Egymillió like, cicás videók nélkül!

Egymillió like, cicás videók nélkül!

2014. szeptember 15. | Akos Moldvan

A Facebook - és egyéb közösségi oldalak - megjelenésével merőben átalakultak az internetezési szokásaink, erre az átalakulásra pedig a cégek és márkák is reagáltak azzal, hogy láthatóvá tették magukat a social media oldalakon. Így sikerült eljutnunk oda, hogy a saját és ismerőseink életének történései mellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a különböző márkaoldalak által előállított tartalmak a hírfalunkon. (Mégiscsak ebből van pénze Zuckerbergéknek, nem a görögországi nyaralásunk fényképeiből).

A hasznos tartalmakkal és az ügyesen menedzselt márkaoldalakkal alapból amúgy semmi baj nincs, sőt. Legtöbbször sokkal gyorsabban és közvetlenebbül tudnak kommunikálni az emberekkel/ügyfelekkel/vásárlókkal, így - ha nem is ingyen, de - igen sok követőhöz el tudják juttatni a mondanivalójukat. A gond csak annyi, hogy sokszor kevés a hasznos tartalom a hírfalon, mert azzal sokkal nehezebb tömegekhez eljutni.

A tapasztalat azt mutatja ugyanis, hogy igazán sok rajongót 3 módon lehet könnyen összekanalazni:

  1. Hülyeség és a celebek:
    Bár két külön témának tűnik, nagyon gyakran egymás szinonimái. A poénos képek, marhaságok, celeb történések - Puzsér szavaival élve "a senkik futtatása" - mindig is működő dolog volt. Emiatt van az, hogy nagyon sok "üzleti Facebook oldal" posztjainak 90%-a vicces képekből áll össze.

  2. Click-baiting:
    A klikkvadász oldalak elképesztő sikerére nincs magyarázat. (Vagyis van, az emberi kíváncsiság, na de akkor is.... Hihetetlen). Nem telik el úgy nap, hogy a hírfalamon ne lenne egy "Sosem fogod elhinni mit talált egy kislány a plüssmackója hasában, de ami ezután jött, arra nincsenek szavak" vagy egy "Krétával rajzolt ez a kisfiú valamit a földre, de ami ezután történt, az mindenkit megdöbbentett!" típusú cikk megosztva, lájkolva vagy kommentelve. (Ha minden igaz egyébként a Facebook a közeljövőben szeretné kiszorítani a click-baiting oldalakat a hírfalról)

  3. Cicák:
    Amióta internet létezik, kis túlzással azóta élik virágkorukat a macskás gif-ek, videók és képek. Elképesztő (és talán még valamennyire el is fogadható) a négylábú házikedvencek sikere. Néha szemetek, néha szerencsétlenek, néha aranyosak, de nagy "lájk-gyártók" az tuti.

audi-kitten-02.png

Utóbbival tisztában van az Audi Italia is, aki talán épp emiatt olyan büszke arra, hogy a napokban elérték az egymillió követőt a Facebookon, s mindezt persze úgy, hogy egyetlen egy darab cicás videót sem kellett hozzá megosztaniuk. Valóban nagy szó amúgy ennyi követőre szert tenni a fenti módszerek nélkül, persze olyan márkák amiket az ember szeret vagy épp birtokol előnyben vannak, de ettől még nem kicsinyíthetjük le az érdemüket. Szép volt Audi.

tovább komment
A 90-es évek legemlékezetesebb reklámjai

A 90-es évek legemlékezetesebb reklámjai

2014. szeptember 12. | Akos Moldvan

pepsi-retro.pngKíváncsi vagyok, hogy a napjainkban futó reklámok sokaságából melyik fog akár 10 vagy 20 év múlva is eszébe jutni majd az embereknek. Melyik lesz az, amelyikre szívesen gondolunk vissza, nosztalgiázunk rajta? Melyik lesz, amelyikre akkor is emlékezni fogunk ha álmunkból ébresztenek fel, mert annyira frappáns, kreatív, fülbemászó szlogenje vagy dallama volt? Vagy melyik lesz esetleg az, ami annyira kiverte a biztosítékot nálunk, hogy 20 év múlva is inkább kaparunk egy táblát a körmünkkel, csak ne kelljen még egyszer megnézni?

Amíg ez a meccs eldől szaladjunk inkább vissza az időben és csapjunk egy nosztalgikus reklám-maratont. Lássuk melyek voltak a 90-es évek legemlékezetesebb reklámjai.

Nestlé

A Nestlé reklámja óta nincs ember, aki ne tudná befejezni a mondatot: „Mindegyik táblában…

És a rendőrviccet is mindenki előadta a haveroknak legalább egyszer az iskolában, ugye? (Miért harapdálja a rendőr a KRESZ-táblákat?)

Kontrax

Ez a blogposzt nem jöhetett volna létre, ha nincs a Kontrax…

Müszi

Ehhez nem is kell (lehet?) hozzáfűzni semmit. Tán csak annyit, hogy 80-as években élte fénykorát, de még a 90-es években is emlékezett rá mindenki.

Chokito

„Ronda és finom”.. Kár, hogy már nincs. Tényleg az volt.

Pepsi

Dobó Katába tuti itt lett szerelmes az ország fele. A többiek lányok voltak.
(Egy apró szépséghibája persze van a reklámnak. Igazából Michael J. Fox 1987-es Diet Pepsi reklámját hasznosították újra.)

Postabank

+4%! Ezt csak az nem tudta akkor, akit elraboltak az UFO-k.

Coca-Cola

Amennyire rossz a mostani Always lányok dala, annyira volt felemelő és fülbemászó a Coca-Cola zenéje a 90-es években. (Na jó, talán picit túlzok most. Vagy nagyon.)

Na és akkor most jöjjenek kommentben a Ti kedvenceitek! Remélhetőleg összejön belőlük egy 2. rész! :)

tovább komment
Így tisztult le az íróasztalunk 20 év alatt

Így tisztult le az íróasztalunk 20 év alatt

2014. szeptember 05. | Akos Moldvan

macdesk-static.png Újság, könyv, szótár, telefon, fax, naptár, fényképezőgép, névjegyzék, jegyzetfüzet, számológép, földgömb, rádió, óra.... Ezek mind-mind eltűntek az íróasztalunkról és helyüket különböző alkalmazások vették át, amikkel gyorsan és egyszerűen tudjuk elvégezni ugyanazokat a teendőket.

macdesk.gif

Ettől függetlenül ha jól gondolom az olvasók 85%-ának - hozzám hasonlóan - mégsincs soha szabad terület az asztalán.

tovább komment
IKEA katalógus bemutató Apple stílusban

IKEA katalógus bemutató Apple stílusban

2014. szeptember 04. | Akos Moldvan

Az Apple kommunikációs stílusa - legyen szó akár keynote-ról, akár egy terméket bemutató Youtube videóról, - mindig is egyedi és különleges hangulatú volt. Ez szerencsére a mai napig nem változott, rövidfilmjeiket egyszerű, minimalista stílus és gyönyörű, kiváló minőség jellemzi. A videókban sokszor már a fény is úgy csillan meg a készülékeken, hogy az ember azonnal tapicskolni, vagy még inkább tulajdonolni akarja azt.

Így volt ez 2010-ben az iPad bemutatásakor is. Az erre készült rövidfilm megtekintése után csak a néző csak annyit mondott magában: "Eddig nem tudtam mi az a táblagép, de akarok egyet most".

Erre a hangulatra próbált meg ráerősíteni az IKEA is, kellő humorral és iróniával megfűszerezve azt. Lemásolták ugyanis az imént említett kisfilm jellegzetes részeit, de az iPad helyére legújabb, 2015-ös katalógusukat tették. Nem is gondolnánk, de bizony színesek a lapjai az újságnak, melyben "előre telepített tartalom" van, az oldalak között pedig ujjunk segítségével tudunk lapozni. Nem kell tölteni, így az élettartam gyakorlatilag konvergál a végtelenhez, könyvjelzőket pedig mondanom sem kell, hogy játszi könnyedséggel készíthetünk a legújabb katalógusban.

Hogy ráerősítsenek az „instant get” érzésre, a katalógust néhány országban iPad-hez hasonló dobozban szállították ki, így még az „unboxing” élmény is meglehetett a leendő vásárlóknak.

ikea-apple.png

Jópofa, ötletes!

tovább komment
Mi változott?

Mi változott?

2014. szeptember 03. | Akos Moldvan

2004-ben a Dove egy átfogó, globális tanulmányt készíttetett "A valódi igazság a szépségről" elnevezésű kampányához. A tanulmány igazolta a feltevést, mely szerint a szépség definíciója napjainkra beszűkült és elérhetetlenné vált. Mintha kizárólag a sovány, fiatal és szőke nőket nevezhetnénk gyönyörűnek.

A világon ráadásul a tapasztalat az, hogy a nők maximum 4%-a vallja magát szépnek, a többiek torzítják a saját magukról kialakult képet, méghozzá erősen negatív irányba. Arról, hogy a Dove hogyan kívánt ezen változtatni, már több alkalommal is írtam (Te szépnek látod magad?, Miért nem gondolod szépnek magad?).

dove-how-old.png

Hasonló koncepcióra húzta rá legújabb kampányát a cég a napokban, a szépség helyett azonban az életkor került középpontba. A Dove szerint ugyanis semmi ok sincs arra, hogy felnőttként a hölgyek szégyeljék a korukat és zavarba jöjjenek, ha bárki is erről kérdezi őket.

A felhívásban arra buzdítják a Facebook felhasználókat, hogy aki büszke az életkorára az cserélje le a borítóképét és ne szégyellje éveinek számát. Ehhez egy jó adag borítót fel is töltöttek, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelőt.

A számozás 18-tól kezdődik, de ezt biztos csak azért nem értem, mert férfi vagyok. :)

tovább komment
Örökzöld slágerekre változtatták Prága utcaneveit

Örökzöld slágerekre változtatták Prága utcaneveit

2014. szeptember 02. | Akos Moldvan

Valószínűleg többen beleszaladtatok már a Toyota legújabb reklámjába - hiszen pár hete hazánkban is elkezdték sugározni a Prágában forgatott Yaris Hybrid akció vágott verzióját, - melyben örökzöld slágereket skandáló boldog Toyota sofőrök és utasok járják a cseh főváros utcáit. A koncepció abszolút kreatív, bár a videóban látható jelenetek a valóságban valószínűleg csak ideig-óráig működnének (hiszen a napi munkába járás a megszokott útvonalon előbb-utóbb rákényszerítené az embert arra, hogy kivágja a kocsi ablakán az autórádiót, ha mindig ugyanaz a pár dal szólna).

toyota-prague.png

Na de nem is erre lett kihegyezve a kampány, hanem arra, hogy az új Toyota Yaris Hybrid olyan vezetési élményt produkál az embernek, amitől mindenki dalra fakad. A Saatchi & Saatchi reklámügynökség által megálmodott páneurópai kampány a „The Musical City” (Az éneklő város) nevet kapta és Prága várnegyedének utcáit nevezték át különböző népszerű slágerek címeire azért, hogy elősegítsék az instant énekórákat. Maga a működés pofon egyszerű: a Yaris hifi rendszerét összekötötték egy GPS vevővel, így amikor egy kereszteződéshez ért az autó, a rádió egyből tudta milyen örökzöld slágerrel kell folytatni az utat.

Ne legyenek illúzióink, biztosan beépített statisztákkal vették fel a reklámfilmet, de ettől függetlenül jópofa az ötlet, jópofa a kivitelezés és jópofák a szereplők is.

tovább komment
Színezd ki a várost és nyerj!

Színezd ki a várost és nyerj!

2014. szeptember 01. | Akos Moldvan

Féltávhoz érkezett a FŐTÁV közösségi köztér színesítő projektje, melynek célja egy föld fölött futó távhő-vezeték kicsinosítása és újjávarázsolása a városlakók ötlete alapján. A pályázaton bárki indulhat, csupán csak annyit kell tennie, hogy a kifejezetten erre a célra létrehozott Facebook alkalmazással készít egy skiccet, hogy szerinte milyen színekkel és formákkal tarkítva lenne igazán ütős a végeredmény. Az augusztus 18. és szeptember 15. között zajló játék első "áldozata" Budapesten, az Elem utcában futó távhő-vezeték szakasz lesz.

busapista-zsolaa.png

A Pimp My Pipe kampány népszerűsítésébe a két veterán rímtornász Busa Pista és Zsolaa is beszállt:

Busa Pista:

Aki szeret alkotni, annak most új lehetőséget jelenthet a lakótelep melletti FŐTÁV cső lefújása. A Filatorigát legális fala után, végre van még egy olyan felület, ami széppé teheti a város összképét. Remek ötletnek tartom a kezdeményezést, mert lehetőséget biztosít a fiatalok kreativitására és színesebbé teszi a várost. A másik pozitív szempont, hogy legálisan festhetnek a csőre a nyertes graffitisek, ráadásul elég nagy a felület, de ezt a Pimp My Pipe kilppben úgyis látni fogjátok.

Zsolaa:

Nagyon örülünk, hogy részesei lehetünk ennek a kampánynak. Lakótelepen nőttem fel én is. Szerettem, csak jó élményem van ezzel kapcsolatban, de ettől függetlenül szerintem mindig szükség van minden olyan kezdeményezésre ami feldobja a környezetünket. A graffitik mára elfogadott művészetként is működnek és az elkészült munkák sokkal szebbek, ha engedélyezett keretek között jöhetnek létre, hiszen a művészek nyugodtabban alkothatnak. A FŐTÁV csövei elég izgalmas felületet jelenthetnek a kampányban induló kreatív tehetségeknek.

A nyertes majd igazán büszke lehet, hogy az ő műve díszíti az egyik Újpesti utcát és a profi körülmények között megvalósult kreációja, örömet ad az arra járóknak.

A pályaműveket ezen a linken tudjátok elkészíteni és feltölteni. A szakmai zsűri az 50 legnépszerűbb pályázatból választja ki a győzteseket. A nyertes egy MacBook Air-rel, a 2. és a 3. helyezettek pedig egy 16 GB-os iPhone 5c-vel gazdagohatnak majd. Játssz Te is!

A nyertes pályaművet a Színes Város, az ország első legális köztérszínesítéssel és tűzfalfestéssel foglalkozó csoportja valósítja meg. (x)

tovább komment
Pörgőrúgással épít kocsmát Van Damme

Pörgőrúgással épít kocsmát Van Damme

2014. augusztus 29. | Akos Moldvan

Mindenki emlékszik ugye arra a kőkemény spárgázásra, amit Jean-Calude Van Damme dobbantott két Volvo kamion visszapillantóján állva, miközben azok tolattak? Akit esetleg tavaly decemberben elraboltak az UFO-k, annak szerencséje van, mert most belinkelem ide és pótolni tudja a hiányosságait.

A Coors amerikai sörmárka marketingesei már a Volvo reklám előtt is jó kapcsolatot ápoltak Van Damme-mal, így amikor legújabb reklámfilmjükhöz kerestek embert, nem is volt kérdés, hogy a Véres játék sztárját igazolják le. Hiszen ki más tudna saját kézzel összepattintani egy jégbárt a havas hegycsúcsok között rövidújjú fameringben? (Chuck Norris nyilvánvalóan nem ért rá). Így történt hát, hogy Van Damme megcsilogtatta a régi időkből már jól ismert harcművészeti alapismereteit és retró filmeket megszégyenítő jelenetekkel húzott fel egy kocsmát a havas táj kellős közepére.

van-damme-coors.png

Van Damme idén töltötte be az 53-at, de valószínűleg kettőig sem számolt a felkérés után és azonnal nekiállt felépíteni a "Coors Light Ice Bar" néven futó rendhagyó hüttét. Egy ilyen sztori után persze az már csak hab a tortán, hogy az építőanyagot puszta kezével - bocsánat hajával - vitte a magasba, az elemek összeillesztéséhez szükséges furatokat pedig simán az ujjaival kifúrta.

Mit mondhatnék? Tökéletes. Kár, hogy Chuck Norris ismét rá fog tenni egy lapáttal és felhúzza a neuschwansteini kastély mását a Mount Everest csúcsára.

A zene azért zseniális, nem? :)

tovább komment
Egy tükör, ami feldobja a napod!

Egy tükör, ami feldobja a napod!

2014. augusztus 23. | Akos Moldvan

nutrella.pngA Brazíliában népszerű - kenyeret és különböző péksüteményeket készítő - Nutrella, a Disney-féle Hófehérkéből megismert igazmondó tükröt faragta át saját szájíze szerint a legújabb promóciójához. A módosítás teljesen jól sikerült, hiszen a Nutrella-féle tükör kedves és jófej, akinek korra és nemre való tekintet nélkül mindenkihez van egy kedves szava.

Néhány jól eső mondat, néhány dícsérő szó és az embernek máris sokkal jobban telik a napja, nem?

tovább komment
Indul a Pimp My Pipe közösségi köztér színesítő projekt

Indul a Pimp My Pipe közösségi köztér színesítő projekt

2014. augusztus 18. | Akos Moldvan

Ha fontos számodra, hogy szép legyen a környezet, amiben élsz és van ötleted, hogy miként tehetnéd színesebbé, akkor itt egy pályázat, amit Neked találtak ki!

Budapesten több helyen találkozhatunk föld felett vezetett távhő-vezetékekkel, melyek hasznosak ugyan, de nem feltétlenül szépek. A Pimp My Pipe, egy közösségi köztér színesítő projekt augusztus 18. és szeptember 15. között a FŐTÁV jóvoltából, melynek során a városlakók ötletei és szavazatai alapján egy szakmai zsűri dönt arról, miként újuljon meg a IV. kerületben található föld fölött futó távhő-vezeték.

pimp-my-pipe-tavvezetek-grafika-draft-726px.png

A játék a Facebook közösségi oldalán egy kifejezetten erre a célra létrehozott alkalmazás keretében zajlik, ahova profi grafikusok és lelkes csőszínesítők egyaránt jelentkezhetnek!

Készíts egyedi designt, kezdj bele az applikációban található rajzprogrammal a csőszínesítésbe, vagy töltsd fel saját grafikai szoftvereddel készített alkotásod, és ha szavazatokkal a legjobb ötven közé kerülsz, plusz a szakmai zsűri is téged választ, akkor a távhő-vezeték a te terveid alapján fog megújulni. Emellett egy MacBook Air boldog tulajdonosa is lehetsz!

A szakmai zsűri a legkedveltebb 50 versenyzőből választja ki a 2. és 3. helyezettet, akik a legtöbb like-ot gyűjtő versenyzővel egyetemben egy-egy iPhone 5C (16GB) boldog tulajdonosai lehetnek. A szavazók között pedig kisorsolásra kerül egy iPod nano is. A pályaműveket (maximum 10 db/fő)  augusztus 18. és szeptember 15. között lehet feltölteni. 

KATTINTSATOK IDE! Játsszatok! Nyerjetek! :)

A jelentkezési feltételek, a játék pontos menete, valamint a sorsolás részletei a pályázat Facebook oldalán érhető el. (x)

tovább komment
Egy igazán különleges étterem

Egy igazán különleges étterem

2014. augusztus 07. | Akos Moldvan

SIGNS, azaz „Jelek” néven nyitott meg Kanadában nemrég egy - a világon egyedülálló - étterem. Az utcáról betekintve semmi különlegeset nem vesz észre az ember, egy ízlésesen berendezett, kellemes hangulatú és atmoszférájú vendéglátóipari egység köszön vissza, vidám és mosolygós felszolgálókkal. Ami azonban egyedülállóvá teszi a Signs-t, hogy minden pincér hallássérült, így egytől-egyig jelbeszéddel kommunikálnak a vendégekkel.

signs.pngA rendelés megkönnyítése érdekében az étteremben speciális étlapok vannak, így az összes étel mellé odarajzolták, hogy milyen jelbeszéddel tudják az adott fogást megrendelni a pincérektől.

Az ötlet több, mint szuper! Azon kívül, hogy a hallássérült emberek teljes értékű munkát tudnak vállalni egy étteremben, a vendégek is ismerkedhetnek picit a jelbeszéddel megkönnyítve ezzel a kommunikációt a jövőben bárkivel, aki hasonló problémával küzd.

tovább komment
Az év egyik legszívmelengetőbb kampánya Kanadából

Az év egyik legszívmelengetőbb kampánya Kanadából

2014. július 31. | Akos Moldvan

Bank reklámok nélkül manapság nehéz kibekkelni egy esti műsorsávot a kereskedelmi tv-k reklámszüneteiben. Az idehaza nem túl közkedvelt intézmények, egymásra licitálnak a „jobbnál-jobb” ajánlatokkal, hogy újabb és újabb ügyfeleket hódítsanak maguknak a piacról vagy a konkurenciától. Muszáj is belemenniük a versengésbe, hiszen az emberek nagy százaléka bizony csakis a számok alapján dönt egyik vagy másik mellett. Klasszikus értelemben vett márkahűség, szimpátia, elköteleződés nincsen. (Ha csak a lustaságot nem tekintjük annak, ami a bankváltás miatti hercehurca miatt lesz úrrá az emberen).

A bankok mellett egyébként sok más szolgáltató is sokszor csak arra koncentrál, hogy új ügyfeleket csábítson magához. A meglévő ügyfelek megtartásáért és lojalitásáért már kevesebben versengenek. Nem igaz azonban ez az állítás a kanadai TD Canada Trust bankra, melynek legújabb kampányában néhány szerencsés, valóban felejthetetlen élményekkel gazdagodott.

td-canada.png

Különleges ATM automaták tesztelésére invitáltak pár lelkes ügyfelet Torontoban, Montrealban, Calgaryban és Vancouverben. 20 ügyfelet a bank dolgozói választottak ki erre a nemes feladatra, 40 másik pedig épp jókor volt jó helyen. A „beszélő ATM automata” nemcsak az ügyfelek nevével, családi állapotával és a közelmúltban történtekkel volt tisztában, de tudta azt is, hogy melyik delikvensnek milyen extra meglepetésekkel teheti szebbé a napját, néhány esetben az életét.

Volt aki virágot, volt aki a Toronto Blue Jays baseballcsapat mezét és baseball sapkáját kapta ajándékba a banktól. (Ráadás utóbbit megfejelték még annyival, hogy a csapat egyik meccsén ő végezhette el a kezdődobást is.) Volt olyan anyuka, akinek gyerekei iskoláztatását segítették, emellett pedig egy ajándékutat is kapott a gyerekekkel Disneylandbe. A legmeghatóbb mind közül azonban egy Dorothy nevű hölgy, aki repülőjegyet kapott Trinidadba, hogy beteg lányát meglátogassa.

A Youtube-on a videó megtekintése lassan 3,5 milliónál jár, tehát a bank mindenképpen hatékony marketing módszert választott, de sokkal fontosabb, hogy az ügyfeleik olyan „plusz csomagot” kaptak tőlük, amit soha nem felejtenek el.

tovább komment
Lelki terror a Youtube-on?

Lelki terror a Youtube-on?

2014. július 30. | Akos Moldvan

Nem szép dolog fenyegetőzéssel nézettséget növelni a weben (főleg ha egy ártatlan kölyök kutyus a szenvedő fél), de ha a Nail reklámügynökség által készített akció mögé nézünk egy picit, látni fogjuk a logikát a dologban.

A pre-roll hirdetések már mindenkinek ismerősek lehetnek a Youtube-on, gyakorlatilag nem telik el úgy nap, hogy ne botlana az ember egy-egy videó előtt reklámfilmbe. (Adblock! Kiáltanak fel biztos most páran, de reklámblog íróként azt hiszem nem kell különösebben kifejtenem, hogy miért nem használok ilyen eszközöket)

pre-roll.png

A pre-roll hirdetések amúgy alapból nem mutatnak túl fényes statiszikát. Átlagosan a felhasználók mintegy 6 százaléka tekinti meg őket anélkül, hogy továbbnyomna a videóra, amit valóban nézni szeretne.

Három módszer azonban minden kétséget kizáróan működőképes az ilyen típusú hirdetéseknél:

  1. Az egyik az 5 másodperces reklám. 5 másodpercig ugyanis nem lehet sehogy sem átugrani a hirdetést, így ha ennyi időbe is bele tudjuk sűríteni a mondandónkat, akkor biztosak lehetünk benne, hogy mindenkihez el is jut az üzenet. (Láttunk már rá példát, de viszonylag kevesen operálnak ilyen típusú hirdetéssel.)
  2. A második a baromi jó és ütős reklám, ami 5 másodperc alatt annyira magába húzza a nézőt, hogy biztosan nem fog elnavigálni. (Ez alapból csodálatos lenne, csak a számuk jelenleg eléggé elenyésző a rengeteg videóhirdetés között.)
  3. A harmadik a (legális és elfogadható?) lelki terror. (Láttunk már olyat a neten régebben, hogy egy nyuszit mutattak egy webkamerán keresztül, akinek az élete azon múlott, hogy a tulajdonosnak az állatbarát és jóhiszemű emberek összedobnak-e annyi pénzt, amivel a nyulacska megúszhatja a pörköltben való kiteljesedést.) 

Szerencsére a lenti videóban ilyesmiről szó sincs. Egyszerűen csak hatásos (talán még picit viccesnek is nevezhető) csomagolásba szerettek volna rejteni egy komoly problémát. A reklám ugyanis egy társadalmi célú hirdetés, mely egy nonprofit állatvédő szervezetnek, az RISPCA-nak (Rhode Island Society for the Prevention of Cruelty to Animals) készült. A főszereplő pedig még idejekorán elhelyezi a "Hirdetés átugrása" gombon azokat a csipeszeket, amivel szegény kutyusnak fogunk ártani, ha nem hallgatjuk végig a mondandóját.

A videó végén derül csak ki persze, hogy azzal, hogy végignéztük a reklámot 50 centet húztunk ki a Nail zsebéből, amivel persze semmi probléma, ugyanis a Youtube által kiszámlázott végösszeg mellett ugyanennyi pénzt fognak átutalni az állatvédő szervezet számára is. Így gyakorlatilag minden néző tehet valamit a kutyákért annyival, hogy végignézi a hirdetést.

Ez a pre-roll módszer elsőre keménynek tűnhet, de tény, hogy hatékony. A fent említett 6 százalékos nézettséget 26 százalékra sikerült növelniük, ami nagyon nagy szó! Mindemellett abban azért reménykedem, hogy mosópor, lábgomba és tisztasági betét reklámozásához senkinek nem jut majd eszébe ilyen eszközökhöz nyúlni.

tovább komment
A világ legnagyobb városi autója

A világ legnagyobb városi autója

2014. július 24. | Akos Moldvan

smart-biggest.pngA Smart nemrég bemutatta a Smart Fortwo típus legújabb generációját a nagyközönségnek, ügynökségük a BBDO Berlin pedig úgy gondolta, hogy legjobb lesz egy kis átverős promót is készíteni mellé. Behívtak hát pár potenciális vásárlót egy kis piackutatásra, hogy elsőként alkothassanak véleményt a Smart legújabb dobásáról: a világ legnagyobb városi autójáról. Először is levetítették nekik, az alábbi filmet, melyben részletesen kifejtik, hogy miért is lesz jó egy teherautó méretű nagy-kisautóval közlekedni az utakon:

Az új Smart:

  • - Olyan nagy, hogy bárhonnan észreveszi a tulaj, gyakorlatilag nem kell többet a parkolóban keresgélni.
  • - A mérete miatt nincs szükség légkondicionálóra, hiszen akkora belső tere van, hogy a meleg levegő automatikusan felfelé száll benne, így a többi részen folyamatos hűs levegő marad.
  • - Az evolúció során az ember mérete folyamatosan nőtt, így egyre nagyobb autókban vagyunk kénytelenek közlekedni. (2030-ra pl. már a 2,55 méteres testmagasságot is elérhetjük.). Az új Smarttal ez nem lesz probléma.
  • - Olyan nagy, hogy a mögötte haladó autók gyakorlatilag nulla légellenállással tudnak haladni, amivel csökkenthetik a fogyasztásukat. Az új feature neve: "Eco-empátia".

És ez csak pár dolog mely az óriás Smartot egyedi és kívánatos autóvá teheti majd a vevők számára. Mármint a mesében, hiszen némelyik már tényleg akkora baromság, hogy röhögés nélkül ki sem lehet bírni, amikor beszélnek róla.

Kivéve persze, ha épp egy öltönyös úrral ülünk szembe egy steril irodában, aki halálosan komoly arccal mutatja be az újdonságokat és mesél arról, hogy miért is lesz jó egy 1 méter átmérőjű óriás kormánykerékkel irányítani az autót. Hogy senki ne fogjon gyanút, az új monstrumot letakarva elhelyezték a háttérben, így garantált volt, hogy a megkérdezettek az összes marhaságra rábólintanak és érvelnek mellette. :)

Ügyes kis fricska a városban mászkáló monstrumoknak, mellyel egyből rávilágítanak arra, hogy az új Smart mennyire csodálatos, hiszen a fent bemutatott gép totális ellentéte.

tovább komment