Kövess minket az Indexen!

Kövess minket az Indexen!

2014. október 18. | Akos Moldvan

index-follow-coverphoto.pngAz Index-nek és a Blog.hu-nak hála, a Facebook és a Twitter oldalunk mellett egy újabb módja lett annak, hogy ne csússz le egyetlen bejegyzésünkről sem. (A Facebookkal ellentétben ráadásul itt nem a végtelenségig kiművelt algoritmusok döntik el, hogy kitegyék-e Neked az értesítést egy új posztról vagy sem, hanem minden egyes új cikkről csodás kis buborék fog emlékeztetni Téged fent a fejlécben)

Ehhez semmi egyebet nem kell tenned, mint a Facebook vagy Indapass profiloddal belépni majd egy jó erőset nyomni jobb felül a "KÖVETÉS" gombra! 

index-follow.png

Ezután járj akár az Index.hu, akár a Blog.hu oldalain, ha a CreativeAds Blogon friss, ropogós tartalom született azonnal értesítést kapsz erről a fejlécben! Próbáld ki, nagy baj nem lehet belőle. :)

index-follow2.png

Facebook oldalunkon persze továbbra is várunk egyedi tartalmakkal! 
Itt tudsz csatlakozni >>>

tovább komment
Ugorj egy téli kabátért!

Ugorj egy téli kabátért!

2014. október 18. | Akos Moldvan

"Never stop exploring" azaz "Soha ne hagyj fel a felfedezéssel". Dél-Koreában ezzel a jelmondattal indította útjára legújabb kampányát a North Face, mely 40 évvel ezelőtt hegymászó és túrafelszerelések árusításával kezdte meg működését, manapság pedig az egyik legnépszerűbb ruházati márka ebben a kategóriában.

northface.png

Az instant North Face pop-up store speciális padlózattal lett kialakítva, mely varázsütésre elkezd felszívódni, ha egy vásárló épp ruhákat próbál a boltban.

A márkanév jelentéséhez méltóan ("északi fal": Ez a hegyek legkönyörtelenebb oldala. Ha valaki beszáll egy északi falba, legtöbbször igen komoly akadályokat kell leküzdenie) a bolt egyik oldalán kialakított mászófalat mindenki egy pompásan megalkotott - az arculathoz és névhez illő - "lakberendezési bravúrnak" gondolta, de amint elindult a vásárlók lába alatt a talaj szélsebesen extrém sportolóvá vált mindenki és úgy kapaszkodtak fel a falra, ahogy csak tudtak.

A legtöbb vásárló azt hitte, hogy itt a vicceskedés vége, de az igazán komoly feladat csak ezután következett. Kaptak 30 másodpercet, hogy felmásszanak a fal tetejére és onnan vessék rá magukat kedvenc kabátjukra, mely középen lógott. Ha sikerült a mutatvány, akkor egészen olcsón (ráadásul egy örök élmény társaságában) távozhattak a kabáttal.

tovább komment
Beviagrázták a Fiat 500-ast!

Beviagrázták a Fiat 500-ast!

2014. október 08. | Akos Moldvan

fiat-viagra-resized.pngA jelenleg is zajló Párizsi Autószalonon leleplezték a Fiat 500-as család legújabb tagját, az 500X névre hallgató kis crossovert. A klasszikus „cukrofalat 500-as” bája némiképp odaveszett a megemelt hasmagassággal és a műanyag „offroad” elemekkel, de lehet pont ennyi kell majd ahhoz, hogy a célközönséget szélesebbre tudják húzni a torinóiak.

A premier mellé készült egy mókás reklámfilm is, mely egyértelművé teszi mindenki számára, hogy az 500X a miniatűr 500-as felpumpált verziója, mely végső alakját a jól ismert kék tabletta segítségével érte el. Az ugyan nem derül ki, hogy a hoppon maradt úriemberrel és az ágyban várakozó hölggyel mi lesz végül, de a reklám szerint amúgy is sokkal fontosabb infó, hogy beviagrázott 500-as tulajként (hogy ezt ki hogyan értelmezi, azt rátpk bízom) bomlanak majd utánunk a nők.

Ha már Fiat 500, akkor emlékezzünk meg az egyik kedvenc 2012-es Super Bowl reklámomról is, melyben egy felpaprikázott Abarth 500-as a főszereplő!

tovább komment
Lezárult a Pimp My Pipe. Íme a nyertesek!

Lezárult a Pimp My Pipe. Íme a nyertesek!

2014. október 08. | Akos Moldvan

Szeptember 15-én éjfélkor lezárult a FŐTÁV közösségi köztér színesítő projektje, a Pimp My Pipe. A pályázat célja, hogy a IV. kerületi Elem utcában található, föld fölött futó távhő-vezeték - és ezzel Budapest városképe - némiképp megszépüljön és egy színesebb, vidámabb környezet fogadja az arra járókat. Ötletekből nem volt hiány, hiszen közel 500 pályamunka érkezett be a Facebook oldalon lévő játék felületére, az első 50 legtöbb szavazatot kapott alkotásból pedig egy 6 tagú zsűri válaszotta ki a nyertes pályázatot.

Szakmai zsűri által kiválasztott nyertesek:

A szakmai zsűri döntése alapján Lehoczki Zsuzsa „Tékép” című pályázati anyaga végzett az 1. helyen, melynek végső terveit a Színes Város köztérszínesítő csapat készíti el. A nyertes pályázat azért nyerte el a zsűri egyöntetű tetszését, mert a kerületi identitást tükrözi. A lokális értékek és városrész szerkezet megerősítése a kerülethez való tartozás, kötődés érzését erősíti, mely szintén fontos szempont a városszínesítés mellett.

pimp-zsuri-01.jpg 

2. helyen Fekete Tünde - ”Budapest felett az ég” c. műve végzett:

pimp-zsuri-02.png

 3. helyezett Botos Barbara lett “Zsiráf loves Budapest” c. alkotásával:

pimp-zsuri-03.png

Közönségszavazás:

A közönségszavazáson Zsoldos Adrienn - Budapest az én városom című alkotása végzett az első helyen 1948 db szavazattal. Nyereménye egy iPhone 5C:

pimp-kozonseg-01.png

Gratulálunk a nyerteseknek!

tovább komment
Vásárolt kattintásokért börtönbüntetés

Vásárolt kattintásokért börtönbüntetés

2014. október 07. | Akos Moldvan

adobe-marketing.png2013-ban volt egy reklámfilmje az Adobe Marketing Cloudnak, amit egyszerűen imádtam! (Számomra érthetetlen okból a blogra nem került ki, valószínűleg csak a Facebook oldalunkon kapott egy bejegyzést, viszont itt a remek alkalom, hogy újra elővegyük!)

A videó egy percben mutatja be, hogy egy-egy félresikerült mérési eredmény mennyire könnyen buzdíthat cselekvésre és akár rossz döntések meghozatalára minket. Hogy a számok és statisztikák mögé érdemes néha jobban odatenni magunkat, hátha kiderül, hogy nem is minden arany, ami fénylik.

A reklámban egyetlen egy impulzus indít el megállíthatatlan láncreakciót a vállalatnál, mely egészen a termelés megnöveléséig és a logisztika újragondolásáig gyűrűzik. Közben persze kiderül, hogy a cég által forgalmazott termékért nem is állnak sorban milliók a webshopban, csak egy szórakozott apuka és anyuka adta a gyerkőcnek a táblagépet, hadd nyomkodja azt egy kicsit. Nyilván kisarkított példa, viszont remekül megmutatja, hogy mennyire a kattintások és a számok bűvöletében élünk néha, anélkül, hogy a tényleges teljesítményt is megvizsgálnánk mögötte.

S hogy milyen apropóból jutott eszembe ez a rövidfilm? Hát úgy, hogy az Adobe Creative Cloud ugyanezen kampány (Do You Know What Your Marketing Is Doing?) keretein belül egy újabb videóval rukkolt elő a napokban. A történet lényege ugyanaz: az értéktelen kattintások és annak súlyos következményei.

Főhősünk a Facebook lájkfarmokhoz hasonló „kamu” kattintásokat és látogatókat szeretne vásárolni egy lepattant környéken a helyi „klikk-dílertől”. A biznisz rendőrségi razziába fullad, aminek egyenes következménye, hogy hamis kattintásokkal való üzletelésért lecsukják és megalázzák a sokat-gyorsan taktikával dolgozó marketinggurut.

A vásárolt, hamis kattintásokért börtön egyelőre ugyan nem jár (sajnos), de ha más nem is, annyi bizonyosan átjön mindenkinek a videóból, hogy nem csak ciki, de ki sem fizetődő a vásárolt klikk.

tovább komment
Félelmetes! Ez a termékelhelyezés jövője

Félelmetes! Ez a termékelhelyezés jövője

2014. október 02. | Akos Moldvan

mirriad.pngA termékelhelyezés, mint jelenség gondolom senkinek sem új keletű dolog. Manapság meg főleg, amikor képtelenség egy műsort, de még egy időjárás jelentést is megnézni a tv-ben anélkül, hogy valamilyen márka vagy termék meg ne jelenjen a képernyő valamely részén.

Csak, hogy legyen némi fogalmunk a számokról: 2013 első negyedévében az RTL Klub és a TV2 műsoraiban közel ötezer márka fordult meg.

Néha egy üdítőital figyel be, néha egy szponzorpóló. Észre sem vesszük, hogy kedvenc magyar sorozatunk egyre többször billen át egyfajta szponzorált Top Shoppá. Persze van még mit tanulni, főleg ha eszembe jut, hogy Thaiföldön mennyire finoman és érzékien művelik a "product placement" műfaját:

262482_256252467725770_5457320_n.jpg

De ne feledjük Bartha Zsolt (alias Rékasi Károly) esetét sem a Barátok köztben, aki leleményes magyar ember módjára különböző aloe verás termékeket dugdosott a Rózsa presszó raktárának polcaira a kamu céglogókkal ellátott sörök és konzervek közé.

Viszont, ami durva, hogy az előző két példa kutyafüle ahhoz képest, amit az Egyesült Államokból induló Mirriad fog elindítani (a partnerek számát és nagyságát tekintve pedig erőteljesen fel is futtatni). A digitálisan testre szabott termékelhelyezés segítségével ugyanis olyan terméket raknak be bármilyen videóanyagba, amilyet csak akarnak. Innentől pedig csak egy lépés az, hogy földrajzilag vagy életkor alapján (de tulajdonképp bármilyen szűrőfeltétel alapján) más és más termékek jelenjenek meg ugyanabban(!) a videóban, sorozatban különböző embereknek.

Még szebb lesz, ha ugyanez megvalósul élő adásoknál és én, aki Coca-Colát iszik (természetesen nem iszom, hiszen egészségtelen) Coca-Colás plakátot látok majd a Fókusz Pluszban, a szomszédom pedig Pepsit, hiszen ő arra esküszik.

Nézzétek meg a videót és minden kitisztul. Komolyság a köbön.

tovább komment
Elképesztő 4K-s videók az új GoPro-val

Elképesztő 4K-s videók az új GoPro-val

2014. szeptember 30. | Akos Moldvan

gopro4-promo.pngAz iPhone 6-hoz képest ugyan kisebb csinnadrattával, de ütős kis kütyüt jelentett be a tegnapi napon a GoPro is. A legújabb HERO4 családot ugyan csak októberben mutatta volna be a cég, de sok hírportál már kiszivárgott félinformációkról kezdett el cikkezni, így inkább lerántották a leplet egy héttel a tervezett időpont előtt a legfrissebb akciókamerájukról.

Specifikációban a HERO3-hoz hasonlóan a 4-es szériából is a "Black" fantázianévvel ellátott verzió a legütősebb. 4K-s videókat 30fps-sel, 2,7K-s videókat 50 fps-sel, full HD videókat pedig 120 fps-sel lesz képes rögzíteni a kamera. A fényképeket 12 megapixeles méretben kapjuk, sorozatkép funkcióra állítva pedig másodpercenként 30 képre lesz képes. 

De, hogy ne menjünk el nagyon tech irányba, beszéljünk inkább a promo videóról, amit az új HERO4 Blackkel készítettek és elérhető a Youtube-on 4K-s, azaz 4096 x 2160 pixeles méretben is. A hivatalos GoPro videók eddig is elég ütősek voltak, de a mostani rövidfilm minősége valami elképesztő.

Nyomj egy "Play"-t, egy "Full Screen"-t aztán dőlj hátra. :)

tovább komment
Beindult a trollkodás a meghajló iPhone 6-ra

Beindult a trollkodás a meghajló iPhone 6-ra

2014. szeptember 26. | Akos Moldvan

Alig, hogy kikerült az internetre - az Apple szerint erős túlkapásként kezelt - "meghajló iPhone 6" sztori, a különböző brandek túlórát és éjszakázást nem sajnálva azonnal elkészítették a saját #bendgate hashtaggel ellátott történetüket és posztolták is azt a népes Twitter közönségnek. (Persze a rekord eladások és a valaha gyártott legjobb LCD kijelző némiképp ellensúlyoz valamit az Applenél azt hiszem).

01.PNG

02.PNG

03.PNG

05.PNG

06.PNG

07.PNG

08.PNG

09.png

10.PNG

12.PNG

13.PNG

14.PNG

15.PNG

16.PNG

 

tovább komment
Interaktív buszmegálló és ingyen chips Londonban

Interaktív buszmegálló és ingyen chips Londonban

2014. szeptember 22. | Akos Moldvan

Tavasszal igencsak rácuppant az internet a Pepsi Max londoni kampányára, melyben az egyik buszmegálló üvegfalát helyettesítették egy LCD felülettel, ahol aztán őrültebbnél-őrültebb jelenetek játszódtak le a buszra várakozók nem kis megdöbbenésére.

A helyszín, a filozófia és a cél is hasonló volt a Walkers Chips mostani kampányánál, feldobni az emberek szürke hétköznapjait mialatt a buszra várakoznak. (A Walkers nálunk egyébként Lay's, máshol meg épp Smith'sChipsyPoca vagy Tapuchips, netán Margarita, esetleg Sabritas néven fut. Csak, hogy a választás szabadsága megmaradjon).

walker.png

Lényeg a lényeg. Az Oxford Street és a Clapham Junction két buszmegállója mellé egy-egy chips-automatát helyeztek, amit feldobtak pluszban egy LCD kijelzővel is, melyen a korábbi angol válogatott labdarúgó, Gary Lineker volt látható élő nagyságban. Főhősünk a "dobozba bezárva" interaktált a buszmegállóban várakozókkal, tweet üzenetért cserébe pedig ingyen chips csomagot is osztott nekik (igen, van ahol a Facebook mellett más social media oldalak is labdába tudnak rúgni).

Az egész egyébként a Do Us A Flavour ("Gyárts nekünk egy ízt") kampány része, mely most jár a végső szavazásnál és a 6 legjobb ízre lehet szavazni. (Akinek egyébként tetszik a saját íz elkészítésének ötlete, az siessen, mert hazánkban a Sió épp most kampányol ezzel.)

Hogy végül melyik Chips nyer a 6 közül? Október 20-án kiderül.

tovább komment
Egymillió like, cicás videók nélkül!

Egymillió like, cicás videók nélkül!

2014. szeptember 15. | Akos Moldvan

A Facebook - és egyéb közösségi oldalak - megjelenésével merőben átalakultak az internetezési szokásaink, erre az átalakulásra pedig a cégek és márkák is reagáltak azzal, hogy láthatóvá tették magukat a social media oldalakon. Így sikerült eljutnunk oda, hogy a saját és ismerőseink életének történései mellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a különböző márkaoldalak által előállított tartalmak a hírfalunkon. (Mégiscsak ebből van pénze Zuckerbergéknek, nem a görögországi nyaralásunk fényképeiből).

A hasznos tartalmakkal és az ügyesen menedzselt márkaoldalakkal alapból amúgy semmi baj nincs, sőt. Legtöbbször sokkal gyorsabban és közvetlenebbül tudnak kommunikálni az emberekkel/ügyfelekkel/vásárlókkal, így - ha nem is ingyen, de - igen sok követőhöz el tudják juttatni a mondanivalójukat. A gond csak annyi, hogy sokszor kevés a hasznos tartalom a hírfalon, mert azzal sokkal nehezebb tömegekhez eljutni.

A tapasztalat azt mutatja ugyanis, hogy igazán sok rajongót 3 módon lehet könnyen összekanalazni:

  1. Hülyeség és a celebek:
    Bár két külön témának tűnik, nagyon gyakran egymás szinonimái. A poénos képek, marhaságok, celeb történések - Puzsér szavaival élve "a senkik futtatása" - mindig is működő dolog volt. Emiatt van az, hogy nagyon sok "üzleti Facebook oldal" posztjainak 90%-a vicces képekből áll össze.

  2. Click-baiting:
    A klikkvadász oldalak elképesztő sikerére nincs magyarázat. (Vagyis van, az emberi kíváncsiság, na de akkor is.... Hihetetlen). Nem telik el úgy nap, hogy a hírfalamon ne lenne egy "Sosem fogod elhinni mit talált egy kislány a plüssmackója hasában, de ami ezután jött, arra nincsenek szavak" vagy egy "Krétával rajzolt ez a kisfiú valamit a földre, de ami ezután történt, az mindenkit megdöbbentett!" típusú cikk megosztva, lájkolva vagy kommentelve. (Ha minden igaz egyébként a Facebook a közeljövőben szeretné kiszorítani a click-baiting oldalakat a hírfalról)

  3. Cicák:
    Amióta internet létezik, kis túlzással azóta élik virágkorukat a macskás gif-ek, videók és képek. Elképesztő (és talán még valamennyire el is fogadható) a négylábú házikedvencek sikere. Néha szemetek, néha szerencsétlenek, néha aranyosak, de nagy "lájk-gyártók" az tuti.

audi-kitten-02.png

Utóbbival tisztában van az Audi Italia is, aki talán épp emiatt olyan büszke arra, hogy a napokban elérték az egymillió követőt a Facebookon, s mindezt persze úgy, hogy egyetlen egy darab cicás videót sem kellett hozzá megosztaniuk. Valóban nagy szó amúgy ennyi követőre szert tenni a fenti módszerek nélkül, persze olyan márkák amiket az ember szeret vagy épp birtokol előnyben vannak, de ettől még nem kicsinyíthetjük le az érdemüket. Szép volt Audi.

tovább komment
A 90-es évek legemlékezetesebb reklámjai

A 90-es évek legemlékezetesebb reklámjai

2014. szeptember 12. | Akos Moldvan

pepsi-retro.pngKíváncsi vagyok, hogy a napjainkban futó reklámok sokaságából melyik fog akár 10 vagy 20 év múlva is eszébe jutni majd az embereknek. Melyik lesz az, amelyikre szívesen gondolunk vissza, nosztalgiázunk rajta? Melyik lesz, amelyikre akkor is emlékezni fogunk ha álmunkból ébresztenek fel, mert annyira frappáns, kreatív, fülbemászó szlogenje vagy dallama volt? Vagy melyik lesz esetleg az, ami annyira kiverte a biztosítékot nálunk, hogy 20 év múlva is inkább kaparunk egy táblát a körmünkkel, csak ne kelljen még egyszer megnézni?

Amíg ez a meccs eldől szaladjunk inkább vissza az időben és csapjunk egy nosztalgikus reklám-maratont. Lássuk melyek voltak a 90-es évek legemlékezetesebb reklámjai.

Nestlé

A Nestlé reklámja óta nincs ember, aki ne tudná befejezni a mondatot: „Mindegyik táblában…

És a rendőrviccet is mindenki előadta a haveroknak legalább egyszer az iskolában, ugye? (Miért harapdálja a rendőr a KRESZ-táblákat?)

Kontrax

Ez a blogposzt nem jöhetett volna létre, ha nincs a Kontrax…

Müszi

Ehhez nem is kell (lehet?) hozzáfűzni semmit. Tán csak annyit, hogy 80-as években élte fénykorát, de még a 90-es években is emlékezett rá mindenki.

Chokito

„Ronda és finom”.. Kár, hogy már nincs. Tényleg az volt.

Pepsi

Dobó Katába tuti itt lett szerelmes az ország fele. A többiek lányok voltak.
(Egy apró szépséghibája persze van a reklámnak. Igazából Michael J. Fox 1987-es Diet Pepsi reklámját hasznosították újra.)

Postabank

+4%! Ezt csak az nem tudta akkor, akit elraboltak az UFO-k.

Coca-Cola

Amennyire rossz a mostani Always lányok dala, annyira volt felemelő és fülbemászó a Coca-Cola zenéje a 90-es években. (Na jó, talán picit túlzok most. Vagy nagyon.)

Na és akkor most jöjjenek kommentben a Ti kedvenceitek! Remélhetőleg összejön belőlük egy 2. rész! :)

tovább komment
Így tisztult le az íróasztalunk 20 év alatt

Így tisztult le az íróasztalunk 20 év alatt

2014. szeptember 05. | Akos Moldvan

macdesk-static.png Újság, könyv, szótár, telefon, fax, naptár, fényképezőgép, névjegyzék, jegyzetfüzet, számológép, földgömb, rádió, óra.... Ezek mind-mind eltűntek az íróasztalunkról és helyüket különböző alkalmazások vették át, amikkel gyorsan és egyszerűen tudjuk elvégezni ugyanazokat a teendőket.

macdesk.gif

Ettől függetlenül ha jól gondolom az olvasók 85%-ának - hozzám hasonlóan - mégsincs soha szabad terület az asztalán.

tovább komment
IKEA katalógus bemutató Apple stílusban

IKEA katalógus bemutató Apple stílusban

2014. szeptember 04. | Akos Moldvan

Az Apple kommunikációs stílusa - legyen szó akár keynote-ról, akár egy terméket bemutató Youtube videóról, - mindig is egyedi és különleges hangulatú volt. Ez szerencsére a mai napig nem változott, rövidfilmjeiket egyszerű, minimalista stílus és gyönyörű, kiváló minőség jellemzi. A videókban sokszor már a fény is úgy csillan meg a készülékeken, hogy az ember azonnal tapicskolni, vagy még inkább tulajdonolni akarja azt.

Így volt ez 2010-ben az iPad bemutatásakor is. Az erre készült rövidfilm megtekintése után csak a néző csak annyit mondott magában: "Eddig nem tudtam mi az a táblagép, de akarok egyet most".

Erre a hangulatra próbált meg ráerősíteni az IKEA is, kellő humorral és iróniával megfűszerezve azt. Lemásolták ugyanis az imént említett kisfilm jellegzetes részeit, de az iPad helyére legújabb, 2015-ös katalógusukat tették. Nem is gondolnánk, de bizony színesek a lapjai az újságnak, melyben "előre telepített tartalom" van, az oldalak között pedig ujjunk segítségével tudunk lapozni. Nem kell tölteni, így az élettartam gyakorlatilag konvergál a végtelenhez, könyvjelzőket pedig mondanom sem kell, hogy játszi könnyedséggel készíthetünk a legújabb katalógusban.

Hogy ráerősítsenek az „instant get” érzésre, a katalógust néhány országban iPad-hez hasonló dobozban szállították ki, így még az „unboxing” élmény is meglehetett a leendő vásárlóknak.

ikea-apple.png

Jópofa, ötletes!

tovább komment
Mi változott?

Mi változott?

2014. szeptember 03. | Akos Moldvan

2004-ben a Dove egy átfogó, globális tanulmányt készíttetett "A valódi igazság a szépségről" elnevezésű kampányához. A tanulmány igazolta a feltevést, mely szerint a szépség definíciója napjainkra beszűkült és elérhetetlenné vált. Mintha kizárólag a sovány, fiatal és szőke nőket nevezhetnénk gyönyörűnek.

A világon ráadásul a tapasztalat az, hogy a nők maximum 4%-a vallja magát szépnek, a többiek torzítják a saját magukról kialakult képet, méghozzá erősen negatív irányba. Arról, hogy a Dove hogyan kívánt ezen változtatni, már több alkalommal is írtam (Te szépnek látod magad?, Miért nem gondolod szépnek magad?).

dove-how-old.png

Hasonló koncepcióra húzta rá legújabb kampányát a cég a napokban, a szépség helyett azonban az életkor került középpontba. A Dove szerint ugyanis semmi ok sincs arra, hogy felnőttként a hölgyek szégyeljék a korukat és zavarba jöjjenek, ha bárki is erről kérdezi őket.

A felhívásban arra buzdítják a Facebook felhasználókat, hogy aki büszke az életkorára az cserélje le a borítóképét és ne szégyellje éveinek számát. Ehhez egy jó adag borítót fel is töltöttek, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelőt.

A számozás 18-tól kezdődik, de ezt biztos csak azért nem értem, mert férfi vagyok. :)

tovább komment