Itt a karácsonyi Sainsbury's reklám paródiája

Itt a karácsonyi Sainsbury's reklám paródiája

2014. december 13. | Akos Moldvan

Komoly kis reklámfilmmel rukkolt elő az idei ünnepekre a Sainsbury's. Az első világháború egyik kevésbé ismert mozzanatát elevenítették fel, történetesen azt, amikor a 1914. december 25-én - egy nap erejéig ugyan, de - a katonák elhagyták a lövészárkokat, hogy apró ajándékokkal lepjék meg egymást, beszélgessenek, játszanak egy barátságos futball mérkőzést és arra a 24 órára teljesen elfelejtsék a háború szőrnyűségeit. (A videót ide kattintva tudjátok megtekinteni.)

hotgulp.png

Ezt az alapsztorit bújtatta 2014-es köntösbe a The Hot Gulp névre hallgató angol komikus trió, akik a Sainsbury's reklámfilmjéhez hasonló jelenetekkel pakolták tele saját alkotásukat, katonák helyett azonban két konkurens áruházlánc dolgozói kaptak benne főszerepet. Az eredeti történethez hasonlóan karácsony napján itt is "megadják magukat a csapatok", hogy a saját polcaikról elhozott édességekkel lepjék meg a másikat, beszélgessenek és focizzanak egy jót a parkolóban.

Bár az 1914-es esemény sajnos mindent egybevéve nem túl vidám történet, azt gondolom az alábbi videót sikerült kulturált módon és tényleg humorosan tálalni ahhoz, hogy senki ne háborodjon fel rajta.

tovább komment
Egy 4 éves kisfiú különleges kívánságát teljesítette a UPS

Egy 4 éves kisfiú különleges kívánságát teljesítette a UPS

2014. december 08. | Akos Moldvan

Carson egy Coloradoban élő 4 éves kisfiú, akinek egy percet sem kell gondolkodnia akkor, amikor valaki felteszi neki a „Mi leszel ha nagy leszel?” kérdést. Carsont ugyanis teljesen hatalmába kerítette a csomagszállítás minden apró mozzanata, miután különleges barátságba került a környéken csomagkiszállítást végző Mr. Ernie-vel. 

Ernest Lagasca heti háromszor érkezik a családhoz csomaggal (speciális tápszer) a gyerkőc születése óta és elmondása alapján Carson minden egyes alkalommal ugyanolyan izgatottsággal és érdeklődéssel várja őt, felöltözve a saját UPS-es ruhácskájában.

ups-carson.jpg

A szállítócég december elején a „Your Wishes Delivered” („Leszállítjuk a kívánságodat”) kampány keretein belül valósította meg Carson álomnapját, mégpedig azzal, hogy egy nap erejéig felvette a csapatba őt, ráadásul saját autót és kiszállítandó csomagokat is kapott.

Az Ogilvy & Mather ügynökség két és fél perces videója szupercuki lett. Carson egyszerűen zabálnivaló, ahogy a UPS-es mini teherautó láttán szinte önkívületi állapotba kerül és kiabálva szaladgál körbe az örömtől, hogy végre lesz egy nap, mikor Mr. Ernie-vel együtt ő is kiviheti a csomagokat a környéken lakóknak.

Apróság ez a UPS-nek, de Carsonnak szinte biztos, hogy egy életen át tartó élményt sikerült összehozniuk.

tovább komment
A "Marsala" a 2015-ös év színe

A "Marsala" a 2015-ös év színe

2014. december 05. | Akos Moldvan

A Pantone beharangozta a 2015-ös év színét (mert, hogy ilyen is van), mely az idei "ragyogó orchidea" után a "Marsala" lesz.

A meleg, vöröses-barnás árnyalat egy erőteljes, de eleganciát sugárzó szín, mely a Pantone hivatalos közleménye szerint (és a Kreatív fordításában) "magabiztosságot és stabilitást nyújt, miközben táplálja, a testet, a lelket és a szellemet. Ez a markáns színárnyalat, ahhoz a borpárlathoz hasonlóan, amelyről a nevét kapta, egy ízletes és tápláló étkezés gazdagságát és melegségét hordozza magában, míg a vörösesbarna alap kifinomult, természetes földérzetet kelt."

Nektek hogy tetszik?

marsala00-r.png

marsala01-r.png

marsala02-r.png

marsala03-r.png

marsala04-r.png

marsala05-r.png

marsala06-r.png

marsala07-r.png

tovább komment
Gerillaakció a mozgáskorlátozottakért

Gerillaakció a mozgáskorlátozottakért

2014. december 03. | Akos Moldvan

5 perc csak a bankba ugrottam be

Kerekes székekkel foglaltak el néhány parkolóhelyet Budapesten a Nádor utcában, hogy megmutassák az autósoknak milyen érzés, ha elállják a mozgássérülteknek fenntartott helyeket. A kerekes székek hátuljára olyan üzenetek kerültek, melyeket az autósok szoktak felhozni kifogásként, amikor számon kéri valaki őket, hogy miért álltak be a mozgáskorlátozottaknak fenntartott helyre.

Nem láttam a felfestést

A magánkezdeményezést egyébként Kovács Barbara és a kerekes székes Kis Adri szervezte, akik remélik, hogy a rövid de annál frappánsabb akcióval fel tudják egy kicsit hívni az autósok figyelmét a mozgáskorlátozott parkolók fontosságára és (eredeti) funkciójára.

Mindjárt elállok, csak várok valakit

kerekes03.jpg

kereks02.jpg

kerekes01.jpg

Forrás: MTI

tovább komment
Varázslatos miniatűr világba repít az Airbnb

Varázslatos miniatűr világba repít az Airbnb

2014. december 03. | Akos Moldvan

airbnb.jpgAz Airbnb szállásközvetítő közösségi szolgáltatás legújabb videója egy varázslatos miniatűr világba repíti a nézőt. Nem csak maga a reklámfilm, hanem ahogyan készült az is elképesztő. Közel 30 ember, 5 héten keresztül, 12 liternyi ragasztó és egyéb – kézzel és 3D-s nyomtatóval készített - makett elem felhasználásával készítette el az alábbi videót, melyben egy minimális CGI (3D-s számítógépes grafika) sincs.

Ráadásul, hogy még egy csavar legyen a dologban, a kisfilmben felbukkanó 6 szereplő egy-egy valós Airbnb felhasználóról lett mintázva, természetesen abban a környezetben, ahol anno ők is megfordultak. A teljes reklámfilm elkészítéséhez 85-ször kellett az „ééééés tessék!” felkiáltást bedobnia a rendezőnek, de végignézve az eredményt, azt hiszem kijelenthetjük, hogy megérte.

Érdemes megnézni a „hogyan készült?” videót is. Utoljára ennyi pepecselést csak a John Lewis 2013-as karácsonyi reklámjánál láttam. Nem semmi!

tovább komment
Utálom Thaiföldet!

Utálom Thaiföldet!

2014. november 27. | Akos Moldvan

Rendhagyó országimázs filmmel rukkolt elő a thai idegenforgalmi hivatal az ország turizmusának fellendítése érdekében. "I hate thaiföld" azaz "Utálom Thaiföldet" címmel posztoltak egy videót a Youtube-ra egy-két hete, melyben egy brit turista meséli el Thaifölddel kapcsolatos élményeit meglehetősen felpaprikázott állapotban. A film kapásból azzal indít, hogy főhősünk elmeséli: először jár ugyan Thaiföldön, de már most utálja úgy ahogy van. A nyaralása alatt ugyanis ellopták a táskáját, melyben személyes iratai és minden fontosabb dolga benne volt, ráadásul a hatóságokkal és a helyiekkel sem igazán tudott dülőre jutni ez ügyben.

A szerencsétlenségek sorozata azonban szép lassan kezd kikopni a történetből, ahogy hősünk egy gyönyörű helyi lány segítségével elkezdi felfedezni az ország szerethető és szép tulajdonságait is. A segítőkész embereket, a gyönyörű természeti adottságokat, a merőben más, de mégis érdekes kulturális különbségeket.

i-hate-thailand.png

Thaiföld egyre vidámabb és élhetőbb országgá válik a szemében, ráadásul egy ügyes csavarral végül a táskalopásra is sikerül fényt deríteni. "A videó egyetlen célja az volt, hogy ábrázolja a híres thai vendégszeretetet" - mondta Tavatcsaj Arunyik, az idegenforgalmi hatóság vezetője. A videó ötletét olyan pszichológiai kutatásokból vették, amelyek azt bizonyítják, hogy a névtelenül feladott, a megrendelőre nézve semmilyen utalást nem tartalmazó "unbranded" reklámok sokkal sikeresebbek, mint a hagyományos hirdetések.

Egy 5 perces "reklámvideó" a mai rohanó világban soknak tűnhet, de bíztatok mindenkit, hogy nézze végig. A film végére kicsit talán kedvet is kap az ember, hogy kiszakadjon a megszokott, loholó hétköznapokból és eljátsszon a gondolattal: milyen is lehet egy vidám, gondtalan autentikus thaiföldi kiruccanás.

tovább komment
Olvadó hóembereket ment egy svájci biztosítótársaság

Olvadó hóembereket ment egy svájci biztosítótársaság

2014. november 25. | Akos Moldvan

zurich-insurance.jpgKreatív és szívmelengető történettel illusztrálja nekünk a svájci illetőségű Zurich Insurance biztosítótársaság a cég hitvallását. Azaz, hogy milyen fontos számukra ügyfeleik bármilyen nemű tulajdona, legyen az egy ház, egy autó vagy akár "csak" egy hóember.

A történet egy kis faluban játszódik az Alpokban, ahol a gyerkőcök által fáradtságos munkával megalkotott hóemberekre a tavasz beköszöntével elég nehéz idők várnak. Ideig, óráig lehet őket istápolni, de a végzet szinte elkerülhetetlennek tűnik számukra. Kivéve persze ha a Zurich Insurancenál van a biztosításunk, hiszen elmondásuk szerint ők a legextrémebb megoldásoktól sem riadnak vissza, ha az ügyfelek legféltettebb dolgainak megóvásáról van szó.

A kampányt a svájci cég ráadásul egy interakítv felülettel is hamarosan kiegészíti, ahova az emberek a saját hóemberükről készült fényképeket tudják majd elküldeni (vagy online szerkeszteni egyet), a játék nyerteseinek hóembereit a cég pedig megépíti a reklámban látható havas hegycsúcs tetejére.

tovább komment
Megnyertük a Goldenblogot!

Megnyertük a Goldenblogot!

2014. november 25. | Akos Moldvan

goldenblog-2014-cover.pngA szakmai zsűri döntése alapján, Business kategóriában, 2014-ben a CreativeAds - Kreatív reklámok a nagyvilágból blog végzett az első helyen, a közönségszavazáson pedig az ötödik helyet csíptük meg!

Hatalmas megtiszteltetés a dobogó tetején végezni, éppen ezért szeretném megköszönni a zsűrinek és a Goldenblog összes dolgozójának a lehetőséget, az olvasóknak pedig a támogatást és az esetleges voksokat a közönségszavazáson! 

goldenblog-2014-526.png

A Goldenblog 2014-es végeredményeit az alábbi linkeken találjátok:

  1. Business és Pszichológia szakmai zsűrijének tízes listája,
  2. Gyerek és Tech+Tud kategória Top10,
  3. Közélet és Gasztro kategória szakmai zsűri végeredmény
  4. A közönségszavazás végeredménye
tovább komment
Beteg gyerkőcöknek egy szebb holnapért

Beteg gyerkőcöknek egy szebb holnapért

2014. november 21. | Akos Moldvan

sickkids_1.jpgA SickKids Foundation egy non-profit szervezet, mely minden nap azért küzd, hogy olyan gyermekeknek nyújtson segítséget, akik a gondtalan és vidám gyerekkor mellett (sokszor pedig inkább helyett) olyan betegségekkel vegyék fel a harcot, amit senkinek nem kívánna az ember.

Az alapítvány egy kampány keretén belül - 2014. november 7-től kezdve - 45 napon keresztül 45 történetet posztol a Youtube-csatornájára, ezáltal 45 tündéri gyermek életébe és nehézségeibe engednek bepillantást. A lurkók pedig csinálják, küzdenek, harcolnak fáradhatatlanul, ahogyan szüleik, ápolóik és orvosaik is. A kezelések, foglalkozások persze nincsenek ingyen, ezért is hívja fel a figyelmet a SickKids az adakozás fontosságára, mely számunkra semmiség ahhoz képest amennyit segítünk vele a jövő miniatűr hőseinek.

Szívszorító és megható igaz történetek, melytől könnybe lábad az ember szeme. :(

Kael - immun-rendellenesség

Gabriel - Leukémia

Malin - Veleszületett csípőficam

Taylum - Krónikus veseelégtelenség

Közeledik a Karácsony, így buzdítok én is mindenkit, hogy a CreativeAds Blog csapatához hasonlóan, ha tudtok segítsetek valamilyen módon non-profit szervezeteknek, alapítványoknak, kórházaknak, hogy mosolyt csaljatok betegségben, rosszabb körülmények között élő gyerkőcök arcára és reményt adjatok nekik egy szebb és jobb holnapért.

tovább komment
Kábel nélkül szép az élet

Kábel nélkül szép az élet

2014. november 17. | Akos Moldvan

jbl-cordless.jpgRöviden, tömören, de annál frappánsabban foglalja össze legújabb reklámjában a JBL a kábeles fejhallgatók legfőbb hátrányait. Azon kívül, hogy szinte képtelenség úgy eltenni őket, hogy az ember ne egy 10 perces kibogozással indítsa a zenehallgatását utazás, sportolás vagy épp munka közben, egy nagy hátránya van még a kábeles füleseknek: bárhol és bármit le lehet velük rántani.

Szinte biztosra vehetjük, hogy ha a kábel valahol szabadon lóg, az előbb-utóbb be fog akadni valamibe és vagy a fülünk, vagy maga a fejhallgató, rosszabb esetben pedig egy bögre, egy laptop vagy egyéb még fájóbb "cucc" fogja bánni.

Ennek elkerülése érdekében a JBL az új - csodaszép "E40BT" névre keresztelt - vezeték nélküli füleseit ajánlja a néző figyelmébe, érvelésének pedig a fent leírt esetek bemutatásával kíván hangot adni. 

tovább komment
Első világháborús igaz történet a Sainsbury's karácsonyi reklámjában

Első világháborús igaz történet a Sainsbury's karácsonyi reklámjában

2014. november 14. | Akos Moldvan

sainsburys-xmas-2014.pngMéltó ellenfelére talált a John Lewis áruházlánc idei reklámfilmje a Sainsbury's személyében, akik egészen rendhagyó módon nyúltak a karácsony témaköréhez. A történet 1914. decemberében játszódik, az első világháború idején, amikor is a brit, francia és német csapatok százezer számra ölték le egymást a harcok során.

Kevesen tudják azonban, hogy a sok borzalom és értelmetlen öldöklés mellett ezek a katonák (akik csak parancsot teljesítettek) 1914. december 25-én - egy nap erejéig ugyan, de - elhagyták a lövészárkokat, hogy apró ajándékokkal lepjék meg egymást, beszélgessenek, játszanak egy barátságos futball mérkőzést és arra a 24 órára teljesen elfelejtsék a háború szőrnyűségeit.

Az első világháború 100. évfordulója alkalmából ezt a napot és az ezen a napon történt felemelő pillanatokat hozta el a Sainsbury's idén, mely - tudatában annak, hogy valós történések alapján lett rekonstruálva - valóban nagyon megható és megindító. A „karácsonyi fegyverszünet” a háborúk történetében a lovagiasság és a humanitás egyik utolsó szép példája volt.

tovább komment
Harc a legjobb ajándékért

Harc a legjobb ajándékért

2014. november 13. | Akos Moldvan

Közeleg a karácsony és ezen apropóból potyognak is be egyesével a különböző reklámfilmek a blogra is. A John Lewis áruházlánc idén is belökte a hintát egy szemtelenül szép és megható videóval, de a Tesco is kedveskedett Wigan város lakóinak egy mókás kis meglepetéssel.

Azt azért túlzás lenne állítani, hogy a "szeretet ünnepe" manapság már csak és kizárólag az ajándékozásról szól, de tény, hogy az egymásnak való kedveskedés kiemelt szerepet kap szinte minden családnál. A probléma igazából ott kezdődik, ha nem magát a szándékot, mind inkább az ajándékok értékét kezdjük el figyelembe venni és átesünk a ló túloldalára.

mulberry-xmas.jpg

Ezeket - az ajándékozást egyfajta versenyként megélő embereket - figurázza ki a Mulberry legújabb karácsonyi reklámfilmje, mely természetesen a náluk kapható termékek népszerűsítése mellett görbe tükröt állít a családi ünnepen egyre többször fellángoló "harc a legjobb ajándékért" típusú megmozdulásoknak is.

Na de ha már egyszer harc... A #winchristmas névre keresztelt kampány legalább megmutatja, hogyan nyerhetünk a legkönnyebben. :)

tovább komment