Áprilisi tréfa a Google-től: Pac-Man a Maps-ben

Áprilisi tréfa a Google-től: Pac-Man a Maps-ben

2015. március 31. | Akos Moldvan

Mókás meglepetéssel készült a Google (idén is) április elseje alkalmából. Egy óriási Pac-Man arénát varázsoltak a Google Maps-ből a bolondok napjára, így mindenki kényére-kedvére nosztalgiázhat kedvenc retro videojátékával, ráadásul mindezt megteheti New Yorkban, Párizsban, de akár Budapesten az Oktogonon is. Járjunk akárhol a Google Mapsen csak kattintsunk a bal alsó sarokban lévő Pac-Man ikonra és már kezdhetünk is menekülni a szellemek elől.

Katt a képre és GO!

pacman-maps.png

tovább komment
Minden biciklist láthatóvá tesz a Volvo új találmánya

Minden biciklist láthatóvá tesz a Volvo új találmánya

2015. március 31. | Akos Moldvan

Ha azt mondom "biztonságos autózás", a legtöbb embernek valószínűleg a Volvo jutna eszébe első számú opcióként. Nem véletlenül, hiszen a svéd autógyár filozófiája mindig is a balesetmentes közlekedésre való törekvés volt.

Ha kevesebb a baleset, kevesebb a sérülés is

Rengeteget dolgoznak azon, hogy autóik a legkomolyabb törésteszteken is maximális pontszámot érjenek el és folyamatosan láthatunk tőlük a közlekedés egyéb résztvevőit megóvó biztonsági újításokat is. Ilyen például a gyalogosokat védő légzsák vagy a napokban nagy visszhangot kapó fluoreszkáló spray, a Lifepaint is.

Az elsősorban kerékpárosoknak készült Lifepaint nappali fényben teljesen átlátszó, éjszaka viszont rikító,  fényvisszaverő felületet képez textilre vagy fémfelületre fújva, amivel nagyban megnöveli a láthatóságot, észlelhetőséget. Az impregnáló spay-hez hasonló elven működő Lifepaint nagyjából 1-2 hétig marad fent a bringán és a ruházaton, de természetesen le is lehet mosni. Egyelőre három londoni üzletben árulja a Volvo tesztjelleggel, de reméljük hamarosan szélesebb körben is elterjed.

tovább komment
Reklám, amiben az ég világon semmi nem történik

Reklám, amiben az ég világon semmi nem történik

2015. március 28. | Akos Moldvan

Ricky Gervais, a szókimondó angol színész-humorista nem hazudtolta meg magát az ausztrál Optus telekommunikációs vállalat legújabb reklámfilmjében. Az elmúlt időszak egyik legviccesebb videóját sikerült összehoznia úgy, hogy konkrétan semmit nem csinál a reklámban. Csak elmondja a nézőnek, hogy nagyon nem volt kedve ehhez az egészhez ráadásul a céget sem ismeri, de sok pénzért vállalta, hogy beszél róluk egy kicsit. De ennyi, semmi több. Egyszerűen zseniális. :) 

Megkeresett az Optus és megkértek hogy csináljak nekik egy reklámot, amiben elmondom, hogy hamarosan Ausztráliában is megjelenik a Netflix. Azt mondtam nekik, hogy ehhez egy halom pénzt fogok kérni, de tényleg.. elképesztő összeget. Azt mondták, rendben. Mondtam azt is, hogy nem akarok nagyon dolgozni vele, ülve csinálnám... Erre azt kérdezték, hogy legalább a termékről hajlandó lennék-e beszélni egy kicsit? Mondtam, hogy nem igazán. Nem is nagyon hallottam erről az Optusról még. Erre ők, hogy ettől annyira nincsenek elragadtatva. Erre én, hogy már kifizettetek, elköltöttem, használjátok fel ezt ha akarjátok. És használják is.. használják.

A kampány többi darabja elérhető itt: 2, 3, 4, 5

tovább komment
Éhezők viadala a Taco Bell-től

Éhezők viadala a Taco Bell-től

2015. március 28. | Akos Moldvan

Rendhagyó és egyben zseniális reklámfilmmel rukkolt elő a mexikói Taco Bell gyorsétterem lánc, melyben bújtatva ugyan de a McDonald's is kap némi fricskát. A rövidfilm képi világa egészen komolyra sikerült, az ember egy pillanatra akár az 1984 c. filmben vagy az Éhezők viadalának egy újabb részében is érezhetné magát annyira magába húzza a történet.

A "Routine Republic" c. alkotásban Ronald McDonaldot idéző bohócok hada tartja elnyomásban a közösségeket, a plakátok és a hangosbemondó pedig egyértelműsíti mindenki számára, hogy kitől és milyen kajákat szabad fogyasztani. Minden nap, minden egyes percében ugyanazok az étkek várják a "Meki Diktatúrában" élőket. #HappinessIsTheSameBreakfast

taco-bell.png

Két fiatal azonban megelégeli az unalmas, ismétlődő szürkeséget és szökéssel próbálkozik. A McDonald's-ok tőszomszédságában alap kiegészítőnek számító csúszdákon erednek utánuk a magasból figyelő katonák, hogy megakadályozzák a tömeges lázadást. Hogy a fiatalok hol és hogyan találják meg a szabadságot, kiderül a videóból.

Érdekesség, hogy a Taco Bell rövidfilmjét Magyarországon a Közvágóhídon, a kelenföldi erőműben és Székesfehérváron forgatták. A reklám magyarországi produkciós cége a Film Positive volt, szerepel benne Hőrich Nóra Lili is, zenéjét pedig Tommy Ramone (is) szerezte.

tovább komment
Animált giffel válaszolt a Google egy újságírónak

Animált giffel válaszolt a Google egy újságírónak

2015. március 26. | Akos Moldvan

Vicces emberek dolgoznak a Google sajtóosztályán, annyi már biztos. Történt ugyanis, hogy a Daily Dot egyik újságírója, Richard Lewis néhány kérdést intézett a tech óriáshoz a Youtube jövőbeni terveivel kapcsolatban. Konkrétan arra volt kíváncsi, hogy valóban terveznek-e eSport néven élő streamet indítani, ahol profi videójátékosok meccseit közvetítenék majd.

A "pletykákat nem kommentálunk" típusú sablon email helyett azonban kicsit mókásabb választ kapott az úriember. Konkrétan ennyit:

google-gif.gif

A Google azóta meg is erősítette, hogy bizony ez a hivatalos válaszuk a témával kapcsolatban. Hát mit lehet erre mondani?

t8zvc.gif

innen

tovább komment
Brutálisan őszinte baleset-megelőző kampány Ausztráliából

Brutálisan őszinte baleset-megelőző kampány Ausztráliából

2015. március 24. | Akos Moldvan

tac2.pngAzt az elején leszögezhetjük, hogy a reklámfilm - sőt maga az egész kampány - nem új keletű (sőt... kis túlzással ősrégi), de hátha többen vannak olyanok, akiknek hozzám hasonlóan kimaradt az ausztrál Közúti Balesetmegelőzési Bizottság (TAC - Transport Accident Comission) durva, de annál őszintébb rövidfilmje az életéből.

A "Reconstruction" (rekonstrukció) névre keresztelt videóban egy szerencsétlenül végződött balesetet pörget vissza a helyszínelő rendőr és magyarázza el, mikor, mi történt pontosan és hogyan lehetett volna elkerülni a végzetes ütközést. És tényleg... Sokszor bele sem gondolunk, hogy akár 5 km/h-val lassabb sebesség milyen elképesztő módon változtathatja meg egy-egy veszélyes szituáció végkimenetelét. Az alábbi videót végignézve azt hiszem picit tényleg mindenki elgondolkodik majd azon, hogy biztonsági öv nélkül vagy a telefont nyomogatva, esetleg a megengedettnél nagyobb sebességet választva tényleg biztonságban érezheti-e magát, nem beszélve másokról, akiket ártatlanul keverhet akár halállal végződő balesetbe.

A nyugalom megzavarására alkalmas képi és hanghatások 

Készült egy motoros verzió is. Hasonlóan komoly képi és hanghatásokkal.

tovább komment
Kínai töltött tészta 3 másodperc alatt

Kínai töltött tészta 3 másodperc alatt

2015. március 23. | Akos Moldvan

Bizonyára jó néhányan emlékeznek tavalyról a Docomo japán mobilszolgáltató rendhagyó reklámjára, melyben egy "home-made" panírágyúval készítettek tempurát, azaz bundázott garnélát. Történelmi pillanat volt, ekkor derült ki ugyanis, hogy a fizika és a modern technika kombinálásával még azokat is oda lehet tapasztani a képernyők elé, akiket amúgy maga az ételkészítés folyamata nem nagyon szokott lekötni. A reklám olyan népszerű lett a videómegosztó oldalakon, hogy badarság lett volna kihagyni a ziccert egy második résszel. 

docomo3.png

Az előző részhez hasonlóan ez a reklámfilm is a szokásos főzőműsorok stílusában kezdődik, de hamar kiderül, hogy az elkészítési mód most sem a régi iskolát fogja követni. Ezúttal gyoza-t, azaz kínai töltött tésztát készítenek az alkotók, kevesebb, mint 3 másodperc alatt. Töltetékként egy kis káposzta és darált hús kombóval indul az ágyú, majd különböző fűszerek ízesítése után a "tésztába bugyolálás" folyamata következik, amit most is egy látványos rapid sütés koronáz meg.

A csiaoce kínai töltött tészta, a kínai konyha kedvelt fogása, mely Japánban is népszerű gyoza (gjóza) néven. A csiaoce általában darált húsból és/vagy zöldségekből áll, melyeket egy vékony tésztába töltenek, majd a tészta széleit összenyomva lezárják a táskákat. A töltött tésztát ezután vízben vagy levesben megfőzik, olajban megsütik, esetleg gőzölik. Szójaszósszal, ecettel, csilipaprikával, fokhagymával készített szószba mártogatva fogyasztják.

Az üzenet természetesen a régi: a Docomo 4G-s adatforgalmának a sebessége több, mint elképesztő.

tovább komment
3000 forintos IKEA képet szakértettek egy múzeum látogatói

3000 forintos IKEA képet szakértettek egy múzeum látogatói

2015. március 19. | Akos Moldvan

Egy 10 eurós, IKEA-ban kapható képpel viccelt meg a Lifehunters csapata pár amatőr szakértőt Hollandiában, az arnhemi Modern Művészetek Múzeumában. A nagyon híres, nagyon drága képet a nagyra becsült IKE Andrews festette, a kép mondanivalójáról, stílusáról és áráról pedig a múzeum látogatóit kérdezték a készítők.

ikea-prank2.png

Rettentő sok dolgot megtudunk IKE legsikeresebb alkotásáról, például azt, hogy "kép maga az alkotó fejében uralkodó káosz kivetülése" vagy azt, hogy "egy gyönyörű lelkű festőről van szó, aki minden érzelmét átvitte a vászonra alkotáskor", arról nem is beszélve, hogy IKE mindig is olyan ember volt, aki látványosan odafigyelt a részletekre. Ezek után nem is csoda, hogy egyesek szerint 200.000 mások szerint akár 2,5 millió eurót is megérhet az alkotás. (Na az ilyen dolgok miatt kelhet el egy látszólag nem túl érdekes festmény 10 milliárd(!) forintért manapság.)

IKE további alkotásai - EKTORP, NORDEN, DALSKAR - egyébként megvásárolhatóak bármelyik IKEA áruházban. 

tovább komment
Minden eddiginél ütősebb nemzetközi startup felhozatal az SM 2015-ön

Minden eddiginél ütősebb nemzetközi startup felhozatal az SM 2015-ön

2015. március 18. | Akos Moldvan

A robbanásszerűen fejlődő digitális iparág legforróbb trendjeit hozza Magyarországra az SM 2015 konferencia április 8-9-én. Az esemény keretében a mobilpiac, a smart technológia, a közösségi finanszírozás, a viselhető eszközök, a hazai startup világ és egyetemi innovációs tevékenység aktualitásait szedik ízekre vezető hazai és külföldi szakemberek. A konferencia emellett hangsúlyosan foglalkozik azzal, hogy hogyan lehet Magyarországról nemzetközileg sikeres techcéget építeni.

Az idén hatodik alkalommal megrendezésre kerülő SM 2015 (korábbi nevén Smartmobil) konferencia a korábbiaknál is színesebb, gazdagabb, immár kétnapos programmal várja a legfrissebb nemzetközi és hazai digitális trendek iránt érdeklődő szakembereket 2015. április 8-9-én, a Várkert Bazárban. Az esemény mintegy 170 előadással, a legfrissebb tech trendek mellett azt is mélységében tárgyalja, hogy egy ötletből hogyan lehet jól működő üzletet létrehozni a digitális iparágban.

sm2015.png

Az SM 2015 a korábbiakhoz hasonlóan továbbra is erőteljesen fókuszál a mobilpiaci trendekre és lehetőségekre. A konferencián előadást tart többek között Damien Perillat, az egyre inkább terjedő mobilfizetés egyik globális úttörője, a PayPal regionális ügyvezető igazgatója. Ezen kívül szó lesz továbbá a legújabb lokalizált mobilhirdetési, app, dizájn és játékfejlesztési trendekről is kiváló hazai és külföldi előadók tolmácsolásában.

CEE LIFT OFF! STARTUP Verseny

Az idei SM 2015 konferencián indítja el közös nemzetközi startup versenysorozatát a Loffice és az OXO Labs, amelynek nem titkolt célja, hogy a szervezők a hazai ökoszisztéma határain túllépve régiós szinten is meghatározó szereplőivé váljanak a piacnak. Az ambíciókat jól mutatja a díjazás mértéke: a független zsűri által legjobbnak ítélt induló vállalkozás 15.000 eurós finanszírozásban részesül, valamint Budapest leginnovatívabb irodájaként számon tartott Loffice falai között vehet részt az OXO Labs fél éves akcelerátor programjában. 

A CEE Lift Off! versenyre március 26-ig várják a szervezők a jelentkezéseket, amelyek közül a független, hazai és nemzetközi befektetőkből álló zsűri április 3-ig választja ki a 10 döntős induló vállalkozást. A beválogatott csapatoknak április 8-án a Várkert Bazárban megrendezendő eseményen 3 percük lesz, hogy meggyőzzék a bírákat arról, ők a legjobbak.

További információ a konferenciáról és regisztráció:
smconf.hu // facebook.com/smartmobil

tovább komment
Csokit küldött a Top Gear felfüggesztett műsorvezetőjének a Snickers

Csokit küldött a Top Gear felfüggesztett műsorvezetőjének a Snickers

2015. március 13. | Akos Moldvan
Ha úgy érzed, kifordultál magadból:
dobj be egy Snickers-t!

Frappáns üzenettel és egy doboz csokoládéval reagált a Snickers az elmúlt hét BBC-s botrányára. Jeremy Clarksont, a világ legnépszerűbb autósműsorának első számú műsorvezetőjét ugyanis azonnal felfüggesztette az angol TV csatorna vezetősége, miután felpofozta a producert, amiért nem engedte vacsorázni az utolsó jelenet elkészültéig.

A Snickers ezen apropóból lepte meg a rendhagyó ajándékkal Jeremy-t, hátha így - botrányoktól mentesen - mégis be tudják majd fejezni a maradék három epizódot a stábbal, a Top Gear rajongók legnagyobb örömére.

snickers-jeremy.png

tovább komment
Bionikus kart kapott a Vasembertől egy 7 éves kisfiú

Bionikus kart kapott a Vasembertől egy 7 éves kisfiú

2015. március 13. | Akos Moldvan

Alex egy 7 éves - a szuperhősökért szó szerint rajongó - életvidám kiskölyök, akinek a jobb karja sajnos csak részlegesen fejlődött ki. Nemrégiben azonban - köszönhetően a Microsoft egyik kezdeményezésének, a "Collective Project"-nek - életre szóló ajándékkal gazdagodhatott.

ironman2.png

Maga a Vasember, Tony Stark hozta el neki ugyanis egy Stark Industries feliratú ládában, a vadi új szuperhős-kart, amit innentől kezdve Alex használni tud majd a való életben is. Robert Downey Jr.-nak egyébként Albert Manero volt a segítségére, aki a floridai Limbitless cég alapítója és alacsony költségű, 3D nyomtatással készülő bionikus végtagok készítésére szakosodott.

Az eleinte kicsit megszeppent Alex azonnal ki is próbálja az új karprotézist, hogy segítségére lehessen Tony-nak az emberiséget fenyegető erők legyőzésében.

tovább komment
Így vásárol autót, aki szereti a Halálos iramban filmeket

Így vásárol autót, aki szereti a Halálos iramban filmeket

2015. március 13. | Akos Moldvan

dodge-furious.pngHumoros reklámfilmmel örvendeztette meg a Dodge az autó rajongókat, az április 3-án mozikba kerülő Halálos iramban 7 c. film apropóján. A filmben ugyanis - az előzetesekből már kiderült, hogy - egy zöld Dodge Challenger elég fontos szerepet kap: Letty (Michelle Rodriguez) ezzel menti meg a főszereplőt, Brian O'Connert (Paul Walker).

A reklámfilmben szereplő srácnak elég csak ezt a jelenetet felevenítenie, hogy kérdés se legyen, melyik autót kell hazavinnie a kereskedésből. Elnézve az eladó arcát, azért egy teszt vezetést még el tudtam volna képzelni a videóban.

Paul Walker 2013. november 30-án vesztette életét egy tragikus autóbalesetben. Nyugodjék békében!

tovább komment
Csodálatos meglepetés egy hallássérült fiúnak a Samsungtól

Csodálatos meglepetés egy hallássérült fiúnak a Samsungtól

2015. március 10. | Akos Moldvan

Nagy kedvencem volt tavaly a kanadai SIGNS étterem bemutatkozó videója, melyben a vendégek az étlapokon található "jelnyelv gyorstalpaló" segítségével adhatták le rendelésüket a hallássérült pincéreknekAzon kívül, hogy a hallássérült emberek teljes értékű munkát tudtak vállalni egy étteremben, a vendégek is ismerkedhettek picit a jelbeszéddel megkönnyítve ezzel a kommunikációt a jövőben bárkivel, aki hasonló problémával küzd.

samsung-muharrem2.png

Hasonló logika mentén építette fel a Samsung is legújabb promó videóját, melyben a hallássérültek számára létrehozott videós ügyfélszolgálatukat reklámozták, igencsak rendhagyó módon. Az Isztambulban játszódó rövidfilm főszereplője Muharrem, aki szintén hallássérült. Nővérével (aki természetesen be volt avatva a buliba) egy átlagos napra indultak, ám nem kellett sok időnek eltelnie, hogy meglepetések sora várja őket. Aznap ugyanis az utca embere, a pékségben dolgozók, a taxis, de még a zöldségesnél vásárlók is jelbeszéddel kommunikáltak Muharremmel. A videó végén pedig egy interakítv képernyőn a Samsung munkatársa személyesen szólítja meg és magyarázza el neki, hogy mi is történik valójában.

Az akcióra 1 hónapig készültek a készítők, Muharrem reakcióját elnézve pedig bőven bőven megérte a belefektetett munkát. 

tovább komment
25 éves a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány

25 éves a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány

2015. március 10. | Akos Moldvan

12 ismert ember közreműködésével készült el a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány 25 éves jubileumi reklámkampánya. 

Hernádi Judit, Muri Enikő, Lola, Kárpáti Rebeka, Németh Kristóf, Csonka András, Váczi Gergő, Varga Tamás, Vásáry André és a Children Of Distance zenekar tagjai hiúságukat eldobva vállalták, hogy megmutatják magukat a nagyvilágnak kopaszon azért, hogy életeket mentsenek. Egy fotósorozat készült róluk, kopaszra maszkírozva egy-egy leukémiás gyerkőc társaságában, melyet Nánási Pál készített el. A fotókon a mosoly és az erő dominál, a szereplők fehér inget és az Alapítvány szimbólum színében, a lilában ragyogó sálat és csokornyakkendőt viselnek.

hernadijudit.jpeg

A hírességek és a gyerekek 3 cél iránt kampányolnak:

  1. Rekreációs tábor: 2014-ben 6 családot tudtak elvinni rekreációs táborba a Balatonhoz. Az alapítvány 3 megyének a beteg gyerekeit kezeli - a leghátrányosabb térség is az alapítványhoz tartozik - ezért a cél, hogy ebben az évben két turnust is el tudjanak vinni a Balatonhoz.
  2. Intenzíves ágyat minden szobába: A tavalyi évben a Lego Manufacturing Kft jóvoltából az osztály kapott 4 db. Intenzíves ágyat,  decopitusz  matraccal. Az osztályon 15  gyereket tudnak kezelni így ebben az évben szeretnének még 11 ilyen ágyat.
  3. Steril szoba kialakítása: Steril szoba kialakítását eddig csak egy gyereknek tudták megoldani évente. Amikor egy beteg gyerek csontvelő transzplantáción esik át és haza engedik a kórházból akkor a fertőzések elkerülése érdekében teljesen fel kell újítani a szobáját.(Nyílászáró csere, festés, járólap-parketta csere, új steril bútorok) Egy évben 4-5 gyereknek lenne erre szüksége

murieniko.jpeg

Az Alapítványra való figyelemfelhívás mellett a reklámkampány kivitelezője, az Up! Management nem titkolt célja az is, hogy az emberek együttérzőbbek legyenek és megértsék, hogy az egyetlen kincsünk ezen a világon az egészségünk, és minden áldott nap olyan hálásnak kellene lennünk ezért, mint amilyen hálás egy gyermek akkor, amikor meggyógyul. Ne felejtsük el azt sem, hogy ezek a beteg gyermekek, igazi szuperhősök, akik nagyon megakarnak gyógyulni és rettentő mód erősek, mosolyognak és küzdenek!

MOSOLYBÓL SOHA NEM ELÉG!

childrenofdistance.jpeg

csonkaandras.jpeg

karpatirebeka.jpeg

lola.jpeg

nemethkristof.jpeg

vargatamas.jpeg

vasaryandre.jpeg

vazcigergo.jpeg

#mosolybolsohanemeleg

tovább komment