A világ legnagyobb városi autója

A világ legnagyobb városi autója

2014. július 24. | Akos Moldvan

smart-biggest.pngA Smart nemrég bemutatta a Smart Fortwo típus legújabb generációját a nagyközönségnek, ügynökségük a BBDO Berlin pedig úgy gondolta, hogy legjobb lesz egy kis átverős promót is készíteni mellé. Behívtak hát pár potenciális vásárlót egy kis piackutatásra, hogy elsőként alkothassanak véleményt a Smart legújabb dobásáról: a világ legnagyobb városi autójáról. Először is levetítették nekik, az alábbi filmet, melyben részletesen kifejtik, hogy miért is lesz jó egy teherautó méretű nagy-kisautóval közlekedni az utakon:

Az új Smart:

  • - Olyan nagy, hogy bárhonnan észreveszi a tulaj, gyakorlatilag nem kell többet a parkolóban keresgélni.
  • - A mérete miatt nincs szükség légkondicionálóra, hiszen akkora belső tere van, hogy a meleg levegő automatikusan felfelé száll benne, így a többi részen folyamatos hűs levegő marad.
  • - Az evolúció során az ember mérete folyamatosan nőtt, így egyre nagyobb autókban vagyunk kénytelenek közlekedni. (2030-ra pl. már a 2,55 méteres testmagasságot is elérhetjük.). Az új Smarttal ez nem lesz probléma.
  • - Olyan nagy, hogy a mögötte haladó autók gyakorlatilag nulla légellenállással tudnak haladni, amivel csökkenthetik a fogyasztásukat. Az új feature neve: "Eco-empátia".

És ez csak pár dolog mely az óriás Smartot egyedi és kívánatos autóvá teheti majd a vevők számára. Mármint a mesében, hiszen némelyik már tényleg akkora baromság, hogy röhögés nélkül ki sem lehet bírni, amikor beszélnek róla.

Kivéve persze, ha épp egy öltönyös úrral ülünk szembe egy steril irodában, aki halálosan komoly arccal mutatja be az újdonságokat és mesél arról, hogy miért is lesz jó egy 1 méter átmérőjű óriás kormánykerékkel irányítani az autót. Hogy senki ne fogjon gyanút, az új monstrumot letakarva elhelyezték a háttérben, így garantált volt, hogy a megkérdezettek az összes marhaságra rábólintanak és érvelnek mellette. :)

Ügyes kis fricska a városban mászkáló monstrumoknak, mellyel egyből rávilágítanak arra, hogy az új Smart mennyire csodálatos, hiszen a fent bemutatott gép totális ellentéte.

tovább komment
A szeretet ereje

A szeretet ereje

2014. július 11. | Akos Moldvan

dtac.pngThaiföld ismét kijátszotta az "érzelmekre ható hatásvadász reklám" kártyát, ami még az előző TrueMove H távközlési vállalat és a Thai Life Insurance biztosítótársaság igencsak megható rövidfilmjein is túltesz. Az elkövető ezúttal a Telenor csoporthoz tartozó helyi mobilszolgáltató, a DTAC és ügynökségük a Y&R volt.

Egyébként a videó mondanivalója teljesen rendben van és talán maga a történet is ismerős lehet egy-két néző számára. A kétségbeesés, amikor egy pici babával anyuka nélkül marad az ember pár órára és a kilátástalan helyzetet a sírásból való kilábalásból a legalapvetőbb megoldás orvosolja.

tovább komment
Látványos kísérlet a Hyundai-tól!

Látványos kísérlet a Hyundai-tól!

2014. július 03. | Akos Moldvan

Érdekes és egyben őrületes reklámfilmet rakott össze a Hyundai az elmúlt hetekben. Utoljára ilyen látványos videót talán csak a Volvo kamionok tükrein spárgázó Van Damme és a Forsman & Bodenfors ügynökség tudott prezentálni, de a Dél-koreai autógyártó cég produkciója legalább olyan jól sikerült, mint a svédeké.

Gyönyörű felvételek, igényes és szép autók, kreatív és ötletes kivitelezés. Ez jellemzi a reklámfilmet, melyben a Hyundai egyik zászlóshajóját a második generációs Genesist teszik ki egy elég kemény próbamenetnek. Illetve nem is egyet, hanem egyből hatot.

hyundai-convoy.png

Sofőr nélküli autókkal többen kísérleteznek már egy ideje. A legkomolyabb eredményeket talán a Google érte el, hiszen már 2012-ben az önjáró autóik több, mint 300.000 kilométert tettek meg sikeresen. A Hyundai nem is feltétlen velük akar harcba szállni, inkább csak a biztonságra kihegyezett technikai újítások működését és létjogosultságát akarták megmutatni a nézőknek. (A rendhagyó kísérlet elég jól sikerült, nem úgy, mint a Volvónak pár éve.)

A vezetést segítő asszisztens rendszerek közül mind a radaros távolságtartó tempomat, mind a sávtartó-asszisztens, mind pedig a vészfék-asszisztens ötösre vizsgázott a reklámfilmben, bizonyítva ezzel azt, hogy a kevésbé ismert vagy népszerű távol-keleti autógyártók is irtózatos sebességgel zárkóznak fel honfitársaik és a nagy európai autógyárak modelljeinek tudása mellé… Sőt.

tovább komment
Tényleg erről szól a Facebook?

Tényleg erről szól a Facebook?

2014. június 25. | Akos Moldvan

higton.jpgÉrdekes és elgondolkodtató videóval rukkolt elő a Higton Bros. nemrég. A rövidfilm a közösségi oldalak hatását mutatja be egy felhasználó szemén keresztül, középpontban a Facebookkal, melyet egyre gyakrabban az ismerőseink és önmagunk becsapására használunk. 

Az emberek többsége a valóságnál sokkal szebb és jobb képet fest magáról, egyfajta fiktív világot és életet megálmodva ezzel. De vajon mindez miért történik? És hova vezet?

A választ megkapjuk a filmből, de sok jóra ne számítsunk.

Fogadjunk, hogy Nektek is van legalább 5 olyan ismerősötök, akik - ha nem is minden bejegyzésnél - de gyakran élnek az önbecsapás művészetével valamelyik social media oldalon.  

tovább komment
Tudsz parkolni, ha néznek?

Tudsz parkolni, ha néznek?

2014. június 22. | Akos Moldvan

Emberek millióinak fóbiájára érzett rá a Volkswagen két egészen vicces kreatívval. Az outdoor hirdetések a Volkswagen parkolást segítő rendszerét hivatottak népszerűsíteni, lemodellezve és felnagyítva az érzést, amikor egy szűk helyre kéne betolatnunk, ami persze épp egy dugig tömött teraszos kávézó előtt van. Ilyenkor szokott az következni, hogy ami 1000-szer megy becsukott szemmel, hirtelen torokszorítóan nehézzé válik. Az 5 méteres hely, egyszercsak 2 és fél méterre csökken és a harmadik próbálkozás után legyőzve és kitaszítva állunk tovább egy kevésbé frekventált parkolóhely elfoglalására. Mindez persze elkerülhető a megfelelő autóval. :)

További vicces VW reklámokért kattints ide.

vw-parking-00.png

vw-parking-01.png

A DDB Mexico kreatívja egyébként bronzérmes lett a 2014-es Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon.

tovább komment
Volkswagen - Akciófilmekbe NEM illő jelenetekhez

Volkswagen - Akciófilmekbe NEM illő jelenetekhez

2014. június 19. | Akos Moldvan

vw-bus.pngA Volkswagen legújabb kisfilmjében választ kapunk arra, hogy a Cobra 11 c. sorozatban vagy a Féktelenül c. filmben miért is nem szerepeltették a vállalat terepjáróját, a Touareget. Utóbbira nyomós érv lehet az is, hogy a film maga 1994-ben készült, a Touareget pedig csak 2002-től gyártják (ráadásul a videóban bemutatott feature csak pár évvel később érkezett meg az autóba).

Na de nem is azért készült a reklám, hogy ilyen dolgokon filozofáljon a néző, hanem, hogy vicces módon mutassa be a VW konszern azt a fajta tudást, amivel esetlegesen valós körülmények között súlyosabb baleseteket és sérüléseket is elkerülhetünk majd.

A cucc neve „automatikus követési távolságszabályozás” (ACC), melynek lényege, hogy az elöl haladó járműéhez igazítja az autó tempóját. Nagyon ügyes és ötletes megoldás, autósüldözésekhez viszont teljességgel használhatatlan.

Hasonlóan értelmetlen dolog „City Emergency Braking” technológiával ellátott Volkswagent használni egy bankrabláshoz, hiszen így még egy mezei úttorlaszt sem tudunk majd áttörni.

tovább komment
Egy pokoli jó munkahely!

Egy pokoli jó munkahely!

2014. június 17. | Akos Moldvan

hell.pngÁprilis vége felé bukkant fel először a Hell energiaital 30 másodperces szpotja a televíziókban, melyben a szereplők az ősi maori harci táncot elevenítették fel és teljes extázisban skandálták milyen is az, amikor az ember egy jó adag energiához jut. Tévében viszonylag keveset kommunikált a cég ezidáig, de az új-zélandi törzsi táncot, a hakát úgy gondolták bedobják a nagyközönségnek ezen a csatornán is.

„A ’hakázásra’ épülő koncepció teljes mértékben alkalmas arra, hogy kiemelje a filmünket a reklámzajból, ez volt ugyanis az elsődleges célunk: egy olyan filmet készíteni, ami szokatlan, felkelti a nézők figyelmét és amellett, hogy szórakoztató a termékelőnyre is épít, átadja az erőt, amit a pokoli energiatöltettől kapunk. A széles célközönségünket pedig remekül megszemélyesíti a szereplőgárda, diákok, irodisták, sportolók, de még egy sofőr is ugyanúgy ’rajong’ a HELL-ért." - mondta el Tóth Imola Lilla, a HELL Energy marketing igazgatója.

A hakázást egyébként világszerte az All Blacks új-zélandi rugby csapat tette népszerűvé, akik meccs előtti erőfitogtatással szórakoztatják közönségüket és buzdítják a jelenlévőket a szurkolásra.

Ez a reklámfilm volt az apropója a Hell Energy legújabb dobásának, melyben a vállalat dolgozói egy különleges céges flashmob keretein belül tesznek tanúbizonyságot a munkájuk és a fogyasztók iránti elkötelezettségükről. Az eredeti koncepciót továbbgondolva, saját "HELL haka himnuszt" találtak ki és adtak elő, mindezt a vállalat dolgozóira és cégfilozófiájára szabva. A gyár alkalmazottaitól, a kamionsofőrökön és az értékesítésben dolgozókon át, a marketing osztályon keresztül a vezetőkig mindenki energiától túltengve járja a táncot a cég szikszói gyárában. (x)

 

tovább komment
A Volvo tarol az idei Cannes Lions-on?

A Volvo tarol az idei Cannes Lions-on?

2014. június 13. | Akos Moldvan

volvo.png2014. június 15-én elstartol az egyik legnagyobb nemzetközi reklámfesztivál, a Cannes Lions. A tavalyi évhez hasonlóan - ahol a Melbourne-i Metro Trains közlekedési vállalat balesetegelőzési reklámjának figurái aratták le a babérokat - idén is van egy titkos favorit, melyet a globális kreatív vezetők többsége a dobogó élére vár több kategóriában is.

Nem sokan vannak valószínűleg, akik tavaly év végén valamilyen csatornán ne akadtak volna bele a Volvo egészen elmeroggyant reklámfilmjébe, melyben Jean-Claude Van Damme tol egy brutális spárgát két Volvo kamion tükrén állva.

Miközben azok mennek.

Hátrafelé.

A videó őrületes sebességgel gázolt végig az interneten, egyik-napról a másikra mindenki ezt a videót osztotta minden felületen. De tényleg, egészen brutális eredményeket produkált a filmet készítő Forsman & Bodenfors ügynökség.

Nem is csoda, ha ugyanezzel a lendülettel szaporodtak el egyre-másra a paródiák, mémek és egyéb hasonló videók. Legemlékezetesebbek ezek közül talán a Chuck Norris féle verziók, hiszen köztudott, hogy Chuck mindent, mindenkinél jobban tud és egyébként is ő az egyetlen ember, aki végigvitte a Super Mario-t... balra.

Kíváncsian várjuk bejönnek-e az előzetes találgatások. Hamarosan kiderül

tovább komment
A szemed az úton legyen!

A szemed az úton legyen!

2014. június 11. | Akos Moldvan

Talán senkinek sem kell különösebben magyarázni, hogy moziban és autóvezetés közben miért nem nyomkodjuk a telefonunkat. Utóbbival ráadásul annyi pici bökkenő is van, hogy lehet többet soha a büdös életbe nem nyomkodjuk majd a telefonunkat.

A „Don’t text and drive” (magyarul nagyjából „Ne SMS-ezz vezetés közben") szlogennel ellátott kreatívval szinte már minden nagyobb autógyártó előrukkolt az elmúlt években. Ezek többsége helyet is kapott blogunkon vagy Facebook oldalunkon, hiszen legtöbbször tényleg eszméletlenül kreatív és figyelemfelkeltő megoldásokat szállítottak a gyártók.

vw-eyes-on-the-road.png

A Volkswagen azonban még ennél is továbbment és véleményem szerint az egyik - ha nem a legjobb - megoldást találták ki. Lehet, hogy elsőre durvának tűnik az eszköz, de úgy tűnik, ha valóban hatékony akar lenni valaki, nem finomkodhat.

A történet egy moziteremben játszódik, ahol a film előtti előzetesek mellé egy balesetmegelőzési reklám is bekerült. Főhősünk percekig halad egy kihalt úton az autójával, amikor is pittyen az SMS jelző hang a telefonján. Illetve nem csak neki, hanem a moziteremben ülő nézők mindegyikének. (Ezt egy "Location Based Messaging" névre keresztelt marketing megoldással érik el, melynek lényege, hogy az "ügyfeleknek" egy bizonyos területen belül célzott marketing üzeneteket lehet küldeni SMS formájában a telefonjukra).

Amikor a nézők kellőképpen lefoglalják magukat az üzenet bogarászásával, főhősünk egyenesen telibe talál egy útmenti fát, ahogyan kell. A moziban döbbenet és csend, amit nem is csodálok, valóban sokkoló belegondolni, hogy sok esetben ennyin múlik egy élet.

Azt, hogy a mozinézők be voltak-e avatva vagy sem, nem tudom… De az 10 milliós Youtube nézettség arra enged következtetni, hogy ettől függetlenül működik a rövidfilm, amit a VW összehozott.

tovább komment
Induljon a VB, essen szét a ház

Induljon a VB, essen szét a ház

2014. június 09. | Akos Moldvan

adidas-vb.pngHárom nap és kezdődik a 2014-es labdarúgó-világbajnokság Brazíliában. Ébredeznek a szurkolók és ébredeznek a népszerű sportmárkák is a reklámfilmjeikkel ahogy közeleg az esemény. Az Adidas - ahogy azt már minden nagyobb sportverseny előtt megszokhattuk - idén sem bízta a véletlenre és 4 nagyágyút is behúzott egy kis ökörködésre az alábbi reklámfilmben.

David Beckham és Zinédine Zidane - a sportág két nagy "öregje" - hívja le Gareth Balet és Lucas Mourat a virtuális futballpályáról egy valódi összecsapásra, melynek a 22 év alatt összehozott dícsőségfal és a csillár is áldozatul esik, de hát fájdalom nélkül nincs győzelem.

tovább komment
Extrém autómosás Jenson Buttonnal

Extrém autómosás Jenson Buttonnal

2014. június 05. | Akos Moldvan

mobil1_1.pngJópofa reklámfilmmel rukkolt elő a Mobil1. London külvárosában egy teljesen hétköznapi autómosót turbóztak fel egy Forma-1-es szerelőcsapattal, akiknek a V6-os motorok bütykölése helyett most az átlagemberek autóinak kicsinosítása volt a feladatuk.

A meglepődés a szerencsés főszereplők részéről már akkor elkezdődött, amikor 12 Forma-1-es szerkóban ácsorgó ember közé hajtottak be a mosóban, de aztán a hostess lányok mellett várakozva feltűnt Jenson Button is az MP4-29-esével, ami ténylegesen feltette a pontot az "i"-re. Ilyenkor nincs jobb megoldás, mint nyelni egy jó nagyot és elkészíteni az év selfie fotóját a haveroknak.

tovább komment
Elképesztő szivatás az év videójátékának vírusvideójában!

Elképesztő szivatás az év videójátékának vírusvideójában!

2014. május 22. | Akos Moldvan

watchdogs1.pngHosszas várakozás után az utóbbi idők egyik legjobban várt videójátéka, a Watch Dogs május 27-én végre ténylegesen a boltok pocaira kerül. Az Ubisoft gondozásában kiadott játék körül óriási a hype már hónapok óta, de a játékfejlesztő cég nem elégedett meg ennyivel és az egészet megfejelte egy brilliáns "prankvertisinggal". (A prankvertising az elmúlt években egyre többször alkalmazott reklámműfaj, mely a sokak által kedvelt gerillamarketing egyik különleges válfaja. Alapja a gyanútlan áldozatok átverése, megijesztése, akár halálra rémisztése, miközben nekik fogalmuk sincs arról, hogy éppen egy kampány részeseivé válnak.

Akit maga a videójáték témaköre hidegen hagy, annak is érdemes tovább olvasnia és megnéznie az alábbi alkotást, mert ilyen vírusvideót tényleg nem mindennap lát az ember!

watchdogs2.png

A játékról röviden annyit érdemes tudni, hogy a jelenleg egyik legnépszerűbb videójáték, a GTA V méltó ellenfelének ígérkezik. A jövőben játszódik Chicago városában, ahol az internet már ténylegesen mindent és mindenkit összeköt, így az egyik - egészen reális - félelmünk elevenedhet meg a játékban, konkrétan az, hogy bármi és bármikor meghekkelhető. A főhős Pierce ügynök, akinek egy telefonméretű EMP van a tulajdonában, minden számítógépes, elektronikus dolgot tud manipulálni, hackelni és természetesen a telefonokat is le tudja hallgatni.

Ezt a világot próbálta meg a valóságba átemelni a BETC Paris reklámügynökség az alábbi videóban. A gyanútlan áldozatok egy mobiltelefon szervizbe térnek be, ahol éppen aktuális telefon problémájuk javítása mellé egy egészen elképesztő lehetőséget is kapnak a kezükbe egy okostelefon alkalmazás segítségével. Az applikációval ugyanis mindent irányítani lehet! A bolt világításától kezdve, a közvilágításon át, az autók zárján keresztül az ATM automatákig. A vásárlók szinte el sem hiszik amit látnak és annyira megtetszik nekik az egész, hogy a végén már a közlekedési lámpákat hekkelik nagy izgalommal. Ennek persze szinte egyenes következménye egy jó nagy baleset, majd egy kis csetepaté a rendőrökkel. Hogy egy ilyen slamasztikából van-e kiút? Alapból nem tudom, de egy reklámkampányban biztosan. :)

tovább komment