Kipukkant Facebook Like-ok
A Facebook oldalak rajongóinak száma hosszú ideje kényes kérdés mind a cégek, mind az azokat képviselő reklámügynökségek számára. Egy üzleti oldal esetén a legtöbb embernek hazánkban bizonyára az a kérdés jut eszébe, hogy milyen bugyuta alkalmazással vagy nyereményjátékkal vette rá az embereket a rajongótábor növelésére az adott oldal. Mert nálunk ha az ember tudni akarja az indiánnevét vagy indulni szeretne egy - jobb esetben létező - drága műszaki kütyüért, ahhoz előtte engedélyeznie kell egy az adatainkhoz hozáférő applikációt (kötelező like-olással egybekötve). Az esetek nagy százalékában az emberek nem azért követnek egy oldalt vagy egy brandet, mert szeretik, hanem mert "rávették" őket valamivel. Arról nem is beszélve, hogy a Facebookon zajló nyereményjátékok 80%-a szabálytalan Magyarországon.
A Heineken brazíliai csapata fordított ezen a felfogáson egyet. Nem kötelező like-olni, de aki szereti a sört, úgyis megteszi, mert a vicces és szintén bugyuta kampány, amit kitaláltak mellé elég vonzerőt ad az embernek, hogy ne csak este egy pubban, hanem a Facebookon is szeresse a brandet.
A kampány neve "Um Like Um Balao" azaz "Egy Like Egy Lufi". Gyakorlatilag minden egyes like után felfújtak egy zöld lufit az irodájukban a srácok.
Január 11-én indult a kampány és pár nap alatt több tízezer rajongót sikerült hozzácsapni az amúgy is népes táborhoz.
És bár vannak pro és kontra érvek a like gyűjtéses játékok mellett és ellen, a Heineken esetében úgy érzem mégsem arról van szó, mint az cikk elején említett like-oltatásokról, hogy bújtatott módon "behúzzák" az embert a rajongók közé. Itt inkább egy vidám közösségbe való önkéntes csatlakozást lát az ember. Aztán, hogy melyik fajta rábeszélés hoz több értékes rajongót (hoz-e egyáltalán?) az majd csak később fog kiderülni... vagy még akkor sem. Addig maradnak a statisztikai csaták a cégeknek.
Íme a felhívás, majd a végkifejlet, mikor már ki sem látszanak a lufikból.
CreativeAds Blog a Facebookon
Egy kattintás, hogy ne maradj le a friss posztokról.