a klasszikus módon, hiszen úgy tűnik ő mindegyik esetben egész közelről látta az eseményeket.

tovább komment
Megviccelték szurkolóikat az Arsenal futballistái

Megviccelték szurkolóikat az Arsenal futballistái

2015. augusztus 05. | Akos Moldvan

Az ötlet nem új, cserébe mindig működik. Néhányan talán emlékeznek az egyik legjobban sikerült hasonló akcióra, amikor a  2012. évi nyári olimpiai játékok előtt pár héttel David Beckham lepte meg a fotófülkében pózoló embereket és csalt könnyeket a szemükbe. 

A mostani apropót a Premier League-ben szereplő Arsenal csapatának új, 2015-2016-os idényre beharangozott meze adta, melyből az idény indulásra természetesen a szurkolók is igyekeztek beszerezni maguknak egyet. A fanatikusok lehetőséget kaptak, hogy egy profi fotós azonnal készítsen róluk egy-két jól sikerült képet az új mezben. Persze, hogy igazán emlékezetes legyen a pillanat, titokban besegített pár játékos is. 

tovább komment
Két magyar reklám, amitől tátva marad a szád

Két magyar reklám, amitől tátva marad a szád

2015. július 26. | Akos Moldvan

Na nem feltétlenül azért, mert annyira jók, hogy jövőre Cannesban izgulunk értük, sokkal inkább azért, mert olyan pszichedelikus élményt kapunk a megtekintésük után, hogy egy komolyabb buli Ozorán csak bábjáték ezekhez képest. De ne legyünk túl szigorúak, a Fujitsu klíma reklámja még akár viccesnek is mondható (igaz, hogy az alsógatyás apukákat már poén szinten leütötték mások korábban), de azért a kereskedelmi csatornákon főműsoridőben érezhetően kilóg a lóláb. 

A Valdor kacsacsa reklámja viszont annyira alámegy mindennek, hogy az előző Fujitsu film tényleg Cannes esélyesnek tűnik mellette. A szójátékért már alapból járna egy 24 órás végtelenített videó lejátszás egy sötét szobában a kitalálónak, de a kivitelezés annyira kemény, hogy a régi retro reklámjaink könyörögnek a receptért. Az apuka persze közelében sincs a természetességnek, de az igazi csúcspont mégiscsak a kisfiú homlokcsapása. Az elején a táncot (kacsacsa - cha-cha-cha.. érti mindenki ugye?) pedig meg sem próbálom értelmezni a fő történetben. Nem tudom mi a mentség erre a reklmra, az egyetlen szerencséjük talán, hogy 4-5 megtekintés után sem tudtam megmondani pontosan ki a hirdető, rá kellett keresnem Google-ön.

tovább komment
Elképesztő történet a Canal+-tól

Elképesztő történet a Canal+-tól

2015. július 24. | Akos Moldvan

A Canal+ francia televízió csatorna megint zseniálisat alkotott. Nagyon bírom a reklámjaikat, ugyanis mindig meg tudnak lepni, de ami még fontosabb meg tudnak nevettetni a rövidfilmjeikkel. Ráadásul olyan humorral, ami nem izzadságszagú, nem fárasztó, hanem tényleg ízes és jópofa. Biztosan sokan emlékeznek - nekem az egyik örökös kedvencem - arra a reklámjukra, ahol egy férfi meséli el hihetetlen történetét, hogy hogyan került a szekrénybe. De a csatorna nyitotta fel az emberiség szemét arra is, hogy miért nincsenek manapság már unikornisok.

Mostani filmjükben egy új wifis set-top boxot promóznak, de a tőlük megszokott módon elképesztően igényes és látványos szpottal, aminek a végén természetesen most sem maradhat el a végig a filmben kalandozó poén tökéletes lecsapása sem. Még sok ilyet.

tovább komment
Cannes Lions - A 2015-ös nyertesek 2. rész

Cannes Lions - A 2015-ös nyertesek 2. rész

2015. június 27. | Akos Moldvan
A cikk frissül

Szerdán tovább folytatódott a legrangosabb és legnagyobb nemzetközi reklámfesztivál, a Cannes Lions győzteseinek kihirdetése. Magáról a versenyről és az első 9 kategória nyerteseiről ebben a cikkben olvashattok.

Szerdán Design, Product Design, Radio és Cyber kategóriákban, szombaton pedig Film, Film Craft, Branded Content & Entertainment és Titanium & Integrated kategóriákban osztották szét a szobrocskákat a legjobbaknak.

Design

A Grey London által a Volvonak készített biztonsági spray, mely nappal láthatatlan éjjel pedig foszforeszkál, már nyert egy Gran Prix-t az első napon Promo & Activations kategóriában. Most behúzott egy újabbat a Design kategória eredményhirdetésén. Bővebben a kampányról ebben a cikkben írtunk.

Product Design

Geometry Global készítette "The Lucky Iron Fish Project" célja egyfajta edukáció, melyet a kambodzsában élő kanadaiak találtak ki a helyiek számára, akiknek legtöbbször az étrendjében nincs meg kellő mennyiségben a vas. Ez nagyon sok egészségügyi problémához vezet, cserébe nagyon egyszerűen orvosolható. Vas halacskákat készítettek a családok számára, melyet főzés közben a vízbe kell rakniuk. Ezzel a kis trükkel viszonylag rövid idő alatt 50 százalékkal tudták csökkenteni a vashiányosok számát az országban.

Radio

A Berlini fal ledöntésének 25. évfordulójára készült "The Berlin Wall of Sound" projekt érdemelte ki a Gran Prix-t idén Radio kategóriában. A Grey Germany és a Soundcloud közös munkája egy 7 és fél perces, igazán nyomasztó audio "élményben" materializálódott, amiben lövések, menekülő emberek és kelet-német politikusok beszédei és egyéb visszaemlékezések utalnak az akkori borzalmakra és a nyugatra menekülni próbáló emberek életének tragikus végkifejletére.

Cyber

A Gran Prix-t a Droga5 által az Under Armournak készített "I Will What I Want" kampánya nyerte. A kampányba több női hírességet is bevontak, a főszerepben Gisele Bündchennel, de szerepet kapott pl. Misty Copeland balerina is. A kampány hatására az Under Armour női üzletágának eladásai 28 százalékkal emelkedtek, ezzel átpozicionálva kicsit magát a brandet is.

Film

Két Gran Prix is gazdára talált Film kategóriában. Az egyik a The Martin Agency által a Geiconak készített Youtube preroll videó, mely a viszonylag rossz konverziót eredményező reklámmegoldásra lépett egy frappáns csavarral. Bővebben ebben a cikkben lehet olvasni a miértről és a hogyanról. A másik nagydíj a Leica Gallery c. alkotásért járt, melyet a sao paoloi Saatchi & Saatchi készített.

Film Craft

A kategória nagydíját az a John Lewis nyerte, aki karácsonyi reklámfilmjeivel évek óta sikert sikerre halmoz. A Monthy nevű pingvinnel készített tavaly karácsonyi rövidfilmről itt írtunk bővebben, de érdemes megnézni az előző alkotásaikat is, melyet itt értek el: 2011 - A legszebb ajándék! ||| 2012 - Az utazás |||  2013 - A medve és a nyúl

Branded Content & Entertainment

Az egyetlen kategória idén, ahol Gran Prix nem talált gazdára. Arany oroszlánt nyert többek között az "Ice bucket challenge", a "3 másodperces bundázott garnéla" és a fentebb említett John Lewis karácsonyi reklám is.

Titanium & Integrated

Hamarosan...

 

tovább komment
Legalizálták a melegházasságot az USÁ-ban. Így reagáltak a márkák

Legalizálták a melegházasságot az USÁ-ban. Így reagáltak a márkák

2015. június 26. | Akos Moldvan

Az azonos nemű pároknak jogukban áll az házasságot kötni bárhol az Egyesült Államok területén, a szövetségi tagállamok ezt nem tilthatják meg nekik – hirdette ki pénteken az Egyesült Államok Legfelsőbb Bírósága.

A Facebookon - az USA területén - egyből megjelent egy opció a profilképek átszínezésére, amivel a szimpatizánsok fejezhetik ki tetszésüket a döntéssel kapcsolatban. A Fehér ház facebook oldalától kezdve Leonardo di Caprio-ig nagyon sokan módosították is a képüket, jelezve ezzel, hogy helyeslik és üdvözlik az egynemű párok egybekelésének lehetőségét.

Szinte azonnal a bejelentés után a márkák is aktivizálták magukat. A Google például dedikált találati oldali design-al várja azokat, akik a "gay marriage" kifejezésre keresnek rá, de a Twitteren szinte minden nagyobb márka megemlékezett a hírről egy kreatívval.

Visa

usa-gay-marriage_01.png

Trónok Harca

usa-gay-marriage_02.png

Google

usa-gay-marriage_03.png

Mentos

usa-gay-marriage_04.png

GAP

usa-gay-marriage_05.png

Levi's

usa-gay-marriage_06.png

Snicker's

usa-gay-marriage_07.png

Tide

usa-gay-marriage_08.png

Microsoft

usa-gay-marriage_09.png

Android

usa-gay-marriage_10.png

Cheerio's

usa-gay-marriage_11.png

Kellogg's

usa-gay-marriage_12.png

Macy's

usa-gay-marriage_13.png

UNIQLO

usa-gay-marriage_14.png

Ben & Jerry's

usa-gay-marriage_15.png

Jell-O

usa-gay-marriage_16.png

Absolut

usa-gay-marriage_17.png

Coca-Cola

usa-gay-marriage_18.png

Budweiser

usa-gay-marriage_19.png

Heineken

usa-gay-marriage_20.png

Doritos

usa-gay-marriage_21.png

Starbucks

usa-gay-marriage_22.png

tovább komment
Cannes Lions - A 2015-ös nyertesek 1. rész

Cannes Lions - A 2015-ös nyertesek 1. rész

2015. június 23. | Akos Moldvan

Javában zajlik a franciaországi Cannes városában a legrangosabb és legnagyobb nemzetközi reklámfesztivál, a Cannes Lions. Idén a világ 90 országából közel negyvenezer alkotást neveztek a versenyre, ebből kishazánk 136 pályázattal képviselte magát.

Az idei 17 kategóriából eddig 9 kategóriában találtak gazdára az arany oroszlánok. Tegnap este Mobile, Press, Promo & Activations és Direct kategóriákban, a mai napon pedig Media, PR, Outdoor, Glass és Creative Effectiveness kategóriákban jelentették be a nyerteseket.

Mobile

A Gran Prix mellett két bomba hír is melengeti a magyar szíveket, az AR Works által fejlesztett okostelefon applikáció (mellyel látássérült emberek mindennapjait igyekeznek megkönnyíteni) és az Arany Pengén is hatalmas sikereket elérő Possible Adventures of Poco Eco névre hallgató mobilalkalmazása is bronzot nyert. 

A Gran Prix-t egyébként a Google Cardboard projektje nyerte, mely a virutális valóság élményét kínálja egy egészen egyszerű kis eszközzel.

Press

Sajtó kategóriában a Buenos Aires közbringarendszerét népszerűsítő kreatívok nyertek, melyeket az argentin La Comunidad ügynökség készített.

Promo & Acivations

A Gran Prix a Grey London zsebébe vándorolt a Volvonak készített Lifepaint projektért, melyről korábban már volt egy cikk a blogon. Eggyel érdekesebb hír számunkra azonban, hogy bronz oroszlánnal tér majd haza a Y&R, akik a "Házhoz megy a mozija!" ötletükkel érték el ezt a fantasztikus eredményt. A rendhagyó mozi a "Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan" című film számára készült.

Direct

Direkt kategóriában szintén a Volvo diadalmaskodott, "Interception" című kreatívjukat a Grey New York készítette.

Media

20 nevezéssel indult kishazánk a kategóriában, sajnos szobor egyikből sem lett végül, de sebaj. A Gran Prix-t a Y&R Team Red Istanbul vihette el a Vodafone-nak készített Red Light applikációval, mely a családon belüli erőszak súlyos problémájára hívja fel a figyelmet és ajánl egyfajta menekülőutat hozzá.

PR

A Leo Burnett Toronto által a Procter & Gamble-nek készített "Always #Likeagirl" munkája kapta a Gran Pix-t, mely felhívja a figyelmet arra, hogy a nemi sztereotípiákat az idősebbek kényszerítik rá a gyermekekre, akik mire felnőtté válnak tökéletesen idomulnak azokhoz.

Outdoor

Magyar szemszögből nézve ez volt e legnépszerűbb kategória, a beküldött 21 nevezéssel. A Gran Prix-t végül a Tbwa\media Arts Lab és az Apple közös kampánya a "World Gallery" nyerte, ahol az iPhone 6 kamerájának a minőségét egy egészen egyedi és közösséget bevonó módon bizonyították. A felhasználók telefonja által készített képekből készültek el ugyanis a világ különböző pontjain az Apple aktuális kampányának kreatívjai.

Glass

BBDO India és a Procter & Gamble közös kampányában az indiai nők szerepelnek, akik a menstruáció idején rengeteg megalázó, tabunak számító dologgal szembesülnek. Az egyik ilyen tabu témát lovagolta kicsit meg a P&G Whisper kéztörlő márkája, mely Gran Prix-t ért a 2015-ös Cannes Lions-on.

 

Creative Effectiveness

A Gran Prix-t talán nem is annyira meglepő módon a Forsman & Bodenfors ügynökség Volvo kampánya nyerte, melynek legismertebb eleme egyértelműen a Jean-Claude Van Damme-al leforgatott "Epic split" volt. A kampányról bővebben itt olvashatsz.

tovább komment
Ha a márkák sörök lennének

Ha a márkák sörök lennének

2015. június 21. | Akos Moldvan

01-ca.jpg

Az Egyesült Királyságban tevékenykedő Printsome alapvetően pólónyomással foglalkozik, főleg pr és reklámügynökségeknek, rendezvényszervezőknek készítenek egyed pólókat, de természetesen magánszemélyek is rendelhetnek tőlük. A pólónyomási technikák terén rettentő széles a skála, de úgy látszik ötletből sincs hiány, ha arról van szó. Épp egy céges csapatépítőn öntöttek fel a garatra, amikor egy - szintén azon a helyen fogyasztó - fiatal baráti társaság egyik tagja az alábbi kérdést tette fel nekik: "Mit gondoltok, milyen lenne az íze egy olyan sörnek, amit a Facebook készít?".

Na a srácoknak több se kellett, másnap nekiestek a koncepciónak és több nagyobb márka sörösüvegének is elkészítették a címke design-ját. Egyelőre csak 5 terv készült el, de nem kizárt, hogy bővülni fog a létszám és ha az ízét nem is tudjuk meg, címke alaján azért lehet választani kedvencet.

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

tovább komment
Terminátornak öltözve tréfálta meg az embereket Schwarzenegger

Terminátornak öltözve tréfálta meg az embereket Schwarzenegger

2015. június 18. | Akos Moldvan

Július 2-án érkezik a magyar mozikba a Terminátor filmek ötödik darabja a Terminator: GenisysAz előzetes képek, trailerek némileg zavarba ejtőek, hiszen az alkotók nem csak a szereplők tekintetében nyitnak új fejezetet, de az eddigi filmek történéseit is rendesen átírják. Kíváncsian várjuk mi sül ki belőle.

Annak érdekében, hogy minél nagyobb durranás legyen a premier, az alkotók, a PR részleg és maga Arnold is mindent elkövet. Nemrégiben például Hollywood utcáin és a Madame Tussauds panoptikumban tréfáltak meg pár szerencsést, akik az instant szívinfarktus után valószínűleg életük egyik legemlékezetesebb fotóját készíthették el a hírességgel. Az akció azon kívül egyébként, hogy baromi jópofa jótékonysági akciót is támogat.

A videó végét mindenképp nézzétek meg. Egy kislánynak rendesen odacsap a szavaival az új T-800-as. :)

tovább komment
Apák napi köszöntő a Dove-tól

Apák napi köszöntő a Dove-tól

2015. június 18. | Akos Moldvan

Nem először rukkol elő a Dove életből vett, valós emberekkel megkompnált - és nem titkoltan az érzelmekre hatni kívánó - reklámfilmmel. A közelgő apák napja alkalmából azonban most a férfiak, pontosabban a leendő apukák kerültek a középpontba a hölgyek helyett.

Az Oral-B egyik régebbi videójához hasonló koncepcióban amatőr házivideókon lencsevégre kapott apukák reakcióit követhetjük nyomon abban a pillanatban, amikor közlik velük, hogy apukák lesznek. A sokk és az öröm, no meg az őszinte boldogság azt hiszem mindegyikőjük arcáról leolvasható.

tovább komment
A legidegesítőbb DJ-k! Itt a 2015-ös VOLT reklámfilmje

A legidegesítőbb DJ-k! Itt a 2015-ös VOLT reklámfilmje

2015. június 12. | Akos Moldvan

Janklovics Péter nem először csal könnyeket a szemembe fergeteges alakításával. Legtöbbünk biztosan emlékszik még Sziget Petire, aki 2009-ben igencsak sajátságos stílusban promózta be a Sziget Fesztivált, de amitől én igazán kifeküdtem az egy pár hete adásba kerülő stand up comedy alakítás volt. A műsorban Janklovics azokról a lemezlovasokról (és a Poptarisznya c. műsor felejthetetlen műsorvezetőjéről B. Tóth Lászlóról) emlékezett meg, akik folyamatosan, - mintha tényleg muszáj lenne - belepofáznak a számokba. Nem tudom ki, mikor és miért találta ezt ki, de embert nem láttam még, akinek ez a fajta hangulatkeltés bejött volna.

Egy ilyen karakterre építették fel a VOLT fesztivál legújabb beharangozó videóját is, ahol a "szimpatikus" DJ, Kis Grófó és Pixa aktuális száma alá keveri be saját, csodálatosan csilingelő hangját. Aki csípi az ilyen típusú DJ-t, annak sajnos nem lesz jó alternatíva a soproni esemény, mindenki mást viszont tárt karokkal és igen komoly fellépőkkel várnak Július 1-től 4-ig.

tovább komment
Két féle ember létezik...

Két féle ember létezik...

2015. június 11. | Akos Moldvan

Életünket napról-napra döntések sokaságának meghozatalával éljük, melyeknek néha komoly, néha pedig szinte semmilyen következménye, súlya nincs. Ez utóbbira hozott pár nagyon is igaz példát Joao Rocha, egy Lisszabonban tevékenykedő art director. Egyszerű hétköznapi szituációkat és döntéseket vázolt fel, melyek nagy részénél szinte bárki el tudja dönteni, hogy ő inkább az első vagy a második típusba tartozik.

Szerintem nagyon igaz és sokszor nagyon humoros a kétféle összehasonlítás, de valószínűleg pont kétféle ember lesz az ő munkájának megítélésével kapcsolatban is: akinek tetszik és akinek nem. :)

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

tovább komment