Vásárolt kattintásokért börtönbüntetés

Vásárolt kattintásokért börtönbüntetés

2014. október 07. | Akos Moldvan

adobe-marketing.png2013-ban volt egy reklámfilmje az Adobe Marketing Cloudnak, amit egyszerűen imádtam! (Számomra érthetetlen okból a blogra nem került ki, valószínűleg csak a Facebook oldalunkon kapott egy bejegyzést, viszont itt a remek alkalom, hogy újra elővegyük!)

A videó egy percben mutatja be, hogy egy-egy félresikerült mérési eredmény mennyire könnyen buzdíthat cselekvésre és akár rossz döntések meghozatalára minket. Hogy a számok és statisztikák mögé érdemes néha jobban odatenni magunkat, hátha kiderül, hogy nem is minden arany, ami fénylik.

A reklámban egyetlen egy impulzus indít el megállíthatatlan láncreakciót a vállalatnál, mely egészen a termelés megnöveléséig és a logisztika újragondolásáig gyűrűzik. Közben persze kiderül, hogy a cég által forgalmazott termékért nem is állnak sorban milliók a webshopban, csak egy szórakozott apuka és anyuka adta a gyerkőcnek a táblagépet, hadd nyomkodja azt egy kicsit. Nyilván kisarkított példa, viszont remekül megmutatja, hogy mennyire a kattintások és a számok bűvöletében élünk néha, anélkül, hogy a tényleges teljesítményt is megvizsgálnánk mögötte.

S hogy milyen apropóból jutott eszembe ez a rövidfilm? Hát úgy, hogy az Adobe Creative Cloud ugyanezen kampány (Do You Know What Your Marketing Is Doing?) keretein belül egy újabb videóval rukkolt elő a napokban. A történet lényege ugyanaz: az értéktelen kattintások és annak súlyos következményei.

Főhősünk a Facebook lájkfarmokhoz hasonló „kamu” kattintásokat és látogatókat szeretne vásárolni egy lepattant környéken a helyi „klikk-dílertől”. A biznisz rendőrségi razziába fullad, aminek egyenes következménye, hogy hamis kattintásokkal való üzletelésért lecsukják és megalázzák a sokat-gyorsan taktikával dolgozó marketinggurut.

A vásárolt, hamis kattintásokért börtön egyelőre ugyan nem jár (sajnos), de ha más nem is, annyi bizonyosan átjön mindenkinek a videóból, hogy nem csak ciki, de ki sem fizetődő a vásárolt klikk.

tovább komment

A bejegyzés trackback címe:

https://creativeads.blog.hu/api/trackback/id/tr426767433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása