Szívszorító és sokkolóan őszinte rövidfilm a felelős állattartásról

Szívszorító és sokkolóan őszinte rövidfilm a felelős állattartásról

2015. április 15. | Akos Moldvan

A házi kedvencek is családtagok! Így lehetne egy mondatban összefoglalni a magyar DeadLens Pictures új alkotását, melyben elég drasztikus - de pont ettől nagyon is működő - módszerrel mutatják be és magyarázzák el a nézőknek a felelős állattartás alapvető szabályait. Sajnos egyre gyakoribb eset, hogy a megunt kiskedvenceket néhányan egyszerűen csak otthagyják egy kihalt út szélén, megoldva ezzel minden "problémát". Én elképzelni sem tudom, valaki hogy tud ilyet művelni, egyáltalán hogy tud a lelkiismeretével elszámolni, de az alábbi videó megtekintése után a "hiszen az csak egy kutya" szellemiségben működő emberek is talán átértékelik majd a dolgokat.

gift.png

A Gift, vagyis Ajándék című alkotás 4 és fél perc hosszú, de minden egyes másodperce arany. Tökéletesen mutatja be a folyamatot egy örökbefogadott (vagy vásárolt) kiskedvenc érkezésétől egészen addig a pontig, amikor már csak megtűrt háziállatként gondolnak rá az addig lelkes és odaadó gazdik is. Drasztikus párhuzamot vonni egy kutya és egy kislány között, de talán így tényleg mindenki megérti, hogy amit egy házikedvenccel teszünk, az ugyanolyan drasztikus és súlyos, mintha csak egy kisgyermekkel tennénk meg. Az állatok is érző lények, a kutyák ráadásul a végletekig bíznak bennünk és követnek el mindent azért, hogy szeretetet és megértést kapjanak tőlünk, ne éljünk hát vissza ezzel és tekintsünk rájuk mindig igazi társként, igazi családtagként.

tovább komment
Trónok harca "Dumb ways to die" stílusban

Trónok harca "Dumb ways to die" stílusban

2015. április 11. | Akos Moldvan

Április 12-én érkezik az USA-ba a Trónok harca (Game of Thrones) 5. évadának első epizódja, melyet rajongók milliói várnak már remegő lábakkal a hosszú kihagyás után. Kis hazánkban pontosan ugyanekkor - az időeltolódás miatt április 13-i dátummal, hajnali 3 órakor - fog az HBO előfizetőknek a negyedik (Varjak lakomája) és az ötödik (Sárkányok tánca) regény adaptációja képernyőre kerülni.

Amíg várunk a statra, addig megtekithetjük minden idők egyik legsikeresebb reklám slágerének, a "Dumb ways to die"-nak Trónok harcára írt változatát. Az eredeti videó a lehető legabszurdabb "hülye halálokat" mutatta be, amiből valljuk be Westeros népe sem szűkölködik, így tökéletes választásnak mondható az átírásra. Szerepet kapott benne minden fontosabb - még élő vagy már eltávozott - szereplő, így a rajongóknak biztosan mókás perceket okoz majd a videó megtekintése.

Az eredeti animációs videóMelbourne-i Metro Trains közlekedési vállalat balesetegelőzési reklámja volt 2012-ben és már több mint 100 millió megtekintés felett jár a Youtube-on. Azóta készült Valentin-napi verzió, plüssfigura, de még április elsejei tréfa is belőle.

tovább komment
Örökmozgó reklám a Hondától

Örökmozgó reklám a Hondától

2015. április 09. | Akos Moldvan

A Hondának igencsak jó számokat produkált a legutóbbi, Youtube-on külön dedikált oldalt kapott kampánya, a "The Other Side". Az interakítv videóban két történetszál futott párhuzamosan, azt viszont mi magunk dönthettük el, hogy épp melyik "oldalt" kívánjuk nyomon követni. (Aki lecsúszott erről a tényleg kreatív videóról, ide kattintva pótolhatja.)

hond-endless-road.png

Hasonlóan a fentiekhez, a legújabb "Endless road" névre hallgató kampányuknál is a Youtube-csatornájukat hívták segítségül, hogy egy kis interaktivitást csempésszenek a dologba. Bár kétségtelen, hogy bravúros már az is, ahogy a reklám felépül, hiszen olyan kameramozgást sikerült eszközölni a videóban, amitől egy végtelenségig loopolt történetbe kerülünk (amit ha sokáig néz az ember, kicsit be is golyózhat tőle. Várom már mikor töltik fel az első 10 órás verziót belőle, mint oly sok más videó esetén).

A plusz csavar amúgy ott van a történetben, hogy a videó végén megjelenő linkre kattintva a Honda Youtube-csatornájára jutunk, ahol automatikusan detektálja a helyzetünket és ennek megfelelő napszakot és időjárási viszonyokat kapunk. Viszont ugyanezzel a lendülettel csekkolhatjuk New York, Párizs, de akár Répáshuta aktuális időjárását is.

tovább komment
Áprilisi tréfából valóság, ingyen BMW-t kapott egy lány Új-Zélandon

Áprilisi tréfából valóság, ingyen BMW-t kapott egy lány Új-Zélandon

2015. április 02. | Akos Moldvan

Erősre sikerült Új-Zélandon az áprilisi tréfálkozás egy auckland-i BMW szalon jóvoltából. A bajor márka képviselete ugyanis egy komolynak semmiképp sem vehető újsághirdetést jelenített meg egy helyi lapban április 1-jén. Eszerint, aki elsőként sétál be az újságban megtalálható kuponnal az autószalonba és keresi Tom-ot, annak lecserélik a régi autóját egy vadi új 1-es BMW-re.

Valószínűleg elég sokan jót derültek a felhíváson és kreatív április 1-jei tréfának gondolva tovább lapoztak. Nem így tett azonban Tiaana Marsh, aki csak azért is kipróbálta mi fog történni, ha beugrik a kuponnal a szalonba, legrosszabb esetben kap némi merchandise cuccot meg vállveregetést gondolta.

Ezek után el lehet képzelni milyen sokkoló lehetett, amikor ténylegesen egy slusszkulcsot nyomtak a kezébe és megtudta, hogy a tréfa igazából az, hogy nem tréfa.

tovább komment
Áprilisi tréfa a Google-től: Pac-Man a Maps-ben

Áprilisi tréfa a Google-től: Pac-Man a Maps-ben

2015. március 31. | Akos Moldvan

Mókás meglepetéssel készült a Google (idén is) április elseje alkalmából. Egy óriási Pac-Man arénát varázsoltak a Google Maps-ből a bolondok napjára, így mindenki kényére-kedvére nosztalgiázhat kedvenc retro videojátékával, ráadásul mindezt megteheti New Yorkban, Párizsban, de akár Budapesten az Oktogonon is. Járjunk akárhol a Google Mapsen csak kattintsunk a bal alsó sarokban lévő Pac-Man ikonra és már kezdhetünk is menekülni a szellemek elől.

Katt a képre és GO!

pacman-maps.png

tovább komment
Minden biciklist láthatóvá tesz a Volvo új találmánya

Minden biciklist láthatóvá tesz a Volvo új találmánya

2015. március 31. | Akos Moldvan

Ha azt mondom "biztonságos autózás", a legtöbb embernek valószínűleg a Volvo jutna eszébe első számú opcióként. Nem véletlenül, hiszen a svéd autógyár filozófiája mindig is a balesetmentes közlekedésre való törekvés volt.

Ha kevesebb a baleset, kevesebb a sérülés is

Rengeteget dolgoznak azon, hogy autóik a legkomolyabb törésteszteken is maximális pontszámot érjenek el és folyamatosan láthatunk tőlük a közlekedés egyéb résztvevőit megóvó biztonsági újításokat is. Ilyen például a gyalogosokat védő légzsák vagy a napokban nagy visszhangot kapó fluoreszkáló spray, a Lifepaint is.

Az elsősorban kerékpárosoknak készült Lifepaint nappali fényben teljesen átlátszó, éjszaka viszont rikító,  fényvisszaverő felületet képez textilre vagy fémfelületre fújva, amivel nagyban megnöveli a láthatóságot, észlelhetőséget. Az impregnáló spay-hez hasonló elven működő Lifepaint nagyjából 1-2 hétig marad fent a bringán és a ruházaton, de természetesen le is lehet mosni. Egyelőre három londoni üzletben árulja a Volvo tesztjelleggel, de reméljük hamarosan szélesebb körben is elterjed.

tovább komment
Reklám, amiben az ég világon semmi nem történik

Reklám, amiben az ég világon semmi nem történik

2015. március 28. | Akos Moldvan

Ricky Gervais, a szókimondó angol színész-humorista nem hazudtolta meg magát az ausztrál Optus telekommunikációs vállalat legújabb reklámfilmjében. Az elmúlt időszak egyik legviccesebb videóját sikerült összehoznia úgy, hogy konkrétan semmit nem csinál a reklámban. Csak elmondja a nézőnek, hogy nagyon nem volt kedve ehhez az egészhez ráadásul a céget sem ismeri, de sok pénzért vállalta, hogy beszél róluk egy kicsit. De ennyi, semmi több. Egyszerűen zseniális. :) 

Megkeresett az Optus és megkértek hogy csináljak nekik egy reklámot, amiben elmondom, hogy hamarosan Ausztráliában is megjelenik a Netflix. Azt mondtam nekik, hogy ehhez egy halom pénzt fogok kérni, de tényleg.. elképesztő összeget. Azt mondták, rendben. Mondtam azt is, hogy nem akarok nagyon dolgozni vele, ülve csinálnám... Erre azt kérdezték, hogy legalább a termékről hajlandó lennék-e beszélni egy kicsit? Mondtam, hogy nem igazán. Nem is nagyon hallottam erről az Optusról még. Erre ők, hogy ettől annyira nincsenek elragadtatva. Erre én, hogy már kifizettetek, elköltöttem, használjátok fel ezt ha akarjátok. És használják is.. használják.

A kampány többi darabja elérhető itt: 2, 3, 4, 5

tovább komment
Éhezők viadala a Taco Bell-től

Éhezők viadala a Taco Bell-től

2015. március 28. | Akos Moldvan

Rendhagyó és egyben zseniális reklámfilmmel rukkolt elő a mexikói Taco Bell gyorsétterem lánc, melyben bújtatva ugyan de a McDonald's is kap némi fricskát. A rövidfilm képi világa egészen komolyra sikerült, az ember egy pillanatra akár az 1984 c. filmben vagy az Éhezők viadalának egy újabb részében is érezhetné magát annyira magába húzza a történet.

A "Routine Republic" c. alkotásban Ronald McDonaldot idéző bohócok hada tartja elnyomásban a közösségeket, a plakátok és a hangosbemondó pedig egyértelműsíti mindenki számára, hogy kitől és milyen kajákat szabad fogyasztani. Minden nap, minden egyes percében ugyanazok az étkek várják a "Meki Diktatúrában" élőket. #HappinessIsTheSameBreakfast

taco-bell.png

Két fiatal azonban megelégeli az unalmas, ismétlődő szürkeséget és szökéssel próbálkozik. A McDonald's-ok tőszomszédságában alap kiegészítőnek számító csúszdákon erednek utánuk a magasból figyelő katonák, hogy megakadályozzák a tömeges lázadást. Hogy a fiatalok hol és hogyan találják meg a szabadságot, kiderül a videóból.

Érdekesség, hogy a Taco Bell rövidfilmjét Magyarországon a Közvágóhídon, a kelenföldi erőműben és Székesfehérváron forgatták. A reklám magyarországi produkciós cége a Film Positive volt, szerepel benne Hőrich Nóra Lili is, zenéjét pedig Tommy Ramone (is) szerezte.

tovább komment
Animált giffel válaszolt a Google egy újságírónak

Animált giffel válaszolt a Google egy újságírónak

2015. március 26. | Akos Moldvan

Vicces emberek dolgoznak a Google sajtóosztályán, annyi már biztos. Történt ugyanis, hogy a Daily Dot egyik újságírója, Richard Lewis néhány kérdést intézett a tech óriáshoz a Youtube jövőbeni terveivel kapcsolatban. Konkrétan arra volt kíváncsi, hogy valóban terveznek-e eSport néven élő streamet indítani, ahol profi videójátékosok meccseit közvetítenék majd.

A "pletykákat nem kommentálunk" típusú sablon email helyett azonban kicsit mókásabb választ kapott az úriember. Konkrétan ennyit:

google-gif.gif

A Google azóta meg is erősítette, hogy bizony ez a hivatalos válaszuk a témával kapcsolatban. Hát mit lehet erre mondani?

t8zvc.gif

innen

tovább komment
Brutálisan őszinte baleset-megelőző kampány Ausztráliából

Brutálisan őszinte baleset-megelőző kampány Ausztráliából

2015. március 24. | Akos Moldvan

tac2.pngAzt az elején leszögezhetjük, hogy a reklámfilm - sőt maga az egész kampány - nem új keletű (sőt... kis túlzással ősrégi), de hátha többen vannak olyanok, akiknek hozzám hasonlóan kimaradt az ausztrál Közúti Balesetmegelőzési Bizottság (TAC - Transport Accident Comission) durva, de annál őszintébb rövidfilmje az életéből.

A "Reconstruction" (rekonstrukció) névre keresztelt videóban egy szerencsétlenül végződött balesetet pörget vissza a helyszínelő rendőr és magyarázza el, mikor, mi történt pontosan és hogyan lehetett volna elkerülni a végzetes ütközést. És tényleg... Sokszor bele sem gondolunk, hogy akár 5 km/h-val lassabb sebesség milyen elképesztő módon változtathatja meg egy-egy veszélyes szituáció végkimenetelét. Az alábbi videót végignézve azt hiszem picit tényleg mindenki elgondolkodik majd azon, hogy biztonsági öv nélkül vagy a telefont nyomogatva, esetleg a megengedettnél nagyobb sebességet választva tényleg biztonságban érezheti-e magát, nem beszélve másokról, akiket ártatlanul keverhet akár halállal végződő balesetbe.

A nyugalom megzavarására alkalmas képi és hanghatások 

Készült egy motoros verzió is. Hasonlóan komoly képi és hanghatásokkal.

tovább komment
Kínai töltött tészta 3 másodperc alatt

Kínai töltött tészta 3 másodperc alatt

2015. március 23. | Akos Moldvan

Bizonyára jó néhányan emlékeznek tavalyról a Docomo japán mobilszolgáltató rendhagyó reklámjára, melyben egy "home-made" panírágyúval készítettek tempurát, azaz bundázott garnélát. Történelmi pillanat volt, ekkor derült ki ugyanis, hogy a fizika és a modern technika kombinálásával még azokat is oda lehet tapasztani a képernyők elé, akiket amúgy maga az ételkészítés folyamata nem nagyon szokott lekötni. A reklám olyan népszerű lett a videómegosztó oldalakon, hogy badarság lett volna kihagyni a ziccert egy második résszel. 

docomo3.png

Az előző részhez hasonlóan ez a reklámfilm is a szokásos főzőműsorok stílusában kezdődik, de hamar kiderül, hogy az elkészítési mód most sem a régi iskolát fogja követni. Ezúttal gyoza-t, azaz kínai töltött tésztát készítenek az alkotók, kevesebb, mint 3 másodperc alatt. Töltetékként egy kis káposzta és darált hús kombóval indul az ágyú, majd különböző fűszerek ízesítése után a "tésztába bugyolálás" folyamata következik, amit most is egy látványos rapid sütés koronáz meg.

A csiaoce kínai töltött tészta, a kínai konyha kedvelt fogása, mely Japánban is népszerű gyoza (gjóza) néven. A csiaoce általában darált húsból és/vagy zöldségekből áll, melyeket egy vékony tésztába töltenek, majd a tészta széleit összenyomva lezárják a táskákat. A töltött tésztát ezután vízben vagy levesben megfőzik, olajban megsütik, esetleg gőzölik. Szójaszósszal, ecettel, csilipaprikával, fokhagymával készített szószba mártogatva fogyasztják.

Az üzenet természetesen a régi: a Docomo 4G-s adatforgalmának a sebessége több, mint elképesztő.

tovább komment
3000 forintos IKEA képet szakértettek egy múzeum látogatói

3000 forintos IKEA képet szakértettek egy múzeum látogatói

2015. március 19. | Akos Moldvan

Egy 10 eurós, IKEA-ban kapható képpel viccelt meg a Lifehunters csapata pár amatőr szakértőt Hollandiában, az arnhemi Modern Művészetek Múzeumában. A nagyon híres, nagyon drága képet a nagyra becsült IKE Andrews festette, a kép mondanivalójáról, stílusáról és áráról pedig a múzeum látogatóit kérdezték a készítők.

ikea-prank2.png

Rettentő sok dolgot megtudunk IKE legsikeresebb alkotásáról, például azt, hogy "kép maga az alkotó fejében uralkodó káosz kivetülése" vagy azt, hogy "egy gyönyörű lelkű festőről van szó, aki minden érzelmét átvitte a vászonra alkotáskor", arról nem is beszélve, hogy IKE mindig is olyan ember volt, aki látványosan odafigyelt a részletekre. Ezek után nem is csoda, hogy egyesek szerint 200.000 mások szerint akár 2,5 millió eurót is megérhet az alkotás. (Na az ilyen dolgok miatt kelhet el egy látszólag nem túl érdekes festmény 10 milliárd(!) forintért manapság.)

IKE további alkotásai - EKTORP, NORDEN, DALSKAR - egyébként megvásárolhatóak bármelyik IKEA áruházban. 

tovább komment
Minden eddiginél ütősebb nemzetközi startup felhozatal az SM 2015-ön

Minden eddiginél ütősebb nemzetközi startup felhozatal az SM 2015-ön

2015. március 18. | Akos Moldvan

A robbanásszerűen fejlődő digitális iparág legforróbb trendjeit hozza Magyarországra az SM 2015 konferencia április 8-9-én. Az esemény keretében a mobilpiac, a smart technológia, a közösségi finanszírozás, a viselhető eszközök, a hazai startup világ és egyetemi innovációs tevékenység aktualitásait szedik ízekre vezető hazai és külföldi szakemberek. A konferencia emellett hangsúlyosan foglalkozik azzal, hogy hogyan lehet Magyarországról nemzetközileg sikeres techcéget építeni.

Az idén hatodik alkalommal megrendezésre kerülő SM 2015 (korábbi nevén Smartmobil) konferencia a korábbiaknál is színesebb, gazdagabb, immár kétnapos programmal várja a legfrissebb nemzetközi és hazai digitális trendek iránt érdeklődő szakembereket 2015. április 8-9-én, a Várkert Bazárban. Az esemény mintegy 170 előadással, a legfrissebb tech trendek mellett azt is mélységében tárgyalja, hogy egy ötletből hogyan lehet jól működő üzletet létrehozni a digitális iparágban.

sm2015.png

Az SM 2015 a korábbiakhoz hasonlóan továbbra is erőteljesen fókuszál a mobilpiaci trendekre és lehetőségekre. A konferencián előadást tart többek között Damien Perillat, az egyre inkább terjedő mobilfizetés egyik globális úttörője, a PayPal regionális ügyvezető igazgatója. Ezen kívül szó lesz továbbá a legújabb lokalizált mobilhirdetési, app, dizájn és játékfejlesztési trendekről is kiváló hazai és külföldi előadók tolmácsolásában.

CEE LIFT OFF! STARTUP Verseny

Az idei SM 2015 konferencián indítja el közös nemzetközi startup versenysorozatát a Loffice és az OXO Labs, amelynek nem titkolt célja, hogy a szervezők a hazai ökoszisztéma határain túllépve régiós szinten is meghatározó szereplőivé váljanak a piacnak. Az ambíciókat jól mutatja a díjazás mértéke: a független zsűri által legjobbnak ítélt induló vállalkozás 15.000 eurós finanszírozásban részesül, valamint Budapest leginnovatívabb irodájaként számon tartott Loffice falai között vehet részt az OXO Labs fél éves akcelerátor programjában. 

A CEE Lift Off! versenyre március 26-ig várják a szervezők a jelentkezéseket, amelyek közül a független, hazai és nemzetközi befektetőkből álló zsűri április 3-ig választja ki a 10 döntős induló vállalkozást. A beválogatott csapatoknak április 8-án a Várkert Bazárban megrendezendő eseményen 3 percük lesz, hogy meggyőzzék a bírákat arról, ők a legjobbak.

További információ a konferenciáról és regisztráció:
smconf.hu // facebook.com/smartmobil

tovább komment
Csokit küldött a Top Gear felfüggesztett műsorvezetőjének a Snickers

Csokit küldött a Top Gear felfüggesztett műsorvezetőjének a Snickers

2015. március 13. | Akos Moldvan
Ha úgy érzed, kifordultál magadból:
dobj be egy Snickers-t!

Frappáns üzenettel és egy doboz csokoládéval reagált a Snickers az elmúlt hét BBC-s botrányára. Jeremy Clarksont, a világ legnépszerűbb autósműsorának első számú műsorvezetőjét ugyanis azonnal felfüggesztette az angol TV csatorna vezetősége, miután felpofozta a producert, amiért nem engedte vacsorázni az utolsó jelenet elkészültéig.

A Snickers ezen apropóból lepte meg a rendhagyó ajándékkal Jeremy-t, hátha így - botrányoktól mentesen - mégis be tudják majd fejezni a maradék három epizódot a stábbal, a Top Gear rajongók legnagyobb örömére.

snickers-jeremy.png

tovább komment