Utálom Thaiföldet!

Utálom Thaiföldet!

2014. november 27. | Akos Moldvan

Rendhagyó országimázs filmmel rukkolt elő a thai idegenforgalmi hatóság az ország turizmusának fellendítése érdekében. "I hate thaiföld" azaz "Utálom Thaiföldet" címmel posztoltak egy videót a Youtube-ra egy-két hete, melyben egy brit turista meséli el Thaifölddel kapcsolatos élményeit meglehetősen felpaprikázott állapotban. A film kapásból azzal indít, hogy főhősünk elmeséli: először jár ugyan Thaiföldön, de már most utálja úgy ahogy van. A nyaralása alatt ugyanis ellopták a táskáját, melyben személyes iratai és minden fontosabb dolga benne volt, ráadásul a hatóságokkal és a helyiekkel sem igazán tudott dülőre jutni ez ügyben.

A szerencsétlenségek sorozata azonban szép lassan kezd kikopni a történetből, ahogy hősünk egy gyönyörű helyi lány segítségével elkezdi felfedezni az ország szerethető és szép tulajdonságait is. A segítőkész embereket, a gyönyörű természeti adottságokat, a merőben más, de mégis érdekes kulturális különbségeket.

i-hate-thailand.png

Thaiföld egyre vidámabb és élhetőbb országgá válik a szemében, ráadásul egy ügyes csavarral végül a táskalopásra is sikerül fényt deríteni. "A videó egyetlen célja az volt, hogy ábrázolja a híres thai vendégszeretetet" - mondta Tavatcsaj Arunyik, az idegenforgalmi hatóság vezetője. A videó ötletét olyan pszichológiai kutatásokból vették, amelyek azt bizonyítják, hogy a névtelenül feladott, a megrendelőre nézve semmilyen utalást nem tartalmazó "unbranded" reklámok sokkal sikeresebbek, mint a hagyományos hirdetések.

Egy 5 perces "reklámvideó" a mai rohanó világban soknak tűnhet, de bíztatok mindenkit, hogy nézze végig. A film végére kicsit talán kedvet is kap az ember, hogy kiszakadjon a megszokott, loholó hétköznapokból és eljátsszon a gondolattal: milyen is lehet egy vidám, gondtalan autentikus thaiföldi kiruccanás.

tovább komment
Olvadó hóembereket ment egy svájci biztosítótársaság

Olvadó hóembereket ment egy svájci biztosítótársaság

2014. november 25. | Akos Moldvan

zurich-insurance.jpgKreatív és szívmelengető történettel illusztrálja nekünk a svájci illetőségű Zurich Insurance biztosítótársaság a cég hitvallását. Azaz, hogy milyen fontos számukra ügyfeleik bármilyen nemű tulajdona, legyen az egy ház, egy autó vagy akár "csak" egy hóember.

A történet egy kis faluban játszódik az Alpokban, ahol a gyerkőcök által fáradtságos munkával megalkotott hóemberekre a tavasz beköszöntével elég nehéz idők várnak. Ideig, óráig lehet őket istápolni, de a végzet szinte elkerülhetetlennek tűnik számukra. Kivéve persze ha a Zurich Insurancenál van a biztosításunk, hiszen elmondásuk szerint ők a legextrémebb megoldásoktól sem riadnak vissza, ha az ügyfelek legféltettebb dolgainak megóvásáról van szó.

A kampányt a svájci cég ráadásul egy interakítv felülettel is hamarosan kiegészíti, ahova az emberek a saját hóemberükről készült fényképeket tudják majd elküldeni (vagy online szerkeszteni egyet), a játék nyerteseinek hóembereit a cég pedig megépíti a reklámban látható havas hegycsúcs tetejére.

tovább komment
Megnyertük a Goldenblogot!

Megnyertük a Goldenblogot!

2014. november 25. | Akos Moldvan

goldenblog-2014-cover.pngA szakmai zsűri döntése alapján, Business kategóriában, 2014-ben a CreativeAds - Kreatív reklámok a nagyvilágból blog végzett az első helyen, a közönségszavazáson pedig az ötödik helyet csíptük meg!

Hatalmas megtiszteltetés a dobogó tetején végezni, éppen ezért szeretném megköszönni a zsűrinek és a Goldenblog összes dolgozójának a lehetőséget, az olvasóknak pedig a támogatást és az esetleges voksokat a közönségszavazáson! 

goldenblog-2014-526.png

A Goldenblog 2014-es végeredményeit az alábbi linkeken találjátok:

  1. Business és Pszichológia szakmai zsűrijének tízes listája,
  2. Gyerek és Tech+Tud kategória Top10,
  3. Közélet és Gasztro kategória szakmai zsűri végeredmény
  4. A közönségszavazás végeredménye
tovább komment
Beteg gyerkőcöknek egy szebb holnapért

Beteg gyerkőcöknek egy szebb holnapért

2014. november 21. | Akos Moldvan

sickkids_1.jpgA SickKids Foundation egy non-profit szervezet, mely minden nap azért küzd, hogy olyan gyermekeknek nyújtson segítséget, akik a gondtalan és vidám gyerekkor mellett (sokszor pedig inkább helyett) olyan betegségekkel vegyék fel a harcot, amit senkinek nem kívánna az ember.

Az alapítvány egy kampány keretén belül - 2014. november 7-től kezdve - 45 napon keresztül 45 történetet posztol a Youtube-csatornájára, ezáltal 45 tündéri gyermek életébe és nehézségeibe engednek bepillantást. A lurkók pedig csinálják, küzdenek, harcolnak fáradhatatlanul, ahogyan szüleik, ápolóik és orvosaik is. A kezelések, foglalkozások persze nincsenek ingyen, ezért is hívja fel a figyelmet a SickKids az adakozás fontosságára, mely számunkra semmiség ahhoz képest amennyit segítünk vele a jövő miniatűr hőseinek.

Szívszorító és megható igaz történetek, melytől könnybe lábad az ember szeme. :(

Kael - immun-rendellenesség

Gabriel - Leukémia

Malin - Veleszületett csípőficam

Taylum - Krónikus veseelégtelenség

Közeledik a Karácsony, így buzdítok én is mindenkit, hogy a CreativeAds Blog csapatához hasonlóan, ha tudtok segítsetek valamilyen módon non-profit szervezeteknek, alapítványoknak, kórházaknak, hogy mosolyt csaljatok betegségben, rosszabb körülmények között élő gyerkőcök arcára és reményt adjatok nekik egy szebb és jobb holnapért.

tovább komment
Kábel nélkül szép az élet

Kábel nélkül szép az élet

2014. november 17. | Akos Moldvan

jbl-cordless.jpgRöviden, tömören, de annál frappánsabban foglalja össze legújabb reklámjában a JBL a kábeles fejhallgatók legfőbb hátrányait. Azon kívül, hogy szinte képtelenség úgy eltenni őket, hogy az ember ne egy 10 perces kibogozással indítsa a zenehallgatását utazás, sportolás vagy épp munka közben, egy nagy hátránya van még a kábeles füleseknek: bárhol és bármit le lehet velük rántani.

Szinte biztosra vehetjük, hogy ha a kábel valahol szabadon lóg, az előbb-utóbb be fog akadni valamibe és vagy a fülünk, vagy maga a fejhallgató, rosszabb esetben pedig egy bögre, egy laptop vagy egyéb még fájóbb "cucc" fogja bánni.

Ennek elkerülése érdekében a JBL az új - csodaszép "E40BT" névre keresztelt - vezeték nélküli füleseit ajánlja a néző figyelmébe, érvelésének pedig a fent leírt esetek bemutatásával kíván hangot adni. 

tovább komment
Első világháborús igaz történet a Sainsbury's karácsonyi reklámjában

Első világháborús igaz történet a Sainsbury's karácsonyi reklámjában

2014. november 14. | Akos Moldvan

sainsburys-xmas-2014.pngMéltó ellenfelére talált a John Lewis áruházlánc idei reklámfilmje a Sainsbury's személyében, akik egészen rendhagyó módon nyúltak a karácsony témaköréhez. A történet 1914. decemberében játszódik, az első világháború idején, amikor is a brit, francia és német csapatok százezer számra ölték le egymást a harcok során.

Kevesen tudják azonban, hogy a sok borzalom és értelmetlen öldöklés mellett ezek a katonák (akik csak parancsot teljesítettek) 1914. december 25-én - egy nap erejéig ugyan, de - elhagyták a lövészárkokat, hogy apró ajándékokkal lepjék meg egymást, beszélgessenek, játszanak egy barátságos futball mérkőzést és arra a 24 órára teljesen elfelejtsék a háború szőrnyűségeit.

Az első világháború 100. évfordulója alkalmából ezt a napot és az ezen a napon történt felemelő pillanatokat hozta el a Sainsbury's idén, mely - tudatában annak, hogy valós történések alapján lett rekonstruálva - valóban nagyon megható és megindító. A „karácsonyi fegyverszünet” a háborúk történetében a lovagiasság és a humanitás egyik utolsó szép példája volt.

tovább komment
Harc a legjobb ajándékért

Harc a legjobb ajándékért

2014. november 13. | Akos Moldvan

Közeleg a karácsony és ezen apropóból potyognak is be egyesével a különböző reklámfilmek a blogra is. A John Lewis áruházlánc idén is belökte a hintát egy szemtelenül szép és megható videóval, de a Tesco is kedveskedett Wigan város lakóinak egy mókás kis meglepetéssel.

Azt azért túlzás lenne állítani, hogy a "szeretet ünnepe" manapság már csak és kizárólag az ajándékozásról szól, de tény, hogy az egymásnak való kedveskedés kiemelt szerepet kap szinte minden családnál. A probléma igazából ott kezdődik, ha nem magát a szándékot, mind inkább az ajándékok értékét kezdjük el figyelembe venni és átesünk a ló túloldalára.

mulberry-xmas.jpg

Ezeket - az ajándékozást egyfajta versenyként megélő embereket - figurázza ki a Mulberry legújabb karácsonyi reklámfilmje, mely természetesen a náluk kapható termékek népszerűsítése mellett görbe tükröt állít a családi ünnepen egyre többször fellángoló "harc a legjobb ajándékért" típusú megmozdulásoknak is.

Na de ha már egyszer harc... A #winchristmas névre keresztelt kampány legalább megmutatja, hogyan nyerhetünk a legkönnyebben. :)

tovább komment
Karácsonyi fényjáték, 1 millió LED izzóval

Karácsonyi fényjáték, 1 millió LED izzóval

2014. november 13. | Akos Moldvan

Komoly kis karácsonyi installációval lepte meg a Tesco áruház Wigan városának lakóit Angliában. A sztorihoz tudni kell, hogy évek óta több száz Tesco kap helyes zöld sityakot/koronát karácsony alkalmából, melyek az áruház tetején lévő óriási "O" betűre kerülnek fel. A nagyjbából 2 méteres fejfedőket LED izzókkal világítják ki, ezzel jelezve a vásárlóknak, hogy a karácsony bizony idén sem fog elmaradni.

tesco-wigan.png

Az ötlet egyébként jónak tűnik, a vásárlók bírják a zöld koronákat. Olyannyira, hogy Wigan városának egyik lakója, Claire Hannah szomorúan kérdezte meg tavaly Twitteren az áruház vezetőit, hogy az ő városában az áruház tetején miért nem tündököl a karácsonyi, zöld díszítés sosem.

Több se kellett a Tesconak, 2014-ben olyan fényjátékot hoztak össze LED izzók segítségével Wiganben, hogy a többi zöld korona ahhoz képest bábjáték. A 78 méter hosszan és 7 méter magasan pompázó, majdnem 1 millió LED izzó mellett ráadásul gospel kórus, rénszarvasok, sőt a város rugby csapatának, a Wigan Warriorsnak az egyik sztárja, Iain Thornley is emelte az est fényét. Ráadásul a "legfontosabb" dolog, a zöld korona is elfoglalta méltó helyét az áruház tetején, így Claire és a többi városlakó igazán elégedett lehet.

A videó alapján jó bulinak tűnik, ki gondolta volna, hogy egy tweet mire képes.

tovább komment
Elkészült a városszínesítő távhővezeték

Elkészült a városszínesítő távhővezeték

2014. november 10. | Akos Moldvan

01.jpgA képzőművészet, a zene és a távhő találkozása: újpesti térképrészletet festett a Színes Város egy távhővezetékre.

Egy hónapon keresztül kereste a FŐTÁV azt a legkreatívabb városszínesítő ötletet, amely alapján megújulhatott a IV. kerületi Elem utcában található, föld fölött futó távhővezeték. A városlakók szavazatai alapján a szakmai zsűri úgy döntött, hogy a Színes Város egy újpesti térképrészletet fessen a 200 méter hosszú csőszakaszra, mert a lokális értékek és a kerülethez való kötődés érzésének megerősítése is fontos szempont a városszínesítés mellett.

01.jpgFotó: Farkas András

A festés ideje alatt 100 liter festéket használt fel a Színes Város, amely szervezetnek tűzfalfestményeivel Budapest utcáin sétálva többször is találkozhattunk már. Az ország első legális köztérszínesítéssel és tűzfalfestéssel foglalkozó csoportja, az évek során több mint 15 ezer négyzetméternyi felületet tett színesebbé festményeikkel.

02.jpgFotó: Farkas András

03.jpgFotó: Farkas András

A Pimp My Pipe csőszínesítő pályázat során két művészeti ágazatot is összekapcsolt a FŐTÁV, hiszen a képzőművészet mellett a zene is fontos szerepet kapott: a hip hop szcéna elismert képviselői, Busa Pista (Irie Maffia, Zuboly) és Zsolaa (Teebag, Faktorlabor) az akció élére állt és rímekbe szedve hívták fel a városlakók figyelmét a városszínesítés lehetőségére.

04.jpgFotó: Farkas András

05.jpgFotó: Farkas András

tovább komment
Elképesztően aranyos karácsonyi reklámfilm a John Lewistól

Elképesztően aranyos karácsonyi reklámfilm a John Lewistól

2014. november 06. | Akos Moldvan

jonh-lewis-2014-xmas.pngAz elmúlt években a John Lewis áruházlánc annyira kedves karácsonyi reklámfilmekkel rukkolt elő, hogy gyakorlatilag november elején az ember már tűkön ülve várja, hogy kijöjjön az aktuális alkotás. S bár novemberben a legtöbben még hallani sem akarnak a karácsonyról, a brit áruháznak sikerül mindig olyan videóval előrukkolnia, amely mosolyt csal az arcokra és egy kis melegséget hoz az ember szívébe.

Őszintén szólva eddig a 2011-es reklám volt a kedvencem tőlük, de az idei rövidfilmmel úgy néz ki, hogy holtversenyt kell hirdetnem a dobogó tetejére. Szívmelengető történet egy kisfiúról és az ő legjobb barátjáról, megható fordulattal a végén.

Ha szeretitek a karácsonyt, ha nem, ha várjátok már, ha nem, nézzétek meg az alábbi videót, biztosan tetszeni fog, még talán könnycseppet is csal a szemetekbe. :)

Ha lemaradtál az elmúlt évek John Lewis karácsonyi reklámjairól, mindenképp pótold:
2011 - A legszebb ajándék! ||| 2012 - Az utazás |||  2013 - A medve és a nyúl

tovább komment
Elképesztően nagyot üt a Honda legújabb reklámja!

Elképesztően nagyot üt a Honda legújabb reklámja!

2014. október 31. | Akos Moldvan

Nagyon komoly reklámfilmmel rukkolt elő a Honda és a Wieden + Kennedy London, hogy az új Civic-et és sportosabb testvérét, a Civic Type R-t megmutassák a nagyközönségnek. A "The Other Side" névre keresztelt interakítv videóban két történetszál fut párhuzamosan viszont, hogy épp melyik "oldalt" kívánjuk nyomon követni azt mi magunk dönthetjük el. 

Stílusosan az "R" betű nyomkodásával tudunk lépdelni a kettős életet élő apuka történetében, s dönthetjük el, hogy a sportos és veszélyes Type R vagy épp a nyugodt és családias standard Civic eseményeit bámulnánk szívesebben.

A reklámot kizárólag a Honda Youtube-csatornáján lehet megtekinteni, melyet a képre vagy ide kattintva értek el. 

honda-other-side.png

A fent leírt működéshez asztali gépen való megtekintés szükséges.

tovább komment
CreativeAds a Goldenblogon! Szavazz ránk!

CreativeAds a Goldenblogon! Szavazz ránk!

2014. október 28. | Akos Moldvan

goldenblog-2014.pngCreativeAds Blog – Kreatív reklámok a nagyvilágból idén is részt vesz a blogok közötti nagy megmérettetésen a Goldenblogon. Ha szívesen olvasol minket, segíts egy szavazattal, hogy minél előkelőbb helyezést érjünk el!

Így add le a szavazatodat:

1. Irány a http://goldenblog.hu/szavazas.aspx?bId=5780
2. Kattints a szavazok gombra és kész is vagy! :)

Goldenblog-2014-post2.png

Oszd meg a cikket, szerezz nekünk még pár szavazatot! Számítunk rád! :)

bill.gif

tovább komment