Ne hagyatkozz a végzetre

Ne hagyatkozz a végzetre

2014. április 24. | aks

Az idei Super Bowl-os reklámdömping aranyérmese a CreativeAds blog képzeletbeli toplistáján az AXE - Make Love, Not War c. reklámfilmje lett. A BBH által készített kisfilm szakított az eddigi sémákkal és egy (valamennyire azért) kiszámítható, de mégis sokkal „értelmesebb” köntösbe bújtatott történettel rukkolt elő, mint korábban. Ezt a vonalat vitték tovább a márka legújabb rövidfilmjében is, melyben a "tanulság" mellé pluszban még egy kis történelmi áttekintést is kapott a néző.

axe-rely-fate.png

A videó szórakoztató módon mutatja be a különböző korszakokban kibontakozó szerelmi szálakat egy férfi és egy nő között, melyek kiteljesedése valamilyen szerencsétlen okból kifolyólag minden érában meghiúsul. Sok száz év után (az Axe dezodornak köszönhetően persze) végül csak bekövetkezik a várva várt egymásra találás, így happy enddel zárulhat a rögtönzött történelem óra.

(Azt mondjuk nem értem, hogy egy benzinkút shopjában valaki miért dönt úgy, hogy befújja magát dezodorral, de lényeg, hogy „Minden jó, ha a vége jó.”) :)

tovább komment
Ilyen lenne, ha a luxusmárkák beszállnának az élelmiszeriparba

Ilyen lenne, ha a luxusmárkák beszállnának az élelmiszeriparba

2014. április 22. | aks

Peddy Mergui inspiráló és kreatív víziót készített arról, hogyan is festenének a teljesen átlagos hétköznapi élelmiszerek, ha a legdrágább luxusmárkákra jellemző brand és arculati elemekkel feldíszítve értékesítenék őket a boltokban. Az szinte biztos, hogy tízszer annyiért kapná meg az ember tök ugyanazt a vajat és hogy a sznobok sokkal komolyabb ételfotókat tudnának az Instagramra feltölteni az otthoni étkezésekről, de ami szintén tagadhatatlan: baromi jól néznének ki ezek a cuccok a valóságban.

Egy nagybevásárlás során sokan csak és kizárólag az ár alapján döntenek, de nekem személy szerint elég sokat számít egy-egy termék csomagolása is (a tartalomról nem is beszélve). Rengeteg esetben lehet látni, hogy nem fordítanak kellő figyelmet a csomagolás minőségére, ötletességére vagy épp praktikusságára.

Peddy Mergui a Holon Institute of Technology professzoraként és cégtulajdonosként több, mint 20 éves gyakorlati tapasztalattal rendelkezik a design és márkaépítés terén, mely tapasztalat a lenti víziókban egyértelműen kirajzolódik. Az Apple tej minimalizmusa mondjuk nálam mindent visz. :)

Versace tojás

eggs1.png

eggs3.png

eggs2.png

Chanel bébiételbaby_f_1.png

baby_f_3.png

baby_f_4.png

Bulgari vajbutter1.png

butter21.png

Cartier kávécoffee1.png

coffee2_3.png

Prada lisztflour1.png

flour2.png

flour3.png

Nike gyümölcsökfrui1.png

frui3.png

Burberry instant tésztanoodles1.png

noodles3.png

United Colors of Benetton olivaolaj

olive1.png

Ferrari tésztapasta1.png

pasta2.png

Dolce & Gabbana kekszpetiber2.png

Gucci savanyúság
pickles1.png

pickles2.png

Hermes só és borsproducts_12.png

HSBC basmati rizsrice1.png

Louis Vuitton szalámi salami1.png

salami3.png

Tiffany & Co. Yoghurtyogurt1.png

yogurt2.png

yogurt3.png

Apple tejmilk1.png

tovább komment
Te jelentkeznél a világ legkeményebb állására?

Te jelentkeznél a világ legkeményebb állására?

2014. április 16. | aks

Rendhagyó reklámkampánnyal rukkolt elő az üdvözlőlapokat készítő Cardstore az elmúlt napokban. Egy fiktív álláshirdetést adtak fel különböző állásportálokon és napilapokban, melyben operatív igazgatói pozícióra keresték a legmegfelelőbb jelentkezőt.

A lelkes interjúalanyok Google Hangoutson keresztül kapták meg a munkával kapcsolatos részleteket és elvárásokat, melyek már egyenként is egészen vállalhatatlannak tűntek. Heti 135 órát kellett vállalni, szabadnapok nélkül, 0-24 órás ügyelettel és éjszakai műszakokkal tarkítva. Elengedhetetlen volt a pénzügyben és az orvostudományokban való jártasság, a problémakezelés, ezen felül pedig a konyhaművészetekben is otthon kellett lennie az illetőnek.

cardstore.png

Az interjúalanyok a sokktól ledöbbenve többnyire köpni nyelni nem tudtak és titkon azon filóztak, hogy a Kész átverés show melyik epizódjában szerepelnek majd. Az igazi sokk azonban akkor érte őket, amikor a kifogások és panaszkodások közepette az interjúztató közölte velük, hogy emberek milliói töltik be a pozíciót jelenleg is. Ők pedig nem mások, mint az édesanyák!

És tényleg... Sokszor el is felejti az ember, hogy a világ legszebb és legboldogabb "állása", az anyaság, egyben az egyik legnehezebb is. Becsüljük és háláljuk hát meg azt a sok törődést és figyelmet, amit édesanyáinktól kaptunk/kapunk és ne feledkezzünk meg rólunk a közelgő Anyák napján sem.

tovább komment
Ismét egy szívmelengető reklámfilm Thaiföldről

Ismét egy szívmelengető reklámfilm Thaiföldről

2014. április 10. | aks

tli.pngTavaly ősszel villámsebességgel terjedt a neten a TrueMove H távközlési vállalat igencsak megható reklámfilmje, melyben egy thai kisfiút bolti lopáson kapnak. Mint később kiderül, a kissrác beteg édesanyjának szeretett volna gyógyszereket vinni, innentől kezdve pedig egészen különös fordulatot vesz a történet.

Hasonló üzenettel és érzelemvilággal állt elő a szintén thaiföldi Thai Life Insurance biztosítótársaság is az elmúlt napokban. Főhősünk itt is a „jótett helyébe jót várj” filozófiát követve éli az életét és segít a mindennapokban az arra rászorulóknak. A sok kedvességért cserébe pedig azt kapja vissza az élettől, amit pénzért senki nem vásárolhat meg, boldogságot és szeretetet.

tovább komment
Az ételreklámok non plus ultrája

Az ételreklámok non plus ultrája

2014. április 09. | aks

lurpak.pngElképesztő látványvilággal örvendeztette meg a Wieden + Kennedy reklámügynökség a Lurpak vajmárkának készített videójával a nézőközönséget. A világ természeti csodáiról készített megannyi time-lapse videóhoz hasonlóan, szinte ezt is tátott szájjal nézi végig az ember, annyira gusztusosan és látványosan sikerült a különböző gasztro-élvezeteket a képernyőre varázsolni.

De most komolyan, egy vajról beszélünk, amit a legtöbb márka azzal elintéz, hogy anyuka megkeni a kenyeret a konyhában, a ravasz kiskölyök meg leharapja a kenyérszelet már megvajazott végét. Zene. Végefőcím.

Ehhez képest a Lurpak annyira más dimenzióban mozog, hogy ha az ember full HD TV-n nézi a reklámot, azonnal megy és akarva-akaratlanul csinál magának reggelit/vacsorát. Jó étvágyat mindenkinek a videóhoz! :)

tovább komment
Ha egy üzlet beindul...

Ha egy üzlet beindul...

2014. április 03. | aks

dumb-ways-april.pngPicit megcsúsztam ezzel a cikkel, mint a kormány a 4-es metróval, hiszen eredetileg bolondok napjára készült a lent látható alkotás, mely már sokadik folytatása a Cannes-i reklámversenyen őrületes eredményeket elérő "Dumb ways to die" balesetmegelőző kampánynak.

Az eredeti videó és animgifek mellett esett már szó itt a blogon plüssfigurák piacra dobásáról és Valentin-napi különkiadásról is. Ez alkalommal április 1-je, azaz a bolondok napja apropóján született meg egy újabb animációs rövidfilm. Középpontban természetesen - ahogyan eddig mindig - a buta halálok és a biztonságos tömegközlekedés fontossága, a népszerűség pedig töretlen, hiszen az előző videókhoz hasonlóan ez is ugyanolyan vicces, aranyos és lényegretörő. :)

tovább komment
Kapcsolj ki, indulj be!

Kapcsolj ki, indulj be!

2014. március 28. | aks

Újabb reklámfilm, mely az okostelefon és tablet-függőség témakörét boncolgatja. Akárcsak a tavalyi legnépszerűbb cikkünk esetében, itt is különböző szituációkon keresztül nyitják fel a néző szemét a túlzott kütyü használatra. A jelenségen amúgy nagyon ne csodálkozzunk, hiszen a digitális világ térhódításával egyre könnyebben, egyre gyorsabban és egyre nagyobb szeletet tudunk mi magunk is kihasítani az online világból. A titok nyitja inkább az, hogy megtaláljuk-e azt az egészséges határvonalat, amit illik nem átlépni. Meg tudjuk-e állni, hogy olyankor ne másszunk fel Facebookra, Twitterre, WhatsApp-ra, Instagramra, Snapchatre, amikor amúgy semmi szükség nincs rá, csak a megszokás diktálja belénk. 

durex-turn-off.png

A jó hír, hogy közeledik a Föld órája (2014. március 29. szombat, 20:30 óra), ami tökéletes alkalom lehet arra, hogy mindenki magára hagyja a telefonját vagy a táblagépét és újra tapasztaljon a „klasszikus” világ szépségeiből is valamit. Egyen vagy sétáljon egy jót, olvasson el egy könyvet vagy csak pihenjen egy nagyot. De ha úgyis lekapcsoljuk a villanyt, akkor a Durexnek van más ötlete is a hasznos időtöltésre. :)

tovább komment
Így kell színházat népszerűsíteni!

Így kell színházat népszerűsíteni!

2014. március 26. | aks

katona.pngCsudaszuper dolog kanyarodott ki az Internetre nemrég! A budapesti Katona József Színház társulata a Young & Rubicam ügynökség vezényletével a lehető legjobb eszközhöz nyúlt, hogy népszerűsítse a színházat, mint intézményt. Az interneten már jó ideje tonnaszámra találhatóak a különböző érzéseket, véleményeket kifejező anim GIF-ek, melyek népszerűsége nagyjából pont ugyanolyan mértékben nő még most is, mint a mennyiségük. Egyelőre elképzelhetetlen, hogy lesz valaha is az a pont, amikor túlcsordul a GIF-es vödör és az internet népe azt mondja majd: „Köszönöm, most már tényleg elég volt”.

Ezt az óriási GIF adatbázist növelik mostantól a Gifszinhaz.hu oldalon található mozgóképek is, melyeken ismert színészek modellezik le a leggyakrabban adható válaszokat egy szituáció során. Kifogyhatatlan és népszerű eszközről van szó, melyet könnyedén beilleszthet az ember egy emailes levelezésbe, egy Facebook posztba vagy kommentbe de akár egy tweet-be is. Tulajdonképpen bárhol felhasználható az interneten, ha rövid és velős formában szeretnénk valamiről véleményt nyilvánítani.

A gifeket olyan hírességek játsszák el, mint Ónodi Eszter, Kulka János, Nagy Ervin, Jordán Adél, Borbély Alexandra, Dankó István, Keresztes Tamás, Mészáros Béla, Elek Ferenc, Kovács Lehel, Pálmai Anna, Rajkai Zoltán és Tasnádi Bence. Ide kattintva megtekinthető az összes alkotás, mi kiválogattuk a saját kedvenceinket:

004_2_anim.gif

046_2_anim.gif

064_2_anim.gif

071_2_anim.gif

081_2_anim.gif

084_2_anim.gif

tovább komment
Ki korán kel...

Ki korán kel...

2014. március 26. | aks

Elsőnek lenni jó. Mindannyian szeretünk (vagy szeretnénk) valamiben elsők lenni. Legyen szó sportról, munkáról vagy bármilyen egyéb dologról az életben, amint egy pici versengés felüti a fejét, onnantól kezdve a legtöbb ember szeretne a dobogó legfelső fokára feljutni és kihúzni magát: "Igen, megcsináltam!".

mobil1.png

Sokan és sokat teszünk azért, hogy tényleg mi legyünk a legjobbak, legtöbbször azonban észre sem vesszük és teljesen természetes, átlagos dologként tekintünk olyan tettekre is, amiért éppenséggel vállveregetés járna. A Mobil 1 csapata egy ilyen "átlagos" cselekedetet igyekezett emlékezetessé tenni, amikor az irodába elsőnek érkező alkalmazottat bajnokokhoz méltó módon fogadta és ünnepelte.

tovább komment
Váratlan események a buszmegállóban

Váratlan események a buszmegállóban

2014. március 21. | aks

A Coca-Cola a mozikban, a Pepsi London egyik buszmegállójában viccelte meg az embereket nem olyan rég. A buszra való várakozás alapvetően egy unalmas dolog, ha az ember egyedül van (ideig óráig segíthet az okostelefon, amin végigpörgetjük a Facebook hírfalat és egyéb interaktív alkalmazásainkat és persze előfordulhat, hogy egy e-book olvasó is van éppen nálunk, de induljunk ki abból, hogy csak állunk és várunk :).

A Pepsi Max csapata ezeket az unalmas pillanatokat próbálta meg feldobni egy olyan átépített buszmegállóval, ahol a megálló egyik üvegfala LCD felületté lett átalakítva.

pepsi-bus-shelter.png

Egy mini kamera segítségével gyakorlatilag ugyanazt a képet vetítették a képernyőkre, amit az ember látna, ha az üvegfal lenne, de a móka kedvéért a képre különböző vizuális effekteket is behoztak, a buszra várakozók nem kis megdöbbenésére. Az UFO támadástól elkezdve, a csatornából feltörő óriás polipig minden volt, de azt hiszem a legmeredekebb mégis a buszmegálló felé futó tigris lehetett.

Mókás kampány, amivel pont annyit értek el, hogy kicsit feldobták az ottani emberek napját is és talán azokét is, akik mindezt visszanézik. Igyatok sok Pepsit vizet!

Az LG-nek is voltak már egyébként hasonló „viccelődései”, amikor egy állásinterjún egy a Föld felé tartó meteort vetítettek a mit sem sejtő interjúzók szeme elé vagy amikor a liftben ácsorgók alól húzták ki a talajt.

tovább komment
Troll-típusok a mozikban

Troll-típusok a mozikban

2014. március 20. | aks

slurp.pngAhogy az interneten, úgy a való életben – és így a mozikban is – beleütközünk néhanapján (vagy talán kicsit gyakrabban is) trollokba. Gyorsan átgondolva én az alábbi típusokkal már biztosan találkoztam:

  1. Mobiltelefont nem kikapcsolós
  2. Film alatt telefonálós (ő a „szupertroll”)
  3. Popcorn-nal dobálózós
  4. Film alatt beszélgetős
  5. A késő (és persze az egész sort felállító)
  6. A beteg (orrfújós/orrszívós/köhögős)
  7. Lábfelrakós/széklöködős
  8. Bevásárlás után 10 szatyorral beülős
  9. És a szűrcsölős!

Állítom van aki inkább vesz két kis kólát, hogy kétszer is meg tudja csinálni a hangos szűrcsölést egy film alatt. Persze kivárja mindig a megfelelő jelenetet, ahol valamilyen fontos fordulat vagy egy komoly beszélgetés történik és akkor szippant egy nagyot. A Coca-Cola csapata a Saatchi-val karöltve megviccelt néhány nézőt annak érdekében, hogy emlékeztesse az embereket: egy moziban nem csak ők vannak.

Az egyik filmvetítés előtt elhelyeztek néhány rejtett kamerát és egy zöld falat a mozi előterében, így lencsevégre kapták a várakozókat, hogy aztán extra meglepetést okozzanak nekik a film alatt. A nézők persze mit sem sejtettek abból, hogy részesei lesznek a filmnek, ami az első értetlenkedés után persze fergeteges nevetésbe csapott át.

Az üzenet persze ettől függetlenül örökérvényű: „Maradj csendben a film alatt, nem ugyanolyan ha Te is benne vagy!”.

tovább komment
Mi múlhat egy jó időzítésen!

Mi múlhat egy jó időzítésen!

2014. március 11. | aks

black-box.pngBlack Box Comedy Festival szervezői szerint az életben és a komédiában is egyaránt fontos a jó időzítés. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az alábbi rövidfilm, melyet a 2014-es esemény promótálására készítettek. A videó megtörtént esetet dolgoz fel (legalábbis ezt állítják, de miért is ne hihetnénk nekik) és azon kívül, hogy baromi vicces, megmutatja nekünk, hogy az élet tele van rossz és jó döntések és időzítések sorozatával, melyből később humoros, kínos vagy épp emlékezetes sztori marad fent az utókornak.

Na az ilyeneket várják Twitteren #timingiseverything hashtaggel ellátva, hogy még több olyan mű készülhessen, mint ez itt:

tovább komment