A Budweiser idén is egy kölyök labradorral támad a Super Bowl-on

A Budweiser idén is egy kölyök labradorral támad a Super Bowl-on

2015. január 29. | Akos Moldvan

budweiser-lost-dog.pngElképesztő, 53,4 milliós nézettséget produkált a Youtube-on a Budweiser tavalyi - Super Bowl-ra készített - reklámfilmje, melyben egy kölyök labrador és egy ló igaz barátságába kaptunk betekintést. (Amivel egyébként a "2014 legnézettebb reklámfilmjei a Youtube-on" versenyen a 3. helyet sikerült elnyernie az amerikai sörmárkának). A megható történetnek már volt egy előzménye 2013-ban, de úgy látszik a készítők - bevált recepten ne változtass alapon - addig fogják facsarni ezt a történetet, amíg csak lehet.

A helyszín és a szereplők harmadik alkalommal is ugyanazok, a "könnyfakasztó-faktor" a 10-es skálán pedig a tavalyi 10-ről idén 12-re ugrott. A kutyus nem sokat nőtt egy év alatt, de ezen most elegánsan ugorjunk át és izguljunk inkább azon, hogy ha már elkóborolt, minél előbb hazataláljon.

tovább komment
Miért nincsenek unikornisok?

Miért nincsenek unikornisok?

2015. január 28. | Akos Moldvan

A dinoszauruszok sokunk nagy bánatára idő előtt kihaltak. A kardfogú tigrisek hiánya szintén minden egyes alkalommal felelevenedik bennünk, ha a Jégkorszak megy a TV-ben. A csillámpónik ráadásul úgy tűnik, hogy nem is léteznek. De, hogy az unikornisokat rajzokon, filmekben és mesékben láthatjuk csak, az már tényleg sok! (Oké 2 éve a WWF szakemberei ráleltek az ázsiai unikornisra, de azért az mégsem olyan).

canalplus.png

Mi történhetett a világban, hogy egy ilyen pompás egyszarvú paripa nem lehet ma közöttünk? Kinek a hibája, hogy egy ilyen csodálatos élőlény manapság maximum csak a lányok polóira nyomott szivárványon ugrálgathat?

A francia Canal+ televízió csatorna lerántja a leplet a nagy kérdésről. Noé az özönvíz előtt ugyanis – amellett, hogy tényleg összerántotta az állatvilág apraját-nagyját – vétett egy súlyos hibát. Na de mi történt pontosan?

Hát így csajoznak, gyártanak sztorikat és teszik bele szívüket, lelküket egy-egy történetbe a Canal+-nál. :)

tovább komment
Az igazán fontos dolgokra mindig tudni kell időt szakítani

Az igazán fontos dolgokra mindig tudni kell időt szakítani

2015. január 22. | Akos Moldvan

Megható reklámfilmmel rukkolt elő a Dialdirect Biztosító Dél-Afrikából. A rövidfilmben egy (egyedülálló?) anyuka látható, akinek az állandó napi teendők és a két gyerkőc mellett sem ideje, sem energiája nem marad szinte semmi másra. Kisfia nagyon szeretné, hogy ott legyen az előadáson, amire régóta készül, ezért úgy dönt, besegít az otthoni teendőkbe.

dialdirect.png

Tételről tételre felírja a naplójába, hogy mennyi időt sikerül akár egy mosogatással, akár egy vasalással spórolnia édesanyjának. A videó végén a kiskölyök épp kutyasétáltatásból jön hazafelé, amikor anyukája megkérdezi, hogy merre járt. A válasz:

"Időt spóroltam Neked, hogy megnézhess az előadásomon!"

A Dialdirect tisztában van vele milyen fontos minden perc az életben. Egyszerű, gyors biztosításkötéseivel pedig időt spórol ügyfeleinek, hogy az igazán fontos dolgokra koncentrálhassanak.

A történetbe nyilvánvalóan bele lehet kötni több szálon is, de szerintem ne tegyük. A mögöttes mondanivaló nagy általánosságban gond nélkül megállja a helyét. Az állandó rohanás és a fontosnak hitt "kötelező" teendők mellett néha meg kell állnunk egy pillanatra, hogy átgondoljuk  és meglássuk az igazán fontos dolgokat az életben.

tovább komment
Égből pottyant ruhadarabok

Égből pottyant ruhadarabok

2015. január 16. | Akos Moldvan

Na most aki eddig drága pénzért, plázákban vagy különböző boltokban vásárolta magának a ruhát, az nagyon figyeljen. Az IKEA egy teljesen új megoldást vázol mindenkinek, aki feltöltené a ruhatárát.

Nem is gondoltuk eddig, hogy a ruhák bizony hosszú hosszú utat tesznek meg (nem tudjuk honnan és azt sem, hogy miért) minden évben, hogy tökéletes otthont találjanak maguknak, ahol békében és nyugalomban élhetnek majd. Azonban a zord természet, az emberek, az állatok… egyszóval mindenki - véletlen vagy épp kész akarva - újra és újra arra kényszeríti őket, hogy továbbálljanak.

ikea-joy.png

Mint mindannyian persze, előbb-utóbb a ruhák is megtalálják a helyet, ahova az „otthon, édes otthon” táblát kikalapálhatják és hát hol máshol lenne a nyugalom szigete, mint egy IKEA szekrényben.

Baromi látványos videó a svéd bútoráruháztól, akiket amúgy eddig is szerettem és ezután is fogok. Ha te pedig a ruháiddal vagy így, vásárolj nekik szuper otthont egy IKEA szekrény személyében. :)

A kedvencem IKEA reklámom azért marad ez itt.

tovább komment
NHL sztárok lepték meg a jégkorongozó mozgássérülteket

NHL sztárok lepték meg a jégkorongozó mozgássérülteket

2015. január 16. | Akos Moldvan

gatorade-sledge.pngMegható reklámfilmmel rukkolt elő a nemrégiben fennállásának 50. évfordulóját ünneplő Gatorade. Az eredeti felállás szerint a sportital gyártó cég egy mozgássérült jégkorongcsapat, a Cruisers edzésén forgatott volna dokumentumfilmet a testi fogyatékkal élők mindennapjairól és sportolási szokásairól, ám az igazi csavar csak ezután jön a történetben.

A rendhagyó edzésre ugyanis a jégkorong legnagyobbjait is elhívták meglepetésként. Egytől-egyig olyan figurákat, akikre a mozgássérült játékosok példaképként tekintenek. Sidney Crosby a Pittsburgh Penguinsből, Claude Giroux a Philadelphia Flyersből, Scott Wesley Hartnell a Columbus Blue Jacketsből és Logan Couture a San Jose Sharksból is ellátogatott a csarnokba, hogy egy jó hangulatú, kemény meccset játszanak a többiekkel.

Igazán megindító és sokak számára erőt adó kampány, a TBWA Toronto jóvoltából.

tovább komment
Dr Pepper és egy tündéri magyar puli

Dr Pepper és egy tündéri magyar puli

2015. január 15. | Akos Moldvan

Légy mindig egyedi!

drpepper.pngNem tudjuk szegény puli kutya mit vétett, hogy egy poros vasútállomáson kellett meghúznia magát az ínségesebb időkre és azt sem, hogy a csomagolt Dr Peppernek milyen illata lehet, hogy egy négylábú ennyire rácuppanjon, de a cukiságfaktor pont az ilyen alkalmakra van, hogy elsöpörje a teljesen értelmetlen kérdéseket és a lényegre fókuszáljon.

A lényeg pedig jelen esetben egy kedves, aranyos reklámfilm a híres amerikai italmárkától a Deutsch LA gondozásában, melyben egy mókás fekete szőrgombóc kapott főszerepet. A reklám szlogenjét elnézve, erre pedig igencsak büszkék lehetünk.

Igenis a puli egyedi és jó arc!

tovább komment
A 3 legesélyesebb Doritos reklám a Super-Bowl döntőre

A 3 legesélyesebb Doritos reklám a Super-Bowl döntőre

2015. január 09. | Akos Moldvan

Január közepén minden évben elkezdődik a mozgolódás a világ egyik legnézettebb sporteseménye, a Super Bowl miatt a reklámszakmában is. Sorra pottyannak ki ugyanis a vicces, kreatív, kis- vagy éppen óriás költségvetésű reklámfilmek a nagyközönség elé, melyeknek egyetlen közös eleme, hogy a 49. amerikai futball-bajnokság, az NFL döntőjének szüneteiben kerülnek majd milliók szeme elé.

doritos-superbowl.png

A Super-bowl reklámok óriási népszerűségnek örvendenek, ennek a népszerűségnek azonban ára van. Az idei évben egy-egy 30 másodperces spotért már átlagosan 4,5 millió dollárt kell kipengetni. Úgy tűnik azonban, hogy ez még mindig jó befektetés, hiszen hatalmas erőkkel készülnek rá mind a cégek, mind az ügynökségek, hogy valami igazán maradandót alkossanak. A konkrét szünetekben való megtekintés mellett persze óriási érték az is, hogy weboldalak, hírportálok, blogok ezrei írnak cikket ezekről a reklámokról, így az eredeti célközönség többszöröséhez jutnak el végül a kreatívok.

A Doritos már hosszú idő óta rendhagyó módon dönti el, hogy milyen rövidfilm kerüljön reflektorfénybe. A videókat ugyanis a közönségtől várják, majd a legjobb 10-ből szintén a közönség döntheti el, hogy melyik legyen az az egy, ami mindent visz. (Köztük az 1 millió dolláros fődíjat is). 

A finalisták alkotásait megtekinteni (és szavazni) most is egy webes felületen lehet, ahogy tavaly, mi azonban kiemeltük a három, szerintünk legjobban sikerült alkotást. Kíváncsian várjuk bejön-e a jóslat és valóban közülük kerül-e ki majd a nyertes.

Amíg várjuk a többi 2015-ös Super Bowl reklámot, tekintsétek meg az 5 legnépszerűbbet tavalyról.

tovább komment
Ilyen, amikor 1650 pingpong labda egyszerre pattog

Ilyen, amikor 1650 pingpong labda egyszerre pattog

2015. január 08. | Akos Moldvan

Tűzijáték helyett látványos pingpong labdás kísérlettel köszöntötte az új évet a Pepsi Max csapata szilveszterkor. Bár az előzetes infók alapján 2014 db egércsapda és 2015 db pingpong labda kapott szerepet a rendhagyó ünneplésben, a készítők azóta jelezték, hogy valójában "csak" 1640 db csapda és 1840 db labda cikázott a videóban. (Ami nyilvánvalóan sokkal logikátlanabb, mint az eredeti számok. Hogy mi az igazság és egyáltalán hogy jött ki pont 1640 és 1840, ha minden egércsapdán csak egy labda van, most hagyjuk, inkább koncentráljunk magára a videóra).

pepsi-mousetrap.png

A Dominó-naphoz hasonló türelem és remegés-mentes kéz kellett az installáció megépítéséhez annyi biztos, az extrém lassításokkal dolgozó kamerák felvételei azonban kétség kívül szemet gyönyörködtetőek.

Mindenki helyezze magát kényelembe a rögtönzött fizika óra előtt és kattintson az elképesztő láncreakció megtekintéséhez. Jó szórakozást!

tovább komment
Egy igazi férfi nem ver nőt

Egy igazi férfi nem ver nőt

2015. január 07. | Akos Moldvan

Mi történik, ha egy kisfiút és egy kislányt egymással szembe állítunk, majd megkérjük a fiút, hogy vágja pofon a lányt?

A családon belüli erőszak régi probléma Olaszországban. A 2012-es ENSZ-jelentésben "az erőszak leginkább elterjedt formájaként" definiálták a mediterrán országban. Egy online olasz újság, a Fanpage.it a napokban feltöltött egy videót az internetre, mely rövid idő alatt elképesztő nézettségre tett szert. A családon belüli erőszak témáját boncolgatták benne egy kicsit 7 és 11 év közötti kisgyerekekkel a főszerepben.

fanpage.png

Néhány egyszerű bemelegítő kérdéssel kezdődik a rendhagyó kísérlet, a gyerkőcök pedig, ahogy tőlük azt már megszokhattuk illedelmesen, de főleg ŐSZINTÉN válaszolnak minden kérdésre. A nevek, életkorok után megtudjuk, hogy ki mi szeretne lenni ha nagy lesz és miért. Ezután érkezik az érdekes rész, a kérdező ugyanis bevezet egy kislányt, Martinát aki egyből elvarázsolja a miniatűr riportalanyokat. Megkérik a fiúkat, hogy mondják el mi tetszik nekik a lányban, nevettessék meg ha tudják. A beszélgetés végén azonban jön a csavar: Tiszta erőből vágják pofon!

Milyen szuper lenne, ha felnőttként is mindenki ugyanolyan furcsán és értetlenül nézne egy ilyen kérésre, ahogy azt a kisgyerekek teszik a videóban.

tovább komment
Rögtönzött Scooter buli egy német szupermarketben

Rögtönzött Scooter buli egy német szupermarketben

2015. január 05. | Akos Moldvan

scooter-edeka.pngSzavakkal egészen nehéz visszaadni az érzést, ami az alábbi reklám megnézése után kavarog bennem. Nosztalgia, megdöbbenés, sírva röhögés... Talán leginkább ez a három szó illik a németországi Edeka szupermarketlánc legújabb rövidfilmjére, melyben a Scooter frontembere H.P. Baxxter kelti életre a legendás együttes legnagyobb slágereit.

Élelmiszer lánc révén hatalmas ziccer kihagyása lenne, ha nem a "How much is the fish?"-el indítana az ember. A készítők sem gondolták ezt másként, így erre a szálra felfűzve tudjuk meg a halon kívül, a hosszú szemű rizs és a kenőmájas árát is. (Ó jee..)

Tulajdonképp már itt egészen furcsa gondolatok cikáztak a fejemben, gyermekkori rajongásom kezdett kiteljesedni, de ekkor jött csak az igazi finálé. Le sem írom, élje át mindenki a meglepetés erejével. Annyira szürreális, hogy igazából ettől lesz zseniálisan szerethető és vicces az egész. Hyper, hyper!

tovább komment
Az 5 legnépszerűbb reklám 2014-ben - CreativeAds

Az 5 legnépszerűbb reklám 2014-ben - CreativeAds

2014. december 23. | Akos Moldvan

ca-2014-top5.pngÚjabb év suhant el mellettünk, de szerencsére idén is rengeteg kreatív és ötletes reklám megoldással találkozhattunk. Ahogy az elmúlt években mindig, úgy most is sorra vesszük a legnépszerűbb bejegyzéseket, a legjobbra értékelt marketing megoldásokat a blogon.

A végső sorrend felfedése előtt idén is szeretném megköszönni mindenkinek, hogy velünk volt, olvasott, támogatott minket. Jövőre sem állunk meg. :) Kívánunk mindenkinek Kellemes Ünnepeket és Békés, Boldog Karácsonyt!

1. helyezett:

Zseniális trollkodás a DHL-től!

Első helyen a DHL óriási szivatása végzett. Nem is csoda, hiszen speciális bevonattal ellátott óriási és nehéz dobozokat kivitetni a konkurencia embereivel úgy, hogy ezek a fekete színből szép lassan átváltanak egy piros feliratos, "A DHL gyorsabb" feliratú dobozra, durván ügyes húzás!

dhl.png

2. helyezett:

Tényleg erről szól a Facebook?

Második helyen egy érdekes és elgondolkodtató videó a Higton Bros. jóvoltából, melyben a közösségi oldalak hatását mutatják be egy felhasználó szemén keresztül, középpontban a Facebookkal, melyet egyre gyakrabban az ismerőseink és önmagunk becsapására használunk. 

higton.jpg

3. helyezett:

Elképesztően aranyos karácsonyi reklámfilm a John Lewistól

Harmadik helyen a John Lewis áruházlánc karácsonyi reklámja, akiknek szinte már bérelt helyük van minden évben a Top 5 legnépszerűbb cikk között. Szívmelengető történet egy kisfiúról és az ő legjobb barátjáról, megható fordulattal a végén.

jonh-lewis-2014-xmas.png

4. helyezett:

Zseniális módszer a nyelvtanulásra

Negyedik helyen egy kreatív és hatékony tanulási módszer, melyet a brazíliai CNA nyelviskola dolgozott ki a diákjainak. A tanórák olyannyira a beszédcentrikusságra fókuszálnak, hogy hamisítatlan angol anyanyelvű - idősek otthonában élő - amerikai emberekkel hozzák össze a diákokat videó chat segítségével, akik így sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudják elsajátítani a kifejezéseket és a nyelvtant, illetve a folyamatos beszédet.

cna.png

5. helyezett:

Ilyen lenne, ha a luxusmárkák beszállnának az élelmiszeriparba

Ötödik helyen Peddy Mergui inspiráló és kreatív víziói arról, hogyan is festenének a teljesen átlagos hétköznapi élelmiszerek, ha a legdrágább luxusmárkákra jellemző brand és arculati elemekkel feldíszítve értékesítenék őket a boltokban.

eggs1.png

tovább komment
Itt a karácsonyi Sainsbury's reklám paródiája

Itt a karácsonyi Sainsbury's reklám paródiája

2014. december 13. | Akos Moldvan

Komoly kis reklámfilmmel rukkolt elő az idei ünnepekre a Sainsbury's. Az első világháború egyik kevésbé ismert mozzanatát elevenítették fel, történetesen azt, amikor a 1914. december 25-én - egy nap erejéig ugyan, de - a katonák elhagyták a lövészárkokat, hogy apró ajándékokkal lepjék meg egymást, beszélgessenek, játszanak egy barátságos futball mérkőzést és arra a 24 órára teljesen elfelejtsék a háború szőrnyűségeit. (A videót ide kattintva tudjátok megtekinteni.)

hotgulp.png

Ezt az alapsztorit bújtatta 2014-es köntösbe a The Hot Gulp névre hallgató angol komikus trió, akik a Sainsbury's reklámfilmjéhez hasonló jelenetekkel pakolták tele saját alkotásukat, katonák helyett azonban két konkurens áruházlánc dolgozói kaptak benne főszerepet. Az eredeti történethez hasonlóan karácsony napján itt is "megadják magukat a csapatok", hogy a saját polcaikról elhozott édességekkel lepjék meg a másikat, beszélgessenek és focizzanak egy jót a parkolóban.

Bár az 1914-es esemény sajnos mindent egybevéve nem túl vidám történet, azt gondolom az alábbi videót sikerült kulturált módon és tényleg humorosan tálalni ahhoz, hogy senki ne háborodjon fel rajta.

tovább komment