Te jelentkeznél a világ legkeményebb állására?

Te jelentkeznél a világ legkeményebb állására?

2014. április 16. | aks

Rendhagyó reklámkampánnyal rukkolt elő az üdvözlőlapokat készítő Cardstore az elmúlt napokban. Egy fiktív álláshirdetést adtak fel különböző állásportálokon és napilapokban, melyben operatív igazgatói pozícióra keresték a legmegfelelőbb jelentkezőt.

A lelkes interjúalanyok Google Hangoutson keresztül kapták meg a munkával kapcsolatos részleteket és elvárásokat, melyek már egyenként is egészen vállalhatatlannak tűntek. Heti 135 órát kellett vállalni, szabadnapok nélkül, 0-24 órás ügyelettel és éjszakai műszakokkal tarkítva. Elengedhetetlen volt a pénzügyben és az orvostudományokban való jártasság, a problémakezelés, ezen felül pedig a konyhaművészetekben is otthon kellett lennie az illetőnek.

cardstore.png

Az interjúalanyok a sokktól ledöbbenve többnyire köpni nyelni nem tudtak és titkon azon filóztak, hogy a Kész átverés show melyik epizódjában szerepelnek majd. Az igazi sokk azonban akkor érte őket, amikor a kifogások és panaszkodások közepette az interjúztató közölte velük, hogy emberek milliói töltik be a pozíciót jelenleg is. Ők pedig nem mások, mint az édesanyák!

És tényleg... Sokszor el is felejti az ember, hogy a világ legszebb és legboldogabb "állása", az anyaság, egyben az egyik legnehezebb is. Becsüljük és háláljuk hát meg azt a sok törődést és figyelmet, amit édesanyáinktól kaptunk/kapunk és ne feledkezzünk meg rólunk a közelgő Anyák napján sem.

tovább komment
Ismét egy szívmelengető reklámfilm Thaiföldről

Ismét egy szívmelengető reklámfilm Thaiföldről

2014. április 10. | aks

tli.pngTavaly ősszel villámsebességgel terjedt a neten a TrueMove H távközlési vállalat igencsak megható reklámfilmje, melyben egy thai kisfiút bolti lopáson kapnak. Mint később kiderül, a kissrác beteg édesanyjának szeretett volna gyógyszereket vinni, innentől kezdve pedig egészen különös fordulatot vesz a történet.

Hasonló üzenettel és érzelemvilággal állt elő a szintén thaiföldi Thai Life Insurance biztosítótársaság is az elmúlt napokban. Főhősünk itt is a „jótett helyébe jót várj” filozófiát követve éli az életét és segít a mindennapokban az arra rászorulóknak. A sok kedvességért cserébe pedig azt kapja vissza az élettől, amit pénzért senki nem vásárolhat meg, boldogságot és szeretetet.

tovább komment
Az ételreklámok non plus ultrája

Az ételreklámok non plus ultrája

2014. április 09. | aks

lurpak.pngElképesztő látványvilággal örvendeztette meg a Wieden + Kennedy reklámügynökség a Lurpak vajmárkának készített videójával a nézőközönséget. A világ természeti csodáiról készített megannyi time-lapse videóhoz hasonlóan, szinte ezt is tátott szájjal nézi végig az ember, annyira gusztusosan és látványosan sikerült a különböző gasztro-élvezeteket a képernyőre varázsolni.

De most komolyan, egy vajról beszélünk, amit a legtöbb márka azzal elintéz, hogy anyuka megkeni a kenyeret a konyhában, a ravasz kiskölyök meg leharapja a kenyérszelet már megvajazott végét. Zene. Végefőcím.

Ehhez képest a Lurpak annyira más dimenzióban mozog, hogy ha az ember full HD TV-n nézi a reklámot, azonnal megy és akarva-akaratlanul csinál magának reggelit/vacsorát. Jó étvágyat mindenkinek a videóhoz! :)

tovább komment
Ha egy üzlet beindul...

Ha egy üzlet beindul...

2014. április 03. | aks

dumb-ways-april.pngPicit megcsúsztam ezzel a cikkel, mint a kormány a 4-es metróval, hiszen eredetileg bolondok napjára készült a lent látható alkotás, mely már sokadik folytatása a Cannes-i reklámversenyen őrületes eredményeket elérő "Dumb ways to die" balesetmegelőző kampánynak.

Az eredeti videó és animgifek mellett esett már szó itt a blogon plüssfigurák piacra dobásáról és Valentin-napi különkiadásról is. Ez alkalommal április 1-je, azaz a bolondok napja apropóján született meg egy újabb animációs rövidfilm. Középpontban természetesen - ahogyan eddig mindig - a buta halálok és a biztonságos tömegközlekedés fontossága, a népszerűség pedig töretlen, hiszen az előző videókhoz hasonlóan ez is ugyanolyan vicces, aranyos és lényegretörő. :)

tovább komment
Kapcsolj ki, indulj be!

Kapcsolj ki, indulj be!

2014. március 28. | aks

Újabb reklámfilm, mely az okostelefon és tablet-függőség témakörét boncolgatja. Akárcsak a tavalyi legnépszerűbb cikkünk esetében, itt is különböző szituációkon keresztül nyitják fel a néző szemét a túlzott kütyü használatra. A jelenségen amúgy nagyon ne csodálkozzunk, hiszen a digitális világ térhódításával egyre könnyebben, egyre gyorsabban és egyre nagyobb szeletet tudunk mi magunk is kihasítani az online világból. A titok nyitja inkább az, hogy megtaláljuk-e azt az egészséges határvonalat, amit illik nem átlépni. Meg tudjuk-e állni, hogy olyankor ne másszunk fel Facebookra, Twitterre, WhatsApp-ra, Instagramra, Snapchatre, amikor amúgy semmi szükség nincs rá, csak a megszokás diktálja belénk. 

durex-turn-off.png

A jó hír, hogy közeledik a Föld órája (2014. március 29. szombat, 20:30 óra), ami tökéletes alkalom lehet arra, hogy mindenki magára hagyja a telefonját vagy a táblagépét és újra tapasztaljon a „klasszikus” világ szépségeiből is valamit. Egyen vagy sétáljon egy jót, olvasson el egy könyvet vagy csak pihenjen egy nagyot. De ha úgyis lekapcsoljuk a villanyt, akkor a Durexnek van más ötlete is a hasznos időtöltésre. :)

tovább komment
Így kell színházat népszerűsíteni!

Így kell színházat népszerűsíteni!

2014. március 26. | aks

katona.pngCsudaszuper dolog kanyarodott ki az Internetre nemrég! A budapesti Katona József Színház társulata a Young & Rubicam ügynökség vezényletével a lehető legjobb eszközhöz nyúlt, hogy népszerűsítse a színházat, mint intézményt. Az interneten már jó ideje tonnaszámra találhatóak a különböző érzéseket, véleményeket kifejező anim GIF-ek, melyek népszerűsége nagyjából pont ugyanolyan mértékben nő még most is, mint a mennyiségük. Egyelőre elképzelhetetlen, hogy lesz valaha is az a pont, amikor túlcsordul a GIF-es vödör és az internet népe azt mondja majd: „Köszönöm, most már tényleg elég volt”.

Ezt az óriási GIF adatbázist növelik mostantól a Gifszinhaz.hu oldalon található mozgóképek is, melyeken ismert színészek modellezik le a leggyakrabban adható válaszokat egy szituáció során. Kifogyhatatlan és népszerű eszközről van szó, melyet könnyedén beilleszthet az ember egy emailes levelezésbe, egy Facebook posztba vagy kommentbe de akár egy tweet-be is. Tulajdonképpen bárhol felhasználható az interneten, ha rövid és velős formában szeretnénk valamiről véleményt nyilvánítani.

A gifeket olyan hírességek játsszák el, mint Ónodi Eszter, Kulka János, Nagy Ervin, Jordán Adél, Borbély Alexandra, Dankó István, Keresztes Tamás, Mészáros Béla, Elek Ferenc, Kovács Lehel, Pálmai Anna, Rajkai Zoltán és Tasnádi Bence. Ide kattintva megtekinthető az összes alkotás, mi kiválogattuk a saját kedvenceinket:

004_2_anim.gif

046_2_anim.gif

064_2_anim.gif

071_2_anim.gif

081_2_anim.gif

084_2_anim.gif

tovább komment
Ki korán kel...

Ki korán kel...

2014. március 26. | aks

Elsőnek lenni jó. Mindannyian szeretünk (vagy szeretnénk) valamiben elsők lenni. Legyen szó sportról, munkáról vagy bármilyen egyéb dologról az életben, amint egy pici versengés felüti a fejét, onnantól kezdve a legtöbb ember szeretne a dobogó legfelső fokára feljutni és kihúzni magát: "Igen, megcsináltam!".

mobil1.png

Sokan és sokat teszünk azért, hogy tényleg mi legyünk a legjobbak, legtöbbször azonban észre sem vesszük és teljesen természetes, átlagos dologként tekintünk olyan tettekre is, amiért éppenséggel vállveregetés járna. A Mobil 1 csapata egy ilyen "átlagos" cselekedetet igyekezett emlékezetessé tenni, amikor az irodába elsőnek érkező alkalmazottat bajnokokhoz méltó módon fogadta és ünnepelte.

tovább komment
Váratlan események a buszmegállóban

Váratlan események a buszmegállóban

2014. március 21. | aks

A Coca-Cola a mozikban, a Pepsi London egyik buszmegállójában viccelte meg az embereket nem olyan rég. A buszra való várakozás alapvetően egy unalmas dolog, ha az ember egyedül van (ideig óráig segíthet az okostelefon, amin végigpörgetjük a Facebook hírfalat és egyéb interaktív alkalmazásainkat és persze előfordulhat, hogy egy e-book olvasó is van éppen nálunk, de induljunk ki abból, hogy csak állunk és várunk :).

A Pepsi Max csapata ezeket az unalmas pillanatokat próbálta meg feldobni egy olyan átépített buszmegállóval, ahol a megálló egyik üvegfala LCD felületté lett átalakítva.

pepsi-bus-shelter.png

Egy mini kamera segítségével gyakorlatilag ugyanazt a képet vetítették a képernyőkre, amit az ember látna, ha az üvegfal lenne, de a móka kedvéért a képre különböző vizuális effekteket is behoztak, a buszra várakozók nem kis megdöbbenésére. Az UFO támadástól elkezdve, a csatornából feltörő óriás polipig minden volt, de azt hiszem a legmeredekebb mégis a buszmegálló felé futó tigris lehetett.

Mókás kampány, amivel pont annyit értek el, hogy kicsit feldobták az ottani emberek napját is és talán azokét is, akik mindezt visszanézik. Igyatok sok Pepsit vizet!

Az LG-nek is voltak már egyébként hasonló „viccelődései”, amikor egy állásinterjún egy a Föld felé tartó meteort vetítettek a mit sem sejtő interjúzók szeme elé vagy amikor a liftben ácsorgók alól húzták ki a talajt.

tovább komment
Troll-típusok a mozikban

Troll-típusok a mozikban

2014. március 20. | aks

slurp.pngAhogy az interneten, úgy a való életben – és így a mozikban is – beleütközünk néhanapján (vagy talán kicsit gyakrabban is) trollokba. Gyorsan átgondolva én az alábbi típusokkal már biztosan találkoztam:

  1. Mobiltelefont nem kikapcsolós
  2. Film alatt telefonálós (ő a „szupertroll”)
  3. Popcorn-nal dobálózós
  4. Film alatt beszélgetős
  5. A késő (és persze az egész sort felállító)
  6. A beteg (orrfújós/orrszívós/köhögős)
  7. Lábfelrakós/széklöködős
  8. Bevásárlás után 10 szatyorral beülős
  9. És a szűrcsölős!

Állítom van aki inkább vesz két kis kólát, hogy kétszer is meg tudja csinálni a hangos szűrcsölést egy film alatt. Persze kivárja mindig a megfelelő jelenetet, ahol valamilyen fontos fordulat vagy egy komoly beszélgetés történik és akkor szippant egy nagyot. A Coca-Cola csapata a Saatchi-val karöltve megviccelt néhány nézőt annak érdekében, hogy emlékeztesse az embereket: egy moziban nem csak ők vannak.

Az egyik filmvetítés előtt elhelyeztek néhány rejtett kamerát és egy zöld falat a mozi előterében, így lencsevégre kapták a várakozókat, hogy aztán extra meglepetést okozzanak nekik a film alatt. A nézők persze mit sem sejtettek abból, hogy részesei lesznek a filmnek, ami az első értetlenkedés után persze fergeteges nevetésbe csapott át.

Az üzenet persze ettől függetlenül örökérvényű: „Maradj csendben a film alatt, nem ugyanolyan ha Te is benne vagy!”.

tovább komment
Mi múlhat egy jó időzítésen!

Mi múlhat egy jó időzítésen!

2014. március 11. | aks

black-box.pngBlack Box Comedy Festival szervezői szerint az életben és a komédiában is egyaránt fontos a jó időzítés. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az alábbi rövidfilm, melyet a 2014-es esemény promótálására készítettek. A videó megtörtént esetet dolgoz fel (legalábbis ezt állítják, de miért is ne hihetnénk nekik) és azon kívül, hogy baromi vicces, megmutatja nekünk, hogy az élet tele van rossz és jó döntések és időzítések sorozatával, melyből később humoros, kínos vagy épp emlékezetes sztori marad fent az utókornak.

Na az ilyeneket várják Twitteren #timingiseverything hashtaggel ellátva, hogy még több olyan mű készülhessen, mint ez itt:

tovább komment
Életre szóló barátság

Életre szóló barátság

2014. március 08. | aks

maddie.pngTündéri és egyben megható reklámfilmet dobott ki a Chevrolet nemrég, melyben egy fiatal leányzó és kutyusa, Maddie életútját követhetjük nyomon. A gazdi utolsó óráit tölti szeretett golden retrieverével, ezalatt felelevenítve az összes olyan eseményt, amikor négylábú jóbarátja vele és mellette volt. Legyen szó születésnapról, randevúról, az első szakításról, diplomaosztóról vagy épp költözésről, egy valakiben sosem kellett csalódnia a főszereplő hölgynek. A rövidfilmben látható feltétel nélküli szeretetet és odaadás, pedig ugyanígy vonatkoztatható minden kutyusra - a gazdik ezt jól tudják - hiszen ők tényleg sokkal szebbé és könnyebbé teszik a mi életünket is.

Az autómárka eladásai valószínűleg nem ettől a filmtől fognak megugrani, hiszen maga a termék szinte alig jelenik meg a reklámban, de jól is van ez így, hiszen a történet annyira szép és megható, hogy egy komolyabb termékelhelyezés csak rontana az egészen.

tovább komment
Okostelefon-függőknek itt az ellenszer!

Okostelefon-függőknek itt az ellenszer!

2014. március 03. | aks

A hazai kereskedelmi TV csatornákon sajnos egyre kevesebb a nézhető műsor. Ezek egyikén volt szó tegnap az okostelefonok túlzott használatának következményeiről és a "digitális detox"-ról, ami az efajta függőségről való leszokást segíti elő.

coca-cola-social-media-guard.png

Én nem gondolom, hogy az okostelefon és az internet használat bármikor is rosszabb lehet annál, mint ha valaki Való VIlággal, Édes élettel vagy egyéb hasonlóan színvonalas műsorral károsítja az agyát, sőt amikor egyedül van az ember akkor kifejezetten jól tud jönni, hogy a barátaival, a külvilággal kapcsolatban tud maradni, a híreket el tudja olvasni, a közösségi oldalakon tud interaktálni. Tény, hogy egyre több az átlag felhasználástól elrugaszkodott emberek száma, akik már közösségben is azzal indítanak, hogy készítenek egy fotót, becsekkolnak az adott helyre, frissítik a státuszukat, filtert raknak az elkészült fotóra stb. stb. Gyakorlatilag eltelik egy negyed óra, mire arra tudnának koncentrálni, hogy a társaságban, amiben vannak beszélgetést kezdeményezzenek vagy egy kicsit élvezzék azt, hogy végre együtt vannak. (Ekkor viszont már kellő idő telt el ahhoz, hogy megnézzék az emailjeiket vagy, hogy lájkolta-e valaki az általuk feltöltött posztot).

Az ilyen szintű okostelefon használat valóban nem egészséges, nem hiába lett az ezt feldolgozó videó a legnézettebb a blogunkon tavaly. A Coca-Cola most ennek okán megalkotta a "Social Media Guard"-ot, ami segít az embereknek kiszakadni a közösségi oldalak bűvöletéből és a tényleges, személyes kontaktust előtérbe helyezni. A roppant nagy odafigyeléssel, precizítással, kreativitással és technikai bravúrral létrehozott kütyü nem annyira áll jól az embernek, cserébe viszont működik és még vicces is. :)

Érdemes azonban elgondolkodni a videó valódi mondanivalóján, még akkor is, ha ilyen jól eltalált humoros csomagolásban kapjuk is. Jó dolog az okostelefon, csak néha gondoljuk át, hogy mikor, mire és mennyit használjuk.

tovább komment