Ezt a reklámot nem ugrod át a videók előtt!

Ezt a reklámot nem ugrod át a videók előtt!

2015. március 05. | Akos Moldvan

Tavaly nyáron a Nail reklámügynökség készített egy Youtube videók előtti "pre-roll" hirdetést egy nonprofit állatvédő szervezetnek, az RISPCA-nak (Rhode Island Society for the Prevention of Cruelty to Animals). Mivel az ilyen típusú reklámok esetében a felhasználók kb. 6 százaléka csak, aki nem nyom azonnal a "hirdetés átugrása" feliratra, így ők egy pici lelki terrort is bevetettek annak érdekében, hogy végignézze az ember a reklámfilmjüket.

geico2.png

Abban a cikkben említettem, hogy a fenti mellett helyett két jó módszer létezik a videómegosztó oldalakon a videók előtti reklámfilmek hatékonyságának a növelésére:

  1. Az 5-10 másodperces reklám (attól függ adott videómegosztó oldalon hány másodpercig nem lehet átugrani sehogy sem a hirdetést). Ha ennyi időbe bele tudjuk sűríteni a mondandónkat, akkor biztosak lehetünk benne, hogy mindenkihez el is jut az üzenet.
  2. A második lehetőség, hogy olyan kreatívot készítünk, amit biztosan nem nyom el a néző, mert érdekes/vicces/megdöbbentő.

A Geico's biztosító a fenti két opciót gyúrta össze, hogy biztosan ott ragadjunk a hirdetésük előtt. 5-10 másodperc alatt ugyanis lezavarják a tényleges üzenetet, így azt biztosan nem ugorja át senki, ezután jön azonban az igazán "érdekes" rész. A reklám véget ér, de a történet tovább folytatódik, valamilyen vicces kifutással. Annyira szokatlan a dolog, hogy az ember akarva akaratlanul ott ragad a hirdetés előtt, hogy megvárja mi sül ki ebből az egészből.

Mindegyik film mókás lett, de a kutyás egyenesen zseni, csoda, hogy nem röhögték el magukat a szereplők. 

tovább komment
Az új Skoda Fabia minden másról eltereli a figyelmedet!

Az új Skoda Fabia minden másról eltereli a figyelmedet!

2015. március 03. | Akos Moldvan

skoda2.pngMókás reklámmal indított az új Skoda Fabia pár napja. Kicsit emlékeztet arra a videóra, amikor a fehér ruhában lévő embereket kell számolni, hogy hányszor passzolják egymásnak a kosárlabdát.

A fenti kísérlethez hasonló "awareness test"-et készítettek a Skoda marketingesei is, akik szerint a Fabia annyira jól sikerült művészi darab, hogy az ember amikor a gyönyörű domborulatokat, a vagány 17 colos alufelniket és a friss, sportos kinézetet csekkolja, olyankor bizony semmi másra nem tud figyelni úgy igazán.

Hát.. Lehet tesztelgetni!

tovább komment
Min múlik egy nagy szerelem

Min múlik egy nagy szerelem

2015. március 02. | Akos Moldvan

Mindenki emlékszik a Panda Cheese eszméletlen reklámjaira, ahol egy picit pszicho panda rakja helyre az embereket, akik nem kérnek az ő termékéből? Ha nincs meg, azonnal tessék itt megnézni. Nos, a Jarlsberg ugyanerre a logikára húzta fel legújabb reklámfilmjét, persze picit csavart rajta, hogy legyen benne új poén is. A történet annyi, hogy egy friss szerelmespár egy jól sikerült éjszaka után megszeppent reggeli beszélgetésbe kezd, aminek egy reggelizés lesz a vége.

jarlsberg2.png

A srác "meg tudod mondani mennyi az idő" stílusban megkérdezi ugyan hol van a Jarlsberg sajt a kenyérke meg a vaj mellé. Lány főhősünk pedig a világ legtermészetesebb dolgaként válaszol, hogy van sima sajt, hiszen ez is sajt és az is CSAK EGY sajt.

Na innentől kezdve főhősünk elkezdi összepakolni, hogy mi vár rá a jövőben, ha szíve választottja így áll a dolgokhoz. Hiszen akkor nem lesz különbség szórakozás és szórakozás között sem, apa és apa között sem, ruha és ruha között sem és persze otthon és otthon között sem.

Hát ennyin múlik egy nagy szerelem. 


forrás

tovább komment
Parkolási bírság, csekk nélkül

Parkolási bírság, csekk nélkül

2015. február 27. | Akos Moldvan

Rendhagyó szórólapozásba kezdett a CégRakéta csapata Budapesten, hogy bebizonyítsák egy egyszerű ötlettel is hatékonnyá lehet tenni a már-már kicsit ósdinak számító marketing tevékenységeket is. Parkolási bírságokra hajazó, tényleges mikuláscsomagokat helyeztek el (csoki nélkül sajnos) Budapest forgalmas helyein parkoló autókon, ami az ötletesség mellett bátorságra is vall, tekintve, hogy a magyar autósok "nem mindig" reagálnak jól egy-egy ilyen szituációra.

A (ma még) ingyenes Városligetnél, a West End környékén, a Blahán és a Király utcában került nagyjából 1000 autóra "bünti", benne a csapat egyedi reklám megoldásaira felhívó szórólappal. Az autósok reakciójáról egyelőre nincs mozgókép, de az előkészületeket és magát az akciót lejjebb meg tudjátok megnézni.

1-resize.png

2-resize.png

3-resize.png

4-resize.png

tovább komment
Milyen lenne a sörivás könyök nélkül?

Milyen lenne a sörivás könyök nélkül?

2015. február 19. | Akos Moldvan

bavaria-elbow2.pngHárom rövid, de annál viccesebb reklámszpottal jelentkezett Hollandia egyik legrégebbi sörgyára, a Bavaria a közelmúltban. A mini történetek olyan problémákra világítanak rá, amik talán fel sem merülnek bennünk egy baráti sörözés alatt. Csak élvezzük az ízeket, a hangulatot, a humoros történeteket és közben bele sem gondolunk, hogy milyen kivételes helyzetben vagyunk. Milyen kivételes helyzetben vagyunk, hogy „valaki például feltalálta” a könyököt!

Hiszen mennyivel problémásabb lenne a sörivás könyök nélkül?

Vagy mennyivel furcsább lenne a sörözés poharak nélkül?

Víz nélkül pedig szinte biztos, hogy sokkal kevésbé lenne népszerű időtöltés egy jéghideg, frissen csapot sör elfogyasztása.

Köszönjük hát meg a fickónak, aki a fenti – a sörözéshez elengedhetetlen – dolgokat feltalálta. Egészség!

tovább komment
Muszlim vagyok, bízol bennem?

Muszlim vagyok, bízol bennem?

2015. február 17. | Akos Moldvan

A közelmúltban történtek igencsak megingatták sok ember bizalmát a muszlim emberekkel és az iszlámmal kapcsolatban, pedig sokszor sokféleképpen próbálják bizonyítani, hogy attól még nem muszlim egy terrorista, hogy az Iszlámra hivatkozva követ el bűncselekményt. A terrorista az terrorista, a terroristának a terror a vallása. A muszlimok ugyanúgy ellenzik és el is ítélik a legmagasabb szinten az ilyen cselekedeteket, mint bárki más.

blind-trust-project.png

Ennek apropóján kezdett rendhagyó szociális kísérletbe Assma Galuta, egy 24 éves kanadai muszlim lány. Toronto egyik forgalmas bevásárlóközpontja elé egy szintén muszlim férfi, Mustafa Mawla állt ki tárt karokkal, bekötött szemmel és két táblával, melyekre a következőket írták fel:

Muszlim vagyok. Terroristának bélyegeztek.

Bízom benned. Te is bízol bennem?

Ölelj meg.

A „Blind Trust Project” névre keresztelt kísérlet szerencsére nem vallott kudarcot és az emberek bizonyították, hogy egy-egy drámai vérengzés, merénylet alapján nem lehet minden másik embert elítélni a vallása (vagy akár a származása, bőrszíne) miatt.

tovább komment
Áder János és Putyin a South Parkban

Áder János és Putyin a South Parkban

2015. február 13. | Akos Moldvan

comedy-south-park.pngOdatette magát a Comedy Central a legújabb South Park részt beharangozó miniepizóddal. A jövő heti Putyin látogatás apropóján egy pár hete történt kínos esetet elevenítenek fel, amikor is a Játék határok nélkül utolsó fordulójában az MTVA szerint mi magyarok nyertünk, a francia és az orosz tévé viszont egyértelműen Oroszországot hozta ki győztesnek.

Áder János a magyar köztársasági elnök ezért meghívja Vlagyimir Putyint Magyarországra, hogy megbeszéljék a ezt a"példátlan eredményhirdetést".

* A videóban csúnya szavak hangzanak el

tovább komment
Idős párok nosztalgikus történetei az IKEA Valentin-napi kampányában

Idős párok nosztalgikus történetei az IKEA Valentin-napi kampányában

2015. február 11. | Akos Moldvan

Gyönyörű reklámfilmet készített az IKEA a közelgő Valentin-nap alkalmából. Nincs túlhúzva, nincs a végletekig cukormázba borítva, egyszerűen csak őszinte és csodaszép. Olyan párok történeteibe kapunk betekintést, akik az első IKEA áruház megnyitása óta (1958) élnek együtt szeretetben, boldogságban, jóban és rosszban.

ikea-valentine-2015v2.png

A videóból kiderül, hogy az életben bár rengeteg döntést kell hoznia az embernek (akár egy IKEA vásárlás során is) és bizony sokszor előfordul, hogy a véleményünk sem egyezik mindig a kedvesünk véleményével, a lényeg mégiscsak az, hogy elfogadjuk a másikat és azokkal a tulajdonságokkal együtt szeressük életünk végéig, amelyekkel a Jóisten őt megteremtette. 

tovább komment
Egy szülő bármilyen áldozatra képes a gyermekéért

Egy szülő bármilyen áldozatra képes a gyermekéért

2015. február 09. | Akos Moldvan

Szívszorító reklámfilmet készített a MetLife Hong Kong nemrégiben, melyben egy apuka és lánya hétköznapjaiba kapunk betekintést. A történet gyermekes szülőként teljesen magával ragadott. Az ember ilyenkor már tisztában van vele, hogy mit jelent ténylegesen szülőnek lenni. Mit jelent az, hogy bármit hajlandóak lennénk megtenni vagy elviselni azért, hogy gyermekünk boldogsága teljes értékű legyen.

metlife2.png

Nincs ezzel másképp a videóban lévő apuka sem, aki csak azért kreál egy hamis világot lánya számára, hogy a sok nehézséggel és szörnyűséggel neki ne kelljen foglalkoznia. Persze a gyerekek sokkal okosabbak, mint gondolnánk, s a kislány is tisztában van vele, hogy a "szuperhős", akire nap mint nap büszkén felnéz, milyen megpróbáltatások árán próbálja meg tökéletessé tenni kettejük életét.

Apa a legédesebb apa a Földön.

Apa a legjóképűbb.

A legokosabb.

A legkedvesebb.

De...

Apa hazudik.

Hazudik, hogy van munkája.

Hazudik, hogy van pénze.

Hazudik, hogy nem fáradt.

Hazudik, hogy nem éhes. 

Hazudik... Miattam.

tovább komment
Az újraélesztés legfontosabb szabályai Csuja Imrétől

Az újraélesztés legfontosabb szabályai Csuja Imrétől

2015. február 04. | Akos Moldvan

Hatalmas sikere volt a Guy Ritchie által jegyzett Blöff c. film egyik kulcsfigurájával forgatott reklámfilmnek 2011-ben, melyben Golyófogú Tony (alias Vinnie Jones) mutatta be a nézőknek az újraélesztés legfontosabb szabályait, miközben a háttérben a Bee-Gees klasszikusa duruzsolt.

csuja.png

A videót a British Heart Foundation készítette, akik megadták a lehetőséget az Országos Mentőszolgálat Alapítványnak a magyar verzió adaptálására is. A szerepre egy igazi keményfiút, Balát választották a készítők a Valami Amerika 2-ből (bár Üvegtigris rajongóként nekem mindig is Csoki bácsi marad). Az általam a végletekig tisztelt Csuja Imre a tőle jól megszokott módon, tökéletes profizmussal hozza a figurát és mutatja be az újraélesztéssel kapcsolatos teendőket Pindroch Csabán.

Láttunk már jó néhány magyar koppintást, de a mostani reklámnál a főszereplő és a nemes cél felülír nálam mindenféle negatív érzést. Legyél Te is életmentő!

Ne felejtsd!
Megvizsgálod.
Hívod a 112-t.
Erősen és gyorsan nyomod a mellkasát a Stayin' alive ritmusára.

tovább komment
A Budweiser idén is egy kölyök labradorral támad a Super Bowl-on

A Budweiser idén is egy kölyök labradorral támad a Super Bowl-on

2015. január 29. | Akos Moldvan

budweiser-lost-dog.pngElképesztő, 53,4 milliós nézettséget produkált a Youtube-on a Budweiser tavalyi - Super Bowl-ra készített - reklámfilmje, melyben egy kölyök labrador és egy ló igaz barátságába kaptunk betekintést. (Amivel egyébként a "2014 legnézettebb reklámfilmjei a Youtube-on" versenyen a 3. helyet sikerült elnyernie az amerikai sörmárkának). A megható történetnek már volt egy előzménye 2013-ban, de úgy látszik a készítők - bevált recepten ne változtass alapon - addig fogják facsarni ezt a történetet, amíg csak lehet.

A helyszín és a szereplők harmadik alkalommal is ugyanazok, a "könnyfakasztó-faktor" a 10-es skálán pedig a tavalyi 10-ről idén 12-re ugrott. A kutyus nem sokat nőtt egy év alatt, de ezen most elegánsan ugorjunk át és izguljunk inkább azon, hogy ha már elkóborolt, minél előbb hazataláljon.

tovább komment
Miért nincsenek unikornisok?

Miért nincsenek unikornisok?

2015. január 28. | Akos Moldvan

A dinoszauruszok sokunk nagy bánatára idő előtt kihaltak. A kardfogú tigrisek hiánya szintén minden egyes alkalommal felelevenedik bennünk, ha a Jégkorszak megy a TV-ben. A csillámpónik ráadásul úgy tűnik, hogy nem is léteznek. De, hogy az unikornisokat rajzokon, filmekben és mesékben láthatjuk csak, az már tényleg sok! (Oké 2 éve a WWF szakemberei ráleltek az ázsiai unikornisra, de azért az mégsem olyan).

canalplus.png

Mi történhetett a világban, hogy egy ilyen pompás egyszarvú paripa nem lehet ma közöttünk? Kinek a hibája, hogy egy ilyen csodálatos élőlény manapság maximum csak a lányok polóira nyomott szivárványon ugrálgathat?

A francia Canal+ televízió csatorna lerántja a leplet a nagy kérdésről. Noé az özönvíz előtt ugyanis – amellett, hogy tényleg összerántotta az állatvilág apraját-nagyját – vétett egy súlyos hibát. Na de mi történt pontosan?

Hát így csajoznak, gyártanak sztorikat és teszik bele szívüket, lelküket egy-egy történetbe a Canal+-nál. :)

tovább komment