Pörgőrúgással épít kocsmát Van Damme

Pörgőrúgással épít kocsmát Van Damme

2014. augusztus 29. | Akos Moldvan

Mindenki emlékszik ugye arra a kőkemény spárgázásra, amit Jean-Calude Van Damme dobbantott két Volvo kamion visszapillantóján állva, miközben azok tolattak? Akit esetleg tavaly decemberben elraboltak az UFO-k, annak szerencséje van, mert most belinkelem ide és pótolni tudja a hiányosságait.

A Coors amerikai sörmárka marketingesei már a Volvo reklám előtt is jó kapcsolatot ápoltak Van Damme-mal, így amikor legújabb reklámfilmjükhöz kerestek embert, nem is volt kérdés, hogy a Véres játék sztárját igazolják le. Hiszen ki más tudna saját kézzel összepattintani egy jégbárt a havas hegycsúcsok között rövidújjú fameringben? (Chuck Norris nyilvánvalóan nem ért rá). Így történt hát, hogy Van Damme megcsilogtatta a régi időkből már jól ismert harcművészeti alapismereteit és retró filmeket megszégyenítő jelenetekkel húzott fel egy kocsmát a havas táj kellős közepére.

van-damme-coors.png

Van Damme idén töltötte be az 53-at, de valószínűleg kettőig sem számolt a felkérés után és azonnal nekiállt felépíteni a "Coors Light Ice Bar" néven futó rendhagyó hüttét. Egy ilyen sztori után persze az már csak hab a tortán, hogy az építőanyagot puszta kezével - bocsánat hajával - vitte a magasba, az elemek összeillesztéséhez szükséges furatokat pedig simán az ujjaival kifúrta.

Mit mondhatnék? Tökéletes. Kár, hogy Chuck Norris ismét rá fog tenni egy lapáttal és felhúzza a neuschwansteini kastély mását a Mount Everest csúcsára.

A zene azért zseniális, nem? :)

tovább komment
Egy tükör, ami feldobja a napod!

Egy tükör, ami feldobja a napod!

2014. augusztus 23. | Akos Moldvan

nutrella.pngA Brazíliában népszerű - kenyeret és különböző péksüteményeket készítő - Nutrella, a Disney-féle Hófehérkéből megismert igazmondó tükröt faragta át saját szájíze szerint a legújabb promóciójához. A módosítás teljesen jól sikerült, hiszen a Nutrella-féle tükör kedves és jófej, akinek korra és nemre való tekintet nélkül mindenkihez van egy kedves szava.

Néhány jól eső mondat, néhány dícsérő szó és az embernek máris sokkal jobban telik a napja, nem?

tovább komment
Indul a Pimp My Pipe közösségi köztér színesítő projekt

Indul a Pimp My Pipe közösségi köztér színesítő projekt

2014. augusztus 18. | Akos Moldvan

Ha fontos számodra, hogy szép legyen a környezet, amiben élsz és van ötleted, hogy miként tehetnéd színesebbé, akkor itt egy pályázat, amit Neked találtak ki!

Budapesten több helyen találkozhatunk föld felett vezetett távhő-vezetékekkel, melyek hasznosak ugyan, de nem feltétlenül szépek. A Pimp My Pipe, egy közösségi köztér színesítő projekt augusztus 18. és szeptember 15. között a FŐTÁV jóvoltából, melynek során a városlakók ötletei és szavazatai alapján egy szakmai zsűri dönt arról, miként újuljon meg a IV. kerületben található föld fölött futó távhő-vezeték.

pimp-my-pipe-tavvezetek-grafika-draft-726px.png

A játék a Facebook közösségi oldalán egy kifejezetten erre a célra létrehozott alkalmazás keretében zajlik, ahova profi grafikusok és lelkes csőszínesítők egyaránt jelentkezhetnek!

Készíts egyedi designt, kezdj bele az applikációban található rajzprogrammal a csőszínesítésbe, vagy töltsd fel saját grafikai szoftvereddel készített alkotásod, és ha szavazatokkal a legjobb ötven közé kerülsz, plusz a szakmai zsűri is téged választ, akkor a távhő-vezeték a te terveid alapján fog megújulni. Emellett egy MacBook Air boldog tulajdonosa is lehetsz!

A szakmai zsűri a legkedveltebb 50 versenyzőből választja ki a 2. és 3. helyezettet, akik a legtöbb like-ot gyűjtő versenyzővel egyetemben egy-egy iPhone 5C (16GB) boldog tulajdonosai lehetnek. A szavazók között pedig kisorsolásra kerül egy iPod nano is. A pályaműveket (maximum 10 db/fő)  augusztus 18. és szeptember 15. között lehet feltölteni. 

KATTINTSATOK IDE! Játsszatok! Nyerjetek! :)

A jelentkezési feltételek, a játék pontos menete, valamint a sorsolás részletei a pályázat Facebook oldalán érhető el. (x)

tovább komment
Egy igazán különleges étterem

Egy igazán különleges étterem

2014. augusztus 07. | Akos Moldvan

SIGNS, azaz „Jelek” néven nyitott meg Kanadában nemrég egy - a világon egyedülálló - étterem. Az utcáról betekintve semmi különlegeset nem vesz észre az ember, egy ízlésesen berendezett, kellemes hangulatú és atmoszférájú vendéglátóipari egység köszön vissza, vidám és mosolygós felszolgálókkal. Ami azonban egyedülállóvá teszi a Signs-t, hogy minden pincér hallássérült, így egytől-egyig jelbeszéddel kommunikálnak a vendégekkel.

signs.pngA rendelés megkönnyítése érdekében az étteremben speciális étlapok vannak, így az összes étel mellé odarajzolták, hogy milyen jelbeszéddel tudják az adott fogást megrendelni a pincérektől.

Az ötlet több, mint szuper! Azon kívül, hogy a hallássérült emberek teljes értékű munkát tudnak vállalni egy étteremben, a vendégek is ismerkedhetnek picit a jelbeszéddel megkönnyítve ezzel a kommunikációt a jövőben bárkivel, aki hasonló problémával küzd.

tovább komment
Az év egyik legszívmelengetőbb kampánya Kanadából

Az év egyik legszívmelengetőbb kampánya Kanadából

2014. július 31. | Akos Moldvan

Bank reklámok nélkül manapság nehéz kibekkelni egy esti műsorsávot a kereskedelmi tv-k reklámszüneteiben. Az idehaza nem túl közkedvelt intézmények, egymásra licitálnak a „jobbnál-jobb” ajánlatokkal, hogy újabb és újabb ügyfeleket hódítsanak maguknak a piacról vagy a konkurenciától. Muszáj is belemenniük a versengésbe, hiszen az emberek nagy százaléka bizony csakis a számok alapján dönt egyik vagy másik mellett. Klasszikus értelemben vett márkahűség, szimpátia, elköteleződés nincsen. (Ha csak a lustaságot nem tekintjük annak, ami a bankváltás miatti hercehurca miatt lesz úrrá az emberen).

A bankok mellett egyébként sok más szolgáltató is sokszor csak arra koncentrál, hogy új ügyfeleket csábítson magához. A meglévő ügyfelek megtartásáért és lojalitásáért már kevesebben versengenek. Nem igaz azonban ez az állítás a kanadai TD Canada Trust bankra, melynek legújabb kampányában néhány szerencsés, valóban felejthetetlen élményekkel gazdagodott.

td-canada.png

Különleges ATM automaták tesztelésére invitáltak pár lelkes ügyfelet Torontoban, Montrealban, Calgaryban és Vancouverben. 20 ügyfelet a bank dolgozói választottak ki erre a nemes feladatra, 40 másik pedig épp jókor volt jó helyen. A „beszélő ATM automata” nemcsak az ügyfelek nevével, családi állapotával és a közelmúltban történtekkel volt tisztában, de tudta azt is, hogy melyik delikvensnek milyen extra meglepetésekkel teheti szebbé a napját, néhány esetben az életét.

Volt aki virágot, volt aki a Toronto Blue Jays baseballcsapat mezét és baseball sapkáját kapta ajándékba a banktól. (Ráadás utóbbit megfejelték még annyival, hogy a csapat egyik meccsén ő végezhette el a kezdődobást is.) Volt olyan anyuka, akinek gyerekei iskoláztatását segítették, emellett pedig egy ajándékutat is kapott a gyerekekkel Disneylandbe. A legmeghatóbb mind közül azonban egy Dorothy nevű hölgy, aki repülőjegyet kapott Trinidadba, hogy beteg lányát meglátogassa.

A Youtube-on a videó megtekintése lassan 3,5 milliónál jár, tehát a bank mindenképpen hatékony marketing módszert választott, de sokkal fontosabb, hogy az ügyfeleik olyan „plusz csomagot” kaptak tőlük, amit soha nem felejtenek el.

tovább komment
Lelki terror a Youtube-on?

Lelki terror a Youtube-on?

2014. július 30. | Akos Moldvan

Nem szép dolog fenyegetőzéssel nézettséget növelni a weben (főleg ha egy ártatlan kölyök kutyus a szenvedő fél), de ha a Nail reklámügynökség által készített akció mögé nézünk egy picit, látni fogjuk a logikát a dologban.

A pre-roll hirdetések már mindenkinek ismerősek lehetnek a Youtube-on, gyakorlatilag nem telik el úgy nap, hogy ne botlana az ember egy-egy videó előtt reklámfilmbe. (Adblock! Kiáltanak fel biztos most páran, de reklámblog íróként azt hiszem nem kell különösebben kifejtenem, hogy miért nem használok ilyen eszközöket)

pre-roll.png

A pre-roll hirdetések amúgy alapból nem mutatnak túl fényes statiszikát. Átlagosan a felhasználók mintegy 6 százaléka tekinti meg őket anélkül, hogy továbbnyomna a videóra, amit valóban nézni szeretne.

Három módszer azonban minden kétséget kizáróan működőképes az ilyen típusú hirdetéseknél:

  1. Az egyik az 5 másodperces reklám. 5 másodpercig ugyanis nem lehet sehogy sem átugrani a hirdetést, így ha ennyi időbe is bele tudjuk sűríteni a mondandónkat, akkor biztosak lehetünk benne, hogy mindenkihez el is jut az üzenet. (Láttunk már rá példát, de viszonylag kevesen operálnak ilyen típusú hirdetéssel.)
  2. A második a baromi jó és ütős reklám, ami 5 másodperc alatt annyira magába húzza a nézőt, hogy biztosan nem fog elnavigálni. (Ez alapból csodálatos lenne, csak a számuk jelenleg eléggé elenyésző a rengeteg videóhirdetés között.)
  3. A harmadik a (legális és elfogadható?) lelki terror. (Láttunk már olyat a neten régebben, hogy egy nyuszit mutattak egy webkamerán keresztül, akinek az élete azon múlott, hogy a tulajdonosnak az állatbarát és jóhiszemű emberek összedobnak-e annyi pénzt, amivel a nyulacska megúszhatja a pörköltben való kiteljesedést.) 

Szerencsére a lenti videóban ilyesmiről szó sincs. Egyszerűen csak hatásos (talán még picit viccesnek is nevezhető) csomagolásba szerettek volna rejteni egy komoly problémát. A reklám ugyanis egy társadalmi célú hirdetés, mely egy nonprofit állatvédő szervezetnek, az RISPCA-nak (Rhode Island Society for the Prevention of Cruelty to Animals) készült. A főszereplő pedig még idejekorán elhelyezi a "Hirdetés átugrása" gombon azokat a csipeszeket, amivel szegény kutyusnak fogunk ártani, ha nem hallgatjuk végig a mondandóját.

A videó végén derül csak ki persze, hogy azzal, hogy végignéztük a reklámot 50 centet húztunk ki a Nail zsebéből, amivel persze semmi probléma, ugyanis a Youtube által kiszámlázott végösszeg mellett ugyanennyi pénzt fognak átutalni az állatvédő szervezet számára is. Így gyakorlatilag minden néző tehet valamit a kutyákért annyival, hogy végignézi a hirdetést.

Ez a pre-roll módszer elsőre keménynek tűnhet, de tény, hogy hatékony. A fent említett 6 százalékos nézettséget 26 százalékra sikerült növelniük, ami nagyon nagy szó! Mindemellett abban azért reménykedem, hogy mosópor, lábgomba és tisztasági betét reklámozásához senkinek nem jut majd eszébe ilyen eszközökhöz nyúlni.

tovább komment
A világ legnagyobb városi autója

A világ legnagyobb városi autója

2014. július 24. | Akos Moldvan

smart-biggest.pngA Smart nemrég bemutatta a Smart Fortwo típus legújabb generációját a nagyközönségnek, ügynökségük a BBDO Berlin pedig úgy gondolta, hogy legjobb lesz egy kis átverős promót is készíteni mellé. Behívtak hát pár potenciális vásárlót egy kis piackutatásra, hogy elsőként alkothassanak véleményt a Smart legújabb dobásáról: a világ legnagyobb városi autójáról. Először is levetítették nekik, az alábbi filmet, melyben részletesen kifejtik, hogy miért is lesz jó egy teherautó méretű nagy-kisautóval közlekedni az utakon:

Az új Smart:

  • - Olyan nagy, hogy bárhonnan észreveszi a tulaj, gyakorlatilag nem kell többet a parkolóban keresgélni.
  • - A mérete miatt nincs szükség légkondicionálóra, hiszen akkora belső tere van, hogy a meleg levegő automatikusan felfelé száll benne, így a többi részen folyamatos hűs levegő marad.
  • - Az evolúció során az ember mérete folyamatosan nőtt, így egyre nagyobb autókban vagyunk kénytelenek közlekedni. (2030-ra pl. már a 2,55 méteres testmagasságot is elérhetjük.). Az új Smarttal ez nem lesz probléma.
  • - Olyan nagy, hogy a mögötte haladó autók gyakorlatilag nulla légellenállással tudnak haladni, amivel csökkenthetik a fogyasztásukat. Az új feature neve: "Eco-empátia".

És ez csak pár dolog mely az óriás Smartot egyedi és kívánatos autóvá teheti majd a vevők számára. Mármint a mesében, hiszen némelyik már tényleg akkora baromság, hogy röhögés nélkül ki sem lehet bírni, amikor beszélnek róla.

Kivéve persze, ha épp egy öltönyös úrral ülünk szembe egy steril irodában, aki halálosan komoly arccal mutatja be az újdonságokat és mesél arról, hogy miért is lesz jó egy 1 méter átmérőjű óriás kormánykerékkel irányítani az autót. Hogy senki ne fogjon gyanút, az új monstrumot letakarva elhelyezték a háttérben, így garantált volt, hogy a megkérdezettek az összes marhaságra rábólintanak és érvelnek mellette. :)

Ügyes kis fricska a városban mászkáló monstrumoknak, mellyel egyből rávilágítanak arra, hogy az új Smart mennyire csodálatos, hiszen a fent bemutatott gép totális ellentéte.

tovább komment
A szeretet ereje

A szeretet ereje

2014. július 11. | Akos Moldvan

dtac.pngThaiföld ismét kijátszotta az "érzelmekre ható hatásvadász reklám" kártyát, ami még az előző TrueMove H távközlési vállalat és a Thai Life Insurance biztosítótársaság igencsak megható rövidfilmjein is túltesz. Az elkövető ezúttal a Telenor csoporthoz tartozó helyi mobilszolgáltató, a DTAC és ügynökségük a Y&R volt.

Egyébként a videó mondanivalója teljesen rendben van és talán maga a történet is ismerős lehet egy-két néző számára. A kétségbeesés, amikor egy pici babával anyuka nélkül marad az ember pár órára és a kilátástalan helyzetet a sírásból való kilábalásból a legalapvetőbb megoldás orvosolja.

tovább komment
Látványos kísérlet a Hyundai-tól!

Látványos kísérlet a Hyundai-tól!

2014. július 03. | Akos Moldvan

Érdekes és egyben őrületes reklámfilmet rakott össze a Hyundai az elmúlt hetekben. Utoljára ilyen látványos videót talán csak a Volvo kamionok tükrein spárgázó Van Damme és a Forsman & Bodenfors ügynökség tudott prezentálni, de a Dél-koreai autógyártó cég produkciója legalább olyan jól sikerült, mint a svédeké.

Gyönyörű felvételek, igényes és szép autók, kreatív és ötletes kivitelezés. Ez jellemzi a reklámfilmet, melyben a Hyundai egyik zászlóshajóját a második generációs Genesist teszik ki egy elég kemény próbamenetnek. Illetve nem is egyet, hanem egyből hatot.

hyundai-convoy.png

Sofőr nélküli autókkal többen kísérleteznek már egy ideje. A legkomolyabb eredményeket talán a Google érte el, hiszen már 2012-ben az önjáró autóik több, mint 300.000 kilométert tettek meg sikeresen. A Hyundai nem is feltétlen velük akar harcba szállni, inkább csak a biztonságra kihegyezett technikai újítások működését és létjogosultságát akarták megmutatni a nézőknek. (A rendhagyó kísérlet elég jól sikerült, nem úgy, mint a Volvónak pár éve.)

A vezetést segítő asszisztens rendszerek közül mind a radaros távolságtartó tempomat, mind a sávtartó-asszisztens, mind pedig a vészfék-asszisztens ötösre vizsgázott a reklámfilmben, bizonyítva ezzel azt, hogy a kevésbé ismert vagy népszerű távol-keleti autógyártók is irtózatos sebességgel zárkóznak fel honfitársaik és a nagy európai autógyárak modelljeinek tudása mellé… Sőt.

tovább komment
Tényleg erről szól a Facebook?

Tényleg erről szól a Facebook?

2014. június 25. | Akos Moldvan

higton.jpgÉrdekes és elgondolkodtató videóval rukkolt elő a Higton Bros. nemrég. A rövidfilm a közösségi oldalak hatását mutatja be egy felhasználó szemén keresztül, középpontban a Facebookkal, melyet egyre gyakrabban az ismerőseink és önmagunk becsapására használunk. 

Az emberek többsége a valóságnál sokkal szebb és jobb képet fest magáról, egyfajta fiktív világot és életet megálmodva ezzel. De vajon mindez miért történik? És hova vezet?

A választ megkapjuk a filmből, de sok jóra ne számítsunk.

Fogadjunk, hogy Nektek is van legalább 5 olyan ismerősötök, akik - ha nem is minden bejegyzésnél - de gyakran élnek az önbecsapás művészetével valamelyik social media oldalon.  

tovább komment
Tudsz parkolni, ha néznek?

Tudsz parkolni, ha néznek?

2014. június 22. | Akos Moldvan

Emberek millióinak fóbiájára érzett rá a Volkswagen két egészen vicces kreatívval. Az outdoor hirdetések a Volkswagen parkolást segítő rendszerét hivatottak népszerűsíteni, lemodellezve és felnagyítva az érzést, amikor egy szűk helyre kéne betolatnunk, ami persze épp egy dugig tömött teraszos kávézó előtt van. Ilyenkor szokott az következni, hogy ami 1000-szer megy becsukott szemmel, hirtelen torokszorítóan nehézzé válik. Az 5 méteres hely, egyszercsak 2 és fél méterre csökken és a harmadik próbálkozás után legyőzve és kitaszítva állunk tovább egy kevésbé frekventált parkolóhely elfoglalására. Mindez persze elkerülhető a megfelelő autóval. :)

További vicces VW reklámokért kattints ide.

vw-parking-00.png

vw-parking-01.png

A DDB Mexico kreatívja egyébként bronzérmes lett a 2014-es Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon.

tovább komment
Volkswagen - Akciófilmekbe NEM illő jelenetekhez

Volkswagen - Akciófilmekbe NEM illő jelenetekhez

2014. június 19. | Akos Moldvan

vw-bus.pngA Volkswagen legújabb kisfilmjében választ kapunk arra, hogy a Cobra 11 c. sorozatban vagy a Féktelenül c. filmben miért is nem szerepeltették a vállalat terepjáróját, a Touareget. Utóbbira nyomós érv lehet az is, hogy a film maga 1994-ben készült, a Touareget pedig csak 2002-től gyártják (ráadásul a videóban bemutatott feature csak pár évvel később érkezett meg az autóba).

Na de nem is azért készült a reklám, hogy ilyen dolgokon filozofáljon a néző, hanem, hogy vicces módon mutassa be a VW konszern azt a fajta tudást, amivel esetlegesen valós körülmények között súlyosabb baleseteket és sérüléseket is elkerülhetünk majd.

A cucc neve „automatikus követési távolságszabályozás” (ACC), melynek lényege, hogy az elöl haladó járműéhez igazítja az autó tempóját. Nagyon ügyes és ötletes megoldás, autósüldözésekhez viszont teljességgel használhatatlan.

Hasonlóan értelmetlen dolog „City Emergency Braking” technológiával ellátott Volkswagent használni egy bankrabláshoz, hiszen így még egy mezei úttorlaszt sem tudunk majd áttörni.

tovább komment
Egy pokoli jó munkahely!

Egy pokoli jó munkahely!

2014. június 17. | Akos Moldvan

hell.pngÁprilis vége felé bukkant fel először a Hell energiaital 30 másodperces szpotja a televíziókban, melyben a szereplők az ősi maori harci táncot elevenítették fel és teljes extázisban skandálták milyen is az, amikor az ember egy jó adag energiához jut. Tévében viszonylag keveset kommunikált a cég ezidáig, de az új-zélandi törzsi táncot, a hakát úgy gondolták bedobják a nagyközönségnek ezen a csatornán is.

„A ’hakázásra’ épülő koncepció teljes mértékben alkalmas arra, hogy kiemelje a filmünket a reklámzajból, ez volt ugyanis az elsődleges célunk: egy olyan filmet készíteni, ami szokatlan, felkelti a nézők figyelmét és amellett, hogy szórakoztató a termékelőnyre is épít, átadja az erőt, amit a pokoli energiatöltettől kapunk. A széles célközönségünket pedig remekül megszemélyesíti a szereplőgárda, diákok, irodisták, sportolók, de még egy sofőr is ugyanúgy ’rajong’ a HELL-ért." - mondta el Tóth Imola Lilla, a HELL Energy marketing igazgatója.

A hakázást egyébként világszerte az All Blacks új-zélandi rugby csapat tette népszerűvé, akik meccs előtti erőfitogtatással szórakoztatják közönségüket és buzdítják a jelenlévőket a szurkolásra.

Ez a reklámfilm volt az apropója a Hell Energy legújabb dobásának, melyben a vállalat dolgozói egy különleges céges flashmob keretein belül tesznek tanúbizonyságot a munkájuk és a fogyasztók iránti elkötelezettségükről. Az eredeti koncepciót továbbgondolva, saját "HELL haka himnuszt" találtak ki és adtak elő, mindezt a vállalat dolgozóira és cégfilozófiájára szabva. A gyár alkalmazottaitól, a kamionsofőrökön és az értékesítésben dolgozókon át, a marketing osztályon keresztül a vezetőkig mindenki energiától túltengve járja a táncot a cég szikszói gyárában. (x)

 

tovább komment
A Volvo tarol az idei Cannes Lions-on?

A Volvo tarol az idei Cannes Lions-on?

2014. június 13. | Akos Moldvan

volvo.png2014. június 15-én elstartol az egyik legnagyobb nemzetközi reklámfesztivál, a Cannes Lions. A tavalyi évhez hasonlóan - ahol a Melbourne-i Metro Trains közlekedési vállalat balesetegelőzési reklámjának figurái aratták le a babérokat - idén is van egy titkos favorit, melyet a globális kreatív vezetők többsége a dobogó élére vár több kategóriában is.

Nem sokan vannak valószínűleg, akik tavaly év végén valamilyen csatornán ne akadtak volna bele a Volvo egészen elmeroggyant reklámfilmjébe, melyben Jean-Claude Van Damme tol egy brutális spárgát két Volvo kamion tükrén állva.

Miközben azok mennek.

Hátrafelé.

A videó őrületes sebességgel gázolt végig az interneten, egyik-napról a másikra mindenki ezt a videót osztotta minden felületen. De tényleg, egészen brutális eredményeket produkált a filmet készítő Forsman & Bodenfors ügynökség.

Nem is csoda, ha ugyanezzel a lendülettel szaporodtak el egyre-másra a paródiák, mémek és egyéb hasonló videók. Legemlékezetesebbek ezek közül talán a Chuck Norris féle verziók, hiszen köztudott, hogy Chuck mindent, mindenkinél jobban tud és egyébként is ő az egyetlen ember, aki végigvitte a Super Mario-t... balra.

Kíváncsian várjuk bejönnek-e az előzetes találgatások. Hamarosan kiderül

tovább komment